Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OT | 4 | 2 |
No hi ha cap requisit necessari per cursar aquesta assignatura.
L'assignatura pretén dotar a l'alumne de quart curs del Grau en Direcció Hotelera de la capactitat d'anàlisi i pensament crític sobre les noves tendències del sector, la innovació i les pràctiques més adequades a implementar a les diverses tipologies d'empreses turístiques i professionals independents del sector per diferenciar-se de la competència i incrementar la seva quota de mercat.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de:
Tema 1. Noves tendències al sector turístic
Tema 2. Travel blogs i travel bloggers
Tema 3. Introducció al Revenue Management
Tema 4. Creació i disseny de viatges combinats
Tema 5. Tecnologia aplicada al sector turístic
L’assignatura funciona en base a dues metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
a) Metodologia teòrica: Explicacions presencials de tipus classe-magistral pel que fa als diferents temes del programa i que permetran a l’estudiant desenvolupar la metodologia pràctica.
b) Metodologia pràctica: Recerca de casos reals per part dels alumnes i posada en comú-debat amb la resta de companys, prova de les diverses eines tecnològiques explicades a classe i aprenentatge del seu funcionament .
c) Seminaris, conferències i/o visites a empreses del sector obligatòries a càrrec de professionals en actiu del sector per presentar algun dels temes o aplicacions tecnològiques incloses en el programa de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Classes teòriques | 20 | 0,8 | 2, 4, 9, 12, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 14 | 0,56 | 1, 2, 4, 8, 9, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 30 | 1,2 | 1, 2, 6, 8, 10, 11, 14, 15 |
Resolució exercicis i casos pràctics | 32 | 1,28 | 1, 2, 4, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
Temps d'estudi | 32 | 1,28 | 1, 2, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
L’avaluació de l’assignatura serà:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
a) La realització d’una prova el darrer dia de classe per validar els coneixements treballats a totes les activitats pràctiques de l’assignatura, que valdrà un 40% de la nota finali que inclouran a més a més la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) La realització de diverses activitats pràctiques a l’aula i fora de l’aula relacionades amb els continguts teòrics treballats a classe que valdran un 60 % de la nota final (10% les activitats dels temes 1, 2 i 5 i 15% les activitats dels temes 3 i 4). Es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
Avaluació única. Hi haurà un examen final amb tot el contingut de l’assignatura per aquells estudiants que no hagin superat el sistema d’avaluació contemplat en el punt anterior i per aquells estudiants amb característiques especials (repetidors, estudiants amb mobilitat, etc.) i que valdrà el 100% de la nota final.
Re-avaluació. Aquells alumnes que en la convocatòria d’avaluació única hagin obtingut una nota final entre 3,5 i 5 tindran dret a presentar-se a l’examen de re-avaluació. La nota màxima que l’alumne obtindrà en aquesta convocatòria és de 5.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques tema 1 | 10 % de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 15 |
Activitats pràctiques tema 2 | 10 % de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Activitats pràctiques tema 3 | 15 % de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15 |
Activitats pràctiques tema 4 | 15 % de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Activitats pràctiques tema 5 | 10 % de la nota final | 2 | 0,08 | 4, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Examen d'avaluació continuada | 40% de la nota final | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 9, 10, 12, 14 |
Bosangit, Carmela, Sally Hibbert, and Scott McCabe. “‘If I Was Going to Die I Should at Least Be Having Fun’: Travel Blogs, Meaning and Tourist Experience.” Annals of Tourism Research 55 (2015): 1–14. Web.
Chen, Yu-Chen, Rong-An Shang, and Ming-Jin Li. “The Effects of Perceived Relevance of Travel Blogs’ Content on the Behavioral Intention to Visit a Tourist Destination.” Computers in human behavior 30 (2014): 787–799. Web.
Chiam, Michael, Geoffrey Soutar, and Alvin Yeo. “Online and Off-Line Travel Packages Preferences: a Conjoint Analysis.” International Journal of Tourism Research 11.4 (2009): 31–40. Web.
Cramer, Curt., and Andreas. Thams. Airline Revenue Management : Current Practices and Future Directions. Wiesbaden: Springer Gabler. in Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, 2021. Print.
Huefner, Ronald J. Revenue Management : a Path to Increased Profits / Ronald J. Huefner. Second edition. New York, New York (222 East 46th Street, New York, NY 10017): Business Expert Press, 2015. Print.
Lojo, Aureli, and Gemma Cànoves. “New Tourism Trends in Barcelona. Chinese Tourist Experiences and Local Perceptions.” N.p., 2015. Print.
Madriz, Stefanie, and Santiago Tejedor. “Analysis of Effective Digital Communication in Travel Blog Business Models.” (2020): n. pag. Print.
Matoga, Łukasz, and Aneta Pawłowska. “Off-the-Beaten-Track Tourism: a New Trend in the Tourism Development in Historical European Cities. A Case Study of the City of Krakow, Poland.” Current issues in tourism 21.14 (2018): 1644–1669. Web.
Mauri, Aurelio G. (2012). Hotel revenue management: principles and practices. Milano: Pearson.
Michał Roman et al. “Virtual and Space Tourism asNew Trends in Travelling at the Time of the COVID-19 Pandemic.” Sustainability (Basel, Switzerland) 14.2 (2022): 628–. Web.
Oana DURALIA. “Culinary Tourism. A New Trend on the Tourism Market.” Expert Journal of Marketing 5.2 (2017): 66–71. Print.
Parlov, Natalija, Davor Perkov, and Željko Sičaja. “New Trends in Tourism Destination Branding by Means of Digital Marketing.” Acta Economica Et Turistica 2.2 (2016): 139–146. Web.
Sigala, Marianna. “New Technologies in Tourism: From Multi-Disciplinary to Anti-Disciplinary Advances and Trajectories.” Tourism management perspectives 25 (2018): 151–155. Web.
Sun, Minghui, Chris Ryan, and Steve Pan. “Using Chinese Travel Blogs to Examine Perceived Destination Image: The Case of New Zealand.” Journal of travel research 54.4 (2015): 543–555. Web.
Syratt, Gwenda., and Jane. Archer. Manual of Travel Agency Practice Gwenda Syratt, Jane Archer. 3rd ed. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2003. Print.
Altre material de suport (notícies i articles relacionats) seran facilitats a través del campus virtual
No es fa servir cap programari específic.