Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 3 | A |
No s’escau però es recomana haver assolit el nivell A2.1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
L´alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tan en la interacció oral com en l´expressió escrita , de manera que en finalitzar aquest curs ( 60 hores ) els estudiants hauran de ser capaços de:
Els continguts lingüístics se subdivideixen en funcions lingüístiques, continguts gramaticals, continguts lèxics i continguts fonètics i prosòdics.
FUNCIONS LINGÜÍSTIQUES
Funció socialitzadora
Funció informativa
Funció expressiva
Funció inductiva
Funció metalingüística
CONTINGUTS GRAMATICALS
L’alumnat ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada els continguts gramaticals següents:
CONTINGUTS FONÈTICS
CONTINGUTS LÈXICS
El contingut lèxic del tercer curs prové dels diferents camps semàntics següents: Les vivències quotidianes, activitats esportives, la salut i el sistema sanitari francès, els viatjes (lloger de cotxes, itineraris, etc.) El sistema d´ensenyament Francès, temes de contractació laboral, la banca.
La arquitectura, el hotel: departaments, funcions, personal, tassa d’ocupació, tipus de clientela, etc. Equipament hoteler i geografia turística de Barcelona. Usos i costums de les diferents nacionalitats.
PERSPECTIVA DE GÈNERE
En aquesta assignatura:
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en un context global com en l’àmbit del turisme; l’èmfasi es posa en el procés d’aprenentatge, més que no pas en presentacions teòriques del professorat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
No presencial | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Presencial | 56,5 | 2,26 | 1, 3, 4, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
En línia | 5 | 0,2 | 7 |
Tutories presencials | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 6, 7, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Teoria | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Convocatòria d’avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Activitats d’avaluació continuada
Activitats d’expressió escrita i d’expressió oral. Es fan entre 3 i 7 activitats. En el cas de les tasques d’expressió escrita, el professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant) si així ho desitja. Pel que fa a les activitats d’expressió oral, poden ser individuals o en grup, presencials o enregistrades. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe. A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:Fitxes de lectura
Activitats de transformació
Miniproves
Fitxes d’autoavaluació
Recerca d’informació
Producció de documents
Es poden aprofitar els dies que dona el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dona el centre per fer exàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada. Aquesta prova avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) seguint les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües.
Es necessita una nota mínima del 50 % en cadascuna de les parts per superar la prova, i una nota mínima global del 60 %. Si no se supera aquesta prova, no se supera l’assignatura. Si se supera, la nota té un pes del 40 % del total de la nota d’avaluació continuada.
La superació de la prova final dona dret a l’obtenció d’un certificat de nivell A2 que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
La prova final d’avaluació continuada es fa el mateix dia i hora que l’examen final.
Convocatòria d’examen final
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada o l’ha suspès, té dret a fer un examen final d’avaluació que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions establertes pel Servei de Llengües. Cal obtenir una nota mínima del 50 % en cada destresa (cada part de l’examen) i una nota mínima total del 60 % per superar l’examen i, per tant, l’assignatura.
Convocatòria de reavaluació
L’estudiant que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de mitjana en la convocatòria d’examen final o a la prova final d’avaluació continuada té dret a reavaluació.
La reavaluació consisteix a repetir aquelles parts de l’examen que l’alumnat tingui per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al professorat, aportant la documentació necessàriai (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de set dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
La superació de la prova final d’avaluació continuada o de l'examen final dona dret a l’obtenció d’un certificat de nivell A2 que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
L’alumnat que es presenta a reavaluació perd el dret al certificat de francès A2 del Servei de Llengües.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 |
Dossier | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Prova final | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 6, 9 |
Proves parcials | 10% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 6, 9 |
Redaccions | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
activitats orals | 5% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
La lectura és un component crucial del curs. A banda del llibre del curs, el professorat assigna una gran varietat de textos per ajudar l’alumnat a desenvolupar la capacitat de comprensió lectora i millorar així en les àrees de coneixement lingüístic.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Pàgines web
No n´hi ha