Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | FB | 1 | A |
No hi ha prerequisits.
Objectius de coneixement
L’estudiant adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que en acabar aquest segon curs és capaç de:
1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general.
2. Comprendre parlants nadius quan s’hi adrecin directament i poder mantenir-hi una conversa sobre temes d’interès mutu.
3. Comprendre el significat global d’una conversa entre parlants nadius i extreure’n els punts més importants.
4. Comprendre textos escrits, tant breus com llargs, sobre diversos temes, sobretot sobre temes relacionats amb el món hoteler.
5. Conèixer els components d’un text (paràgrafs, signes de puntuació, dixis, connectors i conjuncions, registre adequat, referència anafòrica, catafòrica i exofòrica).
6. Fer un resum de textos, extraient-ne els punts més significatius.
7. Entendre i utilitzar els diferents registres lingüístics.
8. Expressar-se oralment en situacions relacionades amb el sector de l’hoteleria utilitzant un llenguatge adient i un registre correcte.
9. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general i turístic (no necessàriament sobre temes relacionats amb l’hoteleria).
10. Sol·licitar un lloc de treball relacionat amb el sector de l’hoteleria o la restauració (redactar CV, carta o correu electrònic, omplir formularis, expressar-se durant l’entrevista en anglès).
11. Presentar un tema relacionat amb un aspecte de la seva vida davant d’una audiència.
Objectius d’habilitats
En acabar el programa de quatre cursos d’anglès, els alumnes han d’haver aconseguit el següent:
Per la mateixa naturalesa del procés d’aprenentatge d’una llengua, en el qual totes les destreses i les habilitats estan contínuament relacionades, els continguts enumerats a continuació es treballaran de manera connectada. Els continguts lingüístics se subdivideixen en funcions lingüístiques i continguts lèxics i gramaticals.
Funcions lingüístiques
1. Mantenir una conversa amb el client utilitzant un registre formal i evitant l’ús d'expressions excessivament familiars, sense perdre la cortesia.
2. Comprendre textos escrits, tant breus com llargs, sobre diversos temes, sobretot sobre temes relacionats amb el món hoteler.
3. Confeccionar el currículum i una carta de presentació en anglès.
4. Donar informació sobre la disponibilitat de places d'allotjament, i descriure’n les instal·lacions i els equipaments.
5. Entendre i utilitzar el vocabulari vinculat als col·lectius amb necessitats especials (motius culturals, d’estat i de mobilitat reduïda) en situacions laborals reals.
Continguts lèxics i gramaticals
1. Repàs dels temps verbals bàsics (passat, present, futur) en forma afirmativa, negativa i interrogativa.
2. Modal verbs per expressar obligació, permís, prohibició, necessitat, consells i peticions.
3. L’ús del future progressive per suavitzar peticions i preguntes.
4. La diferència entre adjectius acabats en -ing o -ed.
5. Expressions no sexistes (room attendant, bell person, bartender, manager, spokesperson, flight attendant, etc.).
6. Expressió verbal d’existència (there is, there are, there was, there were, there will be, etc.).
7. Ús dels verbs auxiliars be, do i have.
8. Be used to, get used to i used to + infititive.
9. Expressions adverbials de freqüència.
10. Combinacions d’adjectius i preposicions.
11. Introducció a les tres formes bàsiques del condicional i als open conditionals i altres tipus de if-clause.
12. Oracions de relatiu.
13. Phrasal verbs i prepositional verbs més freqüents.
14. Temps verbals de narració (simple past, past continuous, past perfect continuous).
15. Conjuncions i altres paraules de connexió (raonament i contrast).
16. Els components d’un text (paràgrafs, signes de puntuació, dixis, connectors i conjuncions, registre i adequació, referència anafòrica, catafòrica i exofòrica).
17. El llenguatge diferencial de les converses telefòniques (this is, is that?, speaking, I’ll put you through, etc.).
18. Vocabulari bàsic de l’especialització (tipus d'allotjament, instal·lacions, equipaments i mobles, departaments d’un establiment hoteler i el seu organigrama, la nomenclatura del personal, etc.).
A les classes es fa servir una versió modificada del mètode comunicatiu; es treballa mitjançant la realització de tasques comunicatives en petits grups, amb un equilibri entre l’aprenentatge d’estructures gramaticals i el de funcions lingüístiques, i es presta una atenció equitativa a les quatre destreses lingüístiques, sense oblidar les peculiaritats d’un curs d’idiomes dissenyat per a alumnes de direcció hotelera.
Les activitats a l’aula inclouen debats, lectura d’articles del sector i d’interès general, exercicis de gramàtica i vocabulari, exercicis de comprensió oral, lectura de fulls de concordança (mètode basat en la lingüística del corpus), tasques d’escriptura, aprenentatge cooperatiu. treball en parelles (closed pairs), aprenentatge per descobriment i jocs de rol. Els dies previs a cada sessió presencial és obligatori consultar el Campus Virtual (l’apartat de Notícies seguit per Enllaços o Materials) per fer lectures prèvies d’articles sobre el sector o d’interès general i així contribuir oralment als debats a l’aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials | 60 | 2,4 | 1, 2, 4, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2,5 | 0,1 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Projectes i dossier | 81 | 3,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Convocatòria d’avaluació continuada
1. Projectes. Es preparen durant el curs sota la supervisió del professorat i es presenten davant de la classe.
2. Dossier. Activitats que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe.
A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Redaccions
Fitxes de lectura
Activitats de transformació
Miniproves
Fitxes d’autoavaluació
Recerca d’informació
Producció de documents
Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
3. Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
4. Prova final
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Convocatòria d’examen final
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada o l’ha suspès, té dret a fer un examen final d’avaluació que incorpora les quatre destreses. Cal obtenir una nota mínima del 50 % en cada destresa (cada part de l’examen) i una nota mínima total del 60 % per superar l’examen i, per tant, l’assignatura.
Canvi de data de laprova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
En cap cas es permet que l’alumnat de la convocatòria d’avaluació continuada que hagi superat l’assignatura es presenti a la convocatòria d’examen final per apujar nota.
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dossier | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10 |
Projectes | 20% | 1 | 0,04 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Prova primer semestre | 20% | 2,5 | 0,1 | 2, 6, 7, 10 |
Prova segon semestre | 40% | 3 | 0,12 | 2, 6, 7, 10 |
Llibres:
Redston, Chris. i Cunningham, Gillie. (2013). Face2Face (Upper Intermediate Student’s Book Second Edition), Cambridge: Cambridge University Press.
Stott, Trish. i Pohl, Alison. (2010). Highly Recommended 2 (Student’s Book), Oxford: Oxford University Press.
Strutt, Peter. (2003). English For International Tourism (Intermediate Students’ Book), Harlow: Longman.
Wood, Neil. (2003). Tourism and Catering Workshop, Oxford: Oxford University Press.
Harding, Keith. i Henderson, Paul. (1992). High Season (English for the Hotel and Tourist Industry), Oxford: Oxford University Press.
Eastwood, John. i Mackin, Ronald. (1984). A Basic English Grammar (Spanish Edition), Oxford: Oxford University Press.
Nota important: l’alumnat ha de comprar, obligatòriament, el primer llibre.
Pàgines web de referència:
http://news.bbc.co.uk/
http://wikitravel.org/en
www.thefreedictionary.com
http://diccionario.reverso.net/
www.tripadvisor.com
www.breakingnewsenglish.com
No n'hi ha.