Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 3 | 1 |
2501933 Periodisme | OT | 4 | 1 |
Coneixements previs de composició visual i informàtica per a usuari
Té en general com a objectiu l'estudi de tots els grafismes comunicatius, des del punt de vista del disseny i composició visual. Permet reflexionar sobre la seva implicació en les necessàries representacions gràfiques i documentals associades a imatge i continguts en televisió informativa.
1. Disseny i composició visual en imatges de televisió informativa
Definició, història, funció
Creació i direcció d'art, imatge i diseny a televisió
Organigrames i estructures televisives
2. Metalenguages visuals
Proyecte, briefing, fil conductor i storyboards
Formats, tipus de punt, reticulats, congenitat, etc.
Contrastos morfològics i de color
Grafisme figuratiu, abstracte i tipogràfic
Unitats volumètriques: multimedias y 4D
Temps, moviment, so, plànols, etc.
3. Llenguatges visuals complementaris
Imatges de representació: marca, capçelera estructura, autopromoció, etc.
Imatges de contingut
Unitats conceptuals elementals i complexes
Complements captats o dibuixats
4. Llenguatges visuals sintètics
Síntesi gràfica i infogràfica
Característiques, funcions i morfologia
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de El desenvolupament de l'assignatura implica la realització de diferents tipus d'activitats formatives: La situació sanitària podria fer que les sessions, en lloc de presencials, hagin de ser telemàtiques. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb suport TIC | 15 | 0,6 | 10, 20 |
Pràctiques Laboratori | 30 | 1,2 | 3, 12, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories (activitat presencial individual o en grup orientada a resoldre problemes d'aprenentatge) | 12 | 0,48 | 1, 4, 7, 14, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi: Lectura i síntesi de documents científics | 45 | 1,8 | 7, 8, 13 |
Preparació pràctiques laboratori | 45 | 1,8 | 7, 8, 11, 16 |
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt de
activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, caldrà haver obtingut una nota de 3,5.
Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són algunes pràctiques col·lectives que representen un 25% de la qualificació.
Tenint en comte que el pes de la teoria és de l' 40%, serà obligatori aprovar-la atès que la resta de l'assignatura obté qualificacions grupals de dues o quatre persones.
Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, caldrà haver obtingut una nota de 3,5. Les activitats que queden excloses de l' procés de recuperació són algunes pràctiques col·lectives que representen un 25% de la qualificació.
En cas de segona matrícula, l’ alumnat podrà fer una única provade síntesi que consistirà en un examen global. La qualificació de l’ assignatura correspondrà a la qualificació de la prova síntesi.
L’ estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’ identitat,...) que pugui
conduir a una variació significativa de la qualificació d’ un acte d’ avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte
d’ avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’ assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit | 40% tenen de demostrar coneixements teòrics de les lectures i lliçons magistrals | 1 | 0,04 | 3, 8, 13, 14, 15, 17, 21 |
Lliuraments treballs pràctics colectius | 30% totes les activitat de les participacions, presentacions i defenses davant del grup | 1 | 0,04 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Lliuraments treballs pràctics individuals | 30% El treball pràctic s'elabora individualment i tenen un conjunt d'activitats a desenvolupar | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21 |
Costa, J. (2005). Identidad televisiva en 4 D. Design.
Hervàs, Ch. (2002). El diseño gráfico en televisión. Madrid: Cátedra
Lapolli, M. y Vanzin, T. (2016). Infografía na era da cultura visual. Florianópolis: Pandion.
Owen. W. (1991). Diseño de revistas. Barcelona: Ed. Gustavo Gili.
Ràfols, R. y Colomer, A. (2003). El diseño audiovisual. Barcelona: Gustavo Gili. ISBN: 84-252-1538-2
Ricarte, J. M. (1999). Creatividad y comunicación persuasiva. 2ª ed. Barcelona: Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona y otros.
Valero, J. L. (2012). Infografía digital. La visualización sintética. Barcelona: Bosch
Valero, J.L. (2008): “Tipología del grafismo informativo” , en Estudios sobre el mensaje periodístico, 14, Madrid: Universidad Complutense |http://revistas.ucm.es/index.php/ESMP/article/view/ESMP0808110631A
Valero, J.L. (2009): “Clasificación del grafismo de contenido en los informativos de televisión”, en Trípodos.com, Barcelona: Universidad Ramon Llull. http://www.raco.cat/index.php/tripodos/article/view/144347
Valero, J.L. (Eds.). (2018). Nuevas Narrativas visuales. La Laguna: Cuadernos artesanos de comuncación ULL. https://issuu.com/revistalatinadecomunicacion/docs/cac150