Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 | 2 |
Aquesta assignatura no té requisits previs.
• Introduir a l'alumnat en l'estudi de les principals estratègies de comercialització digital de productes, serveis i marques en l'àmbit de la comunicació.
• Aprofundir en l'anàlisi de l'ecosistema digital i ús de les principals aplicacions de màrqueting digital: plataformes, tècniques i recursos web.
• Abordar reflexions sobre el perfil de l'usuari (prosumidor) i els seus principals hàbits d'ús i consum de productes comunicatius digitals.
• Conèixer i analitzar les principals tendències del sector i la seva aplicació: Inobound màrqueting, advergaming, Brand journalism, blog màrqueting, storytelling, e-business, mobile màrqueting, e-commerce, des d'una perspectiva professional.
Els continguts de l'assignatura aniran orientats al coneixement teòric i pràctic dels diferents aspectes principals del màrqueting digital en l'actualitat. Principalment:
• Introduir a l'alumnat en els conceptes de màrqueting digital, determinació de KPIs i analítica.
• Conèixer estratègies de posicionament SEO i SEM
• Definició d'accions de Mitjans socials, Inboudnd màrqueting, continguts, advergaming i Storytelling
• Configurar i executar accions d'email màrqueting, captació de leads i CRM
• Introduir-se en els conceptes de comerç electrònic, automation màrqueting i generació d'ingressos (Adsense, Màrqueting d'afiliats…).
No obstant això, el calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
L'assignatura consta d'una part teòrica i una part pràctica que es desenvoluparan de manera presencial.
Durant la teoria, es realitzarà una introducció als principals conceptes del màrqueting digital, que es complementaran amb lectures obligatòries i recursos digitals.
Posteriorment, es desenvoluparà l'activitat pràctica durant el seminari, sempre relacionada amb la classe teòrica impartida, que se situarà en el context del desenvolupament d'un pla de màrqueting digital que es lliurarà durant les últimes sessions del curs, així com el desenvolupament de la pràctica individual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 3, 4, 11, 15 |
Pràctiques | 17 | 0,68 | 4, 7, 10, 16 |
Seminaris | 16 | 0,64 | 3, 12, 15, 16, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi, plantejament i presentació oral de casos reals i d'estudi | 4 | 0,16 | 9, 11, 19 |
Tutories | 3 | 0,12 | 7, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 15 | 0,6 | 3, 4, 9, 11, 15 |
Lectures relacionades | 4 | 0,16 | 3, 4, 9, 11, 15 |
Preparació de treballs i pràctiques | 37 | 1,48 | 3, 4, 7, 10, 11, 12, 15, 16 |
Presentació oral de treballs | 4 | 0,16 | 7, 11, 12 |
Per a superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les activitats d'avaluació que consisteixen en:
- Test teòric individual: 40% de la qualificació final
- Treball final de pràctiques en grup: 50% de la qualificació final
- Pràctica individual: 10% de la qualificació final
L'assistència a classe de seminaris és obligatòria i només s'admet que l'estudiant falti a un 20% de les sessions.
Al Campus Virtual seran penjades les qualificacions de les proves avaluables.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per a això, podrà realitzar un examen teòric i/o pràctic (per al treball final i la pràctica individual) durant les últimes setmanes de curs.
L'alumnat que no es presenti a cap de les proves avaluables ni a la recuperació, serà qualificat com No avaluable.
En el cas de segona matrícula, l'alumnat podrà realitzar una única prova de síntesi que consistirà en un examen teòric i pràctic.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
La metodologia docent i l'avaluació proposades en la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric individual | 40% | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 5, 8, 11, 15 |
Treball final de pràctiques en grup | 50% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25 |
Treball individual | 10% | 5 | 0,2 | 6, 9, 11, 14, 15, 17, 20 |
Kotler, Philip., Kartaya, Hermawan. & Setiawan, Iwan. (2016). Marketing 4.0: transforma tu estrategia para atraer al consumidor digital. John Wiley & sons 2ª Ed.
Sáinz de Vicuña Ancín, Jose Maria. (2021). El plan de marketing digital en la práctica (23rd ed.). Madrid: ESIC.
Maciá Domene, Fernando. (2020). Seo avanzado. Madrid: Anaya Multimedia.
Chaffey, Dave., & Ellis-Chadwick, Fiona. (2020). Digital marketing. Harlow: Pearson.
Fagundo, Antonio., Bastón, Rubén. & Hernández, Valentín. (2021). Ecommerce. Cómo montar una tienda online… ¡y que venda!. Madrid: Anaya Multimedia.
Díaz-Aroca, Esmeralda., & Martínez Calduch, David. (2017). Social selling. Madrid: Altom Service.
Fundamento de Màrqueting Digital Google: https://learndigital.withgoogle.com/activate/course/digital-marketing
Google Analytics Individual Qualification: https://skillshop.exceedlms.com/student/path/2934-google-analytics-individual-qualification#:~:text=Google%20Analytics%20Individual%20Qualification%20es,conversi%C3%B3n%2C%20atribuci%C3%B3n%2C%20informes%2C%20m%C3%A9tricas
Certificació de Google Ads: https://skillshop.exceedlms.com/student/catalog/list?category_ids=2844-google-ads-certifications
Certificació de Facebook: https://es-es.facebook.com/business/learn/certification
Especialment s'utilitzaran eines en línia gratuïtes i paquets d'ofimàtica.