Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503758 Enginyeria de Dades | FB | 1 | 1 |
Els continguts de matemàtiques del Batxillerat
D'una banda, es farà un repàs dels conceptes fonamentals que ja s'estudien al batxillerat. D'una altra banda, s'introduiran conceptes nous (com el càlcul i la integració en diverses variables). Però el més important de tot és que es posarà un èmfasi especial en la utilització de totes aquestes eines en el tractament de dades.
1. Funcions d'una variable
1.1. Dominis. Desigualtats, Límits i continuïtat.
1.2. Derivació. Extrems absoluts i relatius.
1.3. Gràfics de funcions.
1.4. Fórmula de Taylor i aplicacions.
1.5. Zeros de funcions d'una variable. Mètode de Bisecció i Newton.
2. Successions de nombre reals.
2.1. Successions de Cauchy. Límit d’una successió. Càlcul de límits.
3. Integració en una variable.
3.1. Definicions i interpretació.
3.2. Tècniques d'integració: per parts i canvi de variable i integrals racionals
3.3. La integral definida. Teorema fonamental del càlcul. Càlcul d’àrees .
4. Funcions de varies variables.
4.1. Corbes i superfícies de nivell.
4.2. Continuïtat.
4.3. Derivades parcials. Regla de la cadena.
4.4. Gradients i derivades direccionals.
4.5. Funciones diferenciables. Rectes i plans tangents.
4.6. Valors màxims i mínims. Extrems relatius.
4.7. Optimització. Mètode del Gradient i de Lagrange.
5. Integrals múltiples
5.1. Integrals iterades. Teorema de Fubini.
5.2. Canvis de variable. Coordenades polars, cilíndriques i esfèriques.
En cadascun d'aquest temes es presentarà un resum teòric dels conceptes i les tècniques fonamentals i immediatament es passarà a treballar exemples d'aplicació d'aquests conceptes i tècniques en el tractament de dades.
S'impartirán dues hores setmanals de classes de teoria on s'aniran introduint els conceptes i enunciant els resultats importants que formen els fonaments del curs.
L’alumne/a rebrà unes llistes d'exercicis sobre les que treballarà a les dues hores setmanals de classes de problemes. Prèviament, durant la seva activitat no presencial, haurà llegit i treballat els exercicis i problemes proposats. D'aquesta manera es podrà garantir la seva participació a l'aula i es facilitarà l'assimilació dels continguts procedimentals.
La docència del curs utilitzarà de forma essencial el CAMPUS VIRTUAL com a mitjà de comunicació. Es recomana fer servir el correu electrònic institucional dels professors, que consta en aquesta guia. Els/les alumnes que vulguin comunicar-se amb els professors per correu electrònic ho han de fer des de l'adreça institucional proporcionada per la universitat (@campus.uab.cat). Com és natural, els estudiants disposaran d'hores de tutoria (a convenir) als despatxos dels professors.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de Problemes | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Classes de teoria | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Preparació i realització proves parcials | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de teoria | 25 | 1 | |
Resolució de problemes i entrega de problemes avaluables | 37 | 1,48 | 1, 2, 4, 5, 6, 7 |
Activitats recuperables:
Dos exàmens parcials E1 i E2 amb un pes del 60% de la nota final (20% el primer i 40% el segon).
Hi haurà un examen de recuperació on es podrà recuperar cadascun d’aquest parcials. Els/les alumnes poden presentar-se a l'examen de recuperació a millorar la seva nota, però han de ser conscients que poden obtenir una nota inferior.
Activitats no recuperables
Dos o tres entregues de problemes amb un pes del 20% de la nota final. Aquestes tres entregues donaran una nota P.
Dos o tres activitats en grup que es duran a terme en les classes de problemes amb un pes de 20% de la nota final. Aquestes dues activitatas donaran una nota C.
L'alumne supera l'assignatura si:
E1>= 3.5, E2>=3.5, P>= 3, C>= 3 i F=0,2E1+0,4E2+0,2P+0,2C>= 5.
Si no es compleix algun dels paràmetres anteriors llavors la nota final serà el mínim entre F i 4,5.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats en grup a les classes de problemes | 20% de la nota final | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Dos o tres probes a classe i/o entreges de problemes | 20% de nota final | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 5, 6, 7 |
Proves parcials | 60% de la nota final | 4 | 0,16 | 4, 5, 6, 7 |
1. D. Pestana, J. Rodrguez, E. Romera, E. Touris, V. Alvarez, A. Portilla. Curso Práctico de Cálculo y Precálculo, Ed. Ariel, 2000.
2. S.L. Salas, E. Hille. Calculus Vol. 1, Ed. Reverte, 2002.
3. C. Neuhauser, Matemáticas para ciencias. 2a, edición Pearson, Prentice Hall.
4. J.M. Ortega, Introducció a l'Anàlisi Matemàtica. Manual UAB
SageMath i/o Python