Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 2 | A |
No escau però es recomana haver assolit el nivell A1.1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
Objectius de coneixement
L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’expressió escrita, de manera que al final d’aquest segon curs ha de ser capaç de fer el següent:
Els continguts lingüistics se subdivideixen en funcions lingüistiques, continguts gramaticals, continguts lèxics i continguts fonètics i prosòdics.
Funció socialitzadora
Funció informativa
Funció expressiva
Funció inductiva
Funció metalingüística
CONTINGUTS GRAMATICALS
Els pronoms personals
Els verbs en present de l’indicatiu (repàs)
Les frases actives en la forma afirmativa i negativa
Les subordinades relatives amb: qui, que, où, dont.
Articles
Adjectius
Adverbis
Construccions comparatives i superlatives.
El condicional de cortesia:je voudrais, j’aimerais, etc.
Les preposicions
CONTINGUTS FONÈTICS
CONTINGUTS LÈXICS
El contingut lèxic del segon curs prové dels camps semàntics següents: la vida quotidiana a França, els viatges, els transports, l’allotjament, els comerços, la restauració i l’hostaleria, l’oci, les biografies, el món del treball, la ciutat, les normes de circulació, els accidents i els delictes.
PERSPECTIVA DE GÈNERE
En aquesta assignatura:
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en un context global com en l’àmbit del hoteler; l’èmfasi es posa en el procés d’aprenentatge, més que no pas en presentacions teòriques del professorat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
No presencial | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Presencial | 56,5 | 2,26 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
En línia | 5 | 0,2 | 7 |
Tutories presencials | 3 | 0,12 | 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Teoria | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Convocatòria d’avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe. A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Fitxes de lectura
Activitats de transformació
Miniproves
Fitxes d’autoavaluació
Recerca d’informació
Producció de documents
Es poden aprofitar els dies que dona el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dona el centre per fer exàmens, es fan una o diverses proves parcials, que poden ser una prova d’expressió escrita(una o dues tasques) i/o una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada. Avalua l’expressió escrita i l’oral. Es fa el mateix dia i hora que l’examen final.
Per superar l’assignatura cal obtenir una nota mínima global del 60 % (activitats i prova final).
Convocatòria d’examen final
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final d’avaluació que incorpora les dues destreses productives (expressió escrita i expressió oral). Cal obtenir una nota mínima del 50 % en cada destresa (cada part de l’examen) i una nota mínima total del 60 % per superar l’examen i, per tant, l’assignatura.
Convocatòria de reavaluació
L’estudiant que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de mitjana en la convocatòria d’examen final o a la prova final d’avaluació continuada té dret a reavaluació.
La reavaluació consisteix a repetir aquelles parts de l’examen que l’alumnat tingui per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motiusmèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al professorat, aportant la documentació necessàriai (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de set dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Activitats orals | 5% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Dossier | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Prova final | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 6, 9 |
Proves parcials | 10% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 6, 9 |
Redaccions | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
La lectura és un component crucial del curs. A banda del llibre del curs, el professorat assigna una gran varietat de textos per ajudar l’alumnat a desenvolupar la capacitat de comprensió lectora i millorar així en les àrees de coneixement lingüístic.
- Llibre de text Hôtellerie-restauration.com, de CLE International.
- Llibre d’exercicis de gramàtica: Grammaire Progressive du Français avec 680 exercices (nouvelle version). Niveau intermédiaire. CLE International. (Es fa servir a primer).
- Dossier amb textos, exercicis, propostes de treball a l’aula i a casa que l’estudiant ha d’adquirir i portar a classe.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Pàgines web
No n´hi ha