Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 2 | 2 |
Tot i que l'assignatura parteix d'uns nivells molt bàsics de matemàtiques i física, seria bo que l'alumne hagués cursat les assignatures de Matemàtiques de 1r i 2n de Batxillerat i la de Física de 1r Batxillerat.
L’assignatura, basada en la física i les matemàtiques, presenta les lògiques científiques del moviment, establint les bases per al disseny posterior d’objectes, personatges, paisatges i arquitectures. S'inicia amb una introducció al model dels objectes digitals, posteriorment adentrat en Física i matemàtica de moviments i forces dels objectes animats.
També s’abordarà els models habituals per a objectes animats, els paràmetres i la simulació i l’anàlisi de continuïtat d’objectes animats (moviments, forces, entre d’altres). Els ajustos i la sintonització dels paràmetres i la validació de la simulació seran també tractats durant el curs.
A la primera part de l'assignatura s'estudiaran els conceptes matemàtics necessaris per dibuixar, posicionar i orientar objectes poligonals a l'ordinador. Aquestes eines ens permetran dibuixar objectes simples i posicionar-los en espais 2D i 3D. A la segona part estudiarem les lleis físiques essencials que ens permetin fer moure els objectes en aquests espais.
1. Elements bàsics de matemàtiques.
Espais Vectorials: Propietats dels espais vectorials. Producte escaler. Combinacions lineals i base. Vectors en 3 dimensions.
Matrius i productie vectorial: Introducció a les matrius. Matrius identitat i inversa. Producte vectorial. Resolució de sistemes d'equacions utilitzant matrius.
Transformacions: Transformacions en el pla. Transformacions 3D. Rotacions entorn d'un eix qualsevol. Coordenades homogènies.
Equacions de la recta: Rectes en el pla. Distàncies. Posició relativa entre rectes. Llocs geomètrics. Rectes en 3D.
Equacions del pla: Plans a l'espai 3D. Intersecció entre rectes i plans. Intersecció entre plans. Distància d'un punt a un pla. Projecció en el pla de visualització
3. Fonaments de Física
Equacions del moviment: Moviment rectilini uniforme i uniformement accelerat. Moviment circular.
Lleis de Newton. Pes, Normal, Forces de fricció.
Col·lisions entre objectes.
L'assignatura s'impartirà alternant diferents tipus de metodologies:
- Classes magistrals on s'introduiran els conceptes generals dels diferents temes
- Resolució de qüestionaris d'autocorrecció a través d'ordinador utilitzant la plataforma Moodle
- Escriptura de petits programes que apliquin els conceptes introduïuts a les classes de teoria.
- Lectura de material didàctic on els conceptes físics i matemàtics siguin utilitzats per a dibuixar i moure objectes en entorns virtuals.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 33 | 1,32 | 3, 6, 7, 8, 9, 14 |
Pràctiques d'ordinador | 15 | 0,6 | 3, 4, 5, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 8 | 0,32 | 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Creació de programes | 20 | 0,8 | 2, 3, 5, 7, 11, 14 |
Lectura de material didàctic | 12 | 0,48 | 2, 4, 9 |
Resolució de qüestionaris d'autocorrecció a través d'ordinador | 16 | 0,64 | 3, 7, 14 |
Treball a casa | 26 | 1,04 | 4, 9, 10, 11 |
La nota final està dividida en dos examens parcials que formen cadascun el 30% de la nota i pràctiques moodle i geogebra/python que formen el 40% restant.
Per a poder fer mitjana, la nota de cadascun dels quatre items (2 parcials - moodle - geogebra/python) ha de ser superior a 3.5
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
2n parcial | 30% | 2 | 0,08 | 2, 3, 6, 14 |
Examen 1r parcial | 30% | 2 | 0,08 | 2, 3, 6, 14 |
Pràctiques Geogebra/Python | 20% | 8 | 0,32 | 1, 2, 7, 8, 11, 12, 13 |
Questionaris de Moodle | 20% | 8 | 0,32 | 4, 5, 9, 10, 11, 14 |
1. Lengyel, Eric, and Flynt, John. Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics (3rd Edition). Boston: Course Technology, 2011. ProQuest Ebook Central. (Accessible com a recurs electrònic a https://ebookcentral-proquest-com.are.uab.cat/lib/uab/detail.action?docID=3136454#)
2. Bourg, David M. and Bywalec, B. Physics for game developers (2nd edition). , 2013. O'Reilly.
-