Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 | 1 |
2501573 Economia | OB | 2 | 1 |
El coneixements que resulten d’haver cursat les assignatures “Introducció a l’economia” i “Economia Internacional”, és a dir, una comprensió dels conceptes bàsics de l’economia i un coneixement dels trets de l’evolució de l’economia mundial i les relacions internacionals.
Dotar els estudiants dels instruments bàsics i coneixements necessaris per a la comprensió i interpretació dels processos d'integració i globalització econòmica. El curs pretén situar la importància del fenomen de la integració econòmica a través de l'anàlisi dels acords comercials regionals, la integració financera, les zones monetàries i les institucions de la integració. També donar compte dels canvis tecnològics, socials i econòmics que acompanyen el procés de globalització.
1. Fonaments de la globalització i integració econòmica
2. Elements de la integració: unions duaneres i monetàries
3. Elements de la integració europea
4. Globalització i integració comercial
5. Integració regional al món
6. Globalització i integració financera
7. Economies avançades vs. economies emergents
8. Crisi, recessió i proteccionisme econòmic
9. Unió Monetària Europea
10. Polítiques econòmiques europees
La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.
Classes magistrals (activitat dirigida)
Hores de classe: 33 hores
Les classes amb suport de les TIC. A mesura que el professor fa una conferència per explicar els conceptes, problemes i enfocaments teòrics de cadascuna de les seccions del programa.
L'instructor proporcionarà orientació sobre el material bibliogràfic disponible i per consolidar i ampliar coneixements.
Les activitats proposades pel professor
Hores de classe: 10,5 hores
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoriques | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 8, 9, 10, 11, 13 |
Practiques | 10,5 | 0,42 | 4, 5, 6, 7, 12, 14, 15, 21, 22, 23 |
Recull i tractament de la informació per a la realització d'un assaig o article | 15 | 0,6 | 4, 6, 8, 11, 14, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Turories i seguiment de les pràctiques i les lectures | 14 | 0,56 | 5, 7, 12, 15, 21, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i estudi del material | 53,5 | 2,14 | 1, 2, 3, 10, 13 |
Avaluació continuada consistent en un examen final comprensiu (40% de la nota final), un exàmen parcial per verificar l'estat d'aprenentatge de les competències i habilitats (40% de la nota final) i l'escriptura d'assaigs, realització de presentacions i exercicis de classe (20% de la nota final).
Per aquells estudiants que en l'avaluació hagin obtingut una nota final que sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 hi haurà una re-avaluació. Aquesta re-avaluació estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Un alumne només pot obtenir un "No avaluable" si no ha participat en cap de les activitats d'avaluació de l'assignatura. Per tant, es considera que la realització d'algun component d'avaluació impedeix d'optar a un "No avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. Encas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaigs, presentacions i exercicis | 20% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exàmen parcial | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exàmen parcial | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Baldwin, R y C. Wyplosz, The Economics of European Integration (6th edition), Mc Graw Hill, 2019.
Brunet Cid, F., Curso de Integración Europea (2ª edición), Alianza, 2010.
Krugman, P.R., Obstfeld, M. & Melitz, M., International Economics: Theory and Policy (11th Edition), Pearson 2018 / Krugman, P.R. y Obsfeld, M., Economía Internacional. Teoría y Política (7ª edición), Pearson, 2010.
Lechner, Frank & Boli, J. (eds.), The globalization reader (6th edition), Wiley-Blackwell, 2020.
Molle, W., The Economics of European Integration, Ashgate, 2006.
Ravenhill, J., Global Political Economy (5th edition), Oxford University Press, 2018.
Robson, J., International Economic Integration, Penguin Modern Economics Readings,1972.
Tugores Ques, J. Economía Internacional. Globalización e Integración Regional (6ª edición), Mc Graw Hill, 2006.
MS Office