Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 | 0 |
Aquesta assignatura no te prerequisits
Habilitats
• Assumir la responsabilitat social, ètica i professional que es deriva de la pràctica de l’exercici professional.
• Generar propostes innovadores i competitives en investigació i activitat professional desenvolupant curiositat i creativitat.
• Gestioneu eficientment la tecnologia en operacions de seguretat.
• Planificar i coordinar els recursos propis dels tres grans subsistemes que interactuen en la seguretat: persones, tecnologia i infraestructures.
• Transmetre informació, idees, problemes i solucions a públics especialitzats i no especialitzats. • Treballar en xarxes interinstitucionals i interprofessionals.
• Utilitzar la capacitat d’anàlisi i síntesi per resoldre problemes.
BLOC 1
Organització i l'evolució de les Administracions públiques i les seves competències en seguretat. Evolució històrica. Situació actual.
Principis de l'acció administrativa en matèria de seguretat. Sistemes de seguretat pública espanyola comparada.
Legislació reguladora.
BLOC 2
Els diferents sistemes policials i les seves competències en seguretat; estudi comparat dels mateixos.
Legislació reguladora.
BLOC 3
Models de Coordinació i d'integració vertical. Tipus de coordinació i òrgans de coordinació del sistema de seguretat pública a les diferents administracions.
Coordinació preventiva. Els impactes altres disciplines a la seguretat pública.
S'utilitzarà habitualment la plataforma de l'Aula Virtual (Moodle) de la UAB per contactes regulars amb els estudiants, aportar documentació, presentació i lliurament dels treballs d'avaluació contínua.
La metodologia online comporta que l'alumnat ha de treballar individualment el contingut del temari i que a les sessions virtuals dirigides es resoldran els dubtes sobre la matèria, els casos pràctics, les proves d'avaluació, etc.
Es preveu la realització d'un total de tres sessions de dues hores cadascuna durant el curs.
La metodologia docent s'adaptarà a les sessions organitzades a través de la plataforma de reunió virtual TEAMS.
Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 4, 7, 12, 15 |
Classes amb suport TIC | 6 | 0,24 | 1, 5, 6, 7, 12, 13, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Fòrums de debat, resolució de casos pràctics, proves i tutories. | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Resolució de casos pràctics. Realització de treballs. Estudi personal | 116 | 4,64 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
L'avaluació consistirà en:
PEC 1: (equival en total a un 30% de la nota final)
* un treball de recerca corresponent als continguts del Bloc 1 (el treball d'una extensió màxima de 10 fulls equival a un 10% de la nota final)
* presentació de la recerca a través de la plataforma (equival a un 10% de la nota final)
* Presentació de dos exercicis i un esquema relacionats amb el contingut de l'assignatura (equival a un 10% de la nota final)
PEC 2: (equival en total a un 30% de la nota final)
* un treball de recerca corresponent als continguts dels Blocs 2 i 3 (el treball d'una extensió màxima de 10 fulls equival a un 10% de la nota final)
* presentació de la recerca a través de la plataforma (equival a un 10% de la nota final)
* Presentació de dos exercicis i un esquema relacionats amb el contingut de l'assignatura (equival a un 10% de la nota final)
1 Prova Final d'Avaluació Continuada (Teòric / Pràctica) consistent en 30 preguntes tipus test (equival a un 30% de la nota final) i la resolució d'un cas pràctic (equival a un 10% de la nota final).
Pes Nota Final: 40%.
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiticanviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteri del professorat.
L'examen o prova final d'avaluacio serà presencial, llevat situacions d'excepcionalitat que ho impedeixin.
Reavaluació: En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, laqualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumne que estigui repetint l'assignatura ha de seguir els mateixos criteris d'avaluació d'acord amb la guia.
Plagi
"Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables.”
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament d'exercicis i treballs realitzats per l'alumnat. (PEC) | 60% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Proves teoricopràctiques individuals: Exercicis i / o exàmens escrits i / o orals que permetin valorar els coneixements adquirits per part de l'estudiant | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 17 |
Bibliografia:
Documents que trobareu a internet:
Pàgines web d’interès:
Organitzacions internacionals:
Estadístiques del Departament d'Interior:
http://interior.gencat.cat/ca/el_departament/estadistiques_del_departament_d_interior/
No requereix cap específic.