Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 4 | 1 |
1. Haber cursant l'assignatura "Introducció al Big Data"
2. L'alumnat ha de tenir un domini suficient del català i del castellà, llengües en les quals són impartides les classes i tenir almenys domini de l'anglès a nivell de lectura (llengua en la qual estan la majoria dels materials docents).
L'objectiu de l'assignatura és l'estudi i la pràctica de les arquitectures Big Data (Entorn Hadoop/MapReduce- Spark). Solucions en el cloud i escenaris d'ús de Big data (intel·ligència geogràfica, analítica social, paradigma de dades obertes)
Unitat 1. Introducció als escenaris i usos del Big Data
Unitat 2: Estudi i pràctica de les arquitectures Big Data (Entorn Hadoop/MapReduce- Spark).
Unitat 3. Solucions en el Cloud i escenaris d'ús de Big Data
3.1 Intel·ligència geogràfica
3.2 Analític social
3.3 Paradigma de dades obertes.
El programa detallat es proporcionarà el primer dia de classe
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 1, 4, 6, 7, 10, 11, 23 |
PRACTIQUES DE LABORATORI | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
SEMINARIS | 15 | 0,6 | 2, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 14, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
AVALUACIO | 8,5 | 0,34 | 3, 4, 5, 6, 7, 12, 15, 17, 19, 20, 22, 23 |
TUTORIES | 8,5 | 0,34 | 2, 3, 4, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
ALTRES ACTIVITATS (temps d'estudi; preparació de practiques; preparació de seminaris, lectures, etc.) | 50 | 2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 20, 22, 23 |
Activitat A. Examen sobre els continguts (individual). Val el 20% de la nota final.
Activitat B. Treball de curs (grupal). Val el 25% de la nota final.
Activitat C: Presentació oral del treball (grupal). Val el 10% de la nota final
Activitat D. Practiques de laboratoris. Val el 35% de la nota final.
Activitat E. Carpeta de l'estudiant. Val el 10% de la nota final.
Per a aprovar l'assignatura, és necessari obtenir una nota mínima aprovatòria (5,0) en cadascuna de les activitats.
RECUPERACIÓ:
En les tres últimes setmanes del curs els estudiants que no hagin superat l'assignatura podran presentar-se a una prova de síntesi de reavaluació que consistirà en un test teòric i en un exercici pràctic. La condició obligatòria per a poder optar a la recuperació de l'assignatura és haver fet, com a mínim, 2/3 del total de les pràctiques del curs (activitats A i D) i haver obtingut una nota mitjana igual o superior a 3,5 (i menor que 5) en totes les activitats d'avaluació.
D'acord amb els criteris assenyalats anteriorment, si un estudiant no realitza, almenys, el 66% de les pràctiques de les activitats d'avaluació es considerarà com no avaluable d'aquesta assignatura.
PLAGI:
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
CARPETA DE L'ESTUDIANT | 10 | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
EXAMEN DE CONTIGUT | 20 | 2 | 0,08 | 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 23 |
PRACTIQUES DE LABORATORI | 35 | 13 | 0,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
PRESENTACIO ORAL | 10 | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 6, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
TREBALL DE CURS | 25 | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Bibliografia bàsica
Casas Roma, Jordi (2019) Big data: análisis de datos en entornos masivos. Barcelona: Editorial UOC.
Duran, Xavier (2019). El imperio de los datos: el big data, la privacidad y la sociedad del futuro. PUV Publicacions, Universitat de València: Càtedra de Divulgació de la Ciència, UCC+i, Unitat de Cultura Científica i de la Innovació, Universitat de València.
Dur Lahoz-Beltrá, Rafael (2019). En las entrañas del big data: una aproximación a la estadística. Emse Edapp, S.L.
Fuller A. (2012). The White Book of Big Data. The definitive guide to the revolution in business analytics. Fujitsu. https://www.fujitsu.com/rs/Images/WhiteBookofBigData.pdf
Bibliografia complementària
Tascón, Mario. "Introducción: Big data. Pasado, presente y futuro" Telos: Cuadernos de comunicación e innovación 95 (2013): 47-50. https://telos.fundaciontelefonica.com/archivo/numero095/#contenido
Mohamed, Azlinah, et al. "The state of the art and taxonomy of big data analytics: view from new big data framework" Artificial Intelligence Review 53.2 (2020): 989-1037.
Gandomi, Amir, and Murtaza Haider. "Beyond the hype: Big data concepts, methods, and analytics" International journal of information management 35.2 (2015): 137-144.
Aldana Montes, José Francisco (2018). Introducción al trabajo con datos. Madrid: García-Maroto Editores
Lucivero, Federica. "Big data, big waste? A reflection on the environmental sustainability of big data initiatives." Science and engineering ethics 26.2 (2020): 1009-1030.
En tractar-se d'una assignatura principalment pràctica el programari requerit és l'habitual per a la realització de les tasques de captura, tractament i anàlisi d'informació en diferents formats.
En concret, es requereixen de les següents eines:
Programari d'edició de textos: Word o similar
Programari d'anàlisi de dades: Illustrator, Flourish, Tableau, Infogram, Datawrapper