Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 | 1 |
El requisit d'entrada a aquesta assignatura, atès que forma part de la Menció en Llengua Anglesa, és un nivell C1 en llengua anglesa. Els estudiants, a 3r curs, hauran de complir amb aquest requeriment com a màxim abans de la data indicada a la pàgina web de la Facultat de Ciències de l'Educació per poder cursar a 4t, el curs següent, la Menció en Llengua Anglesa. Per cursar aquesta assignatura com a optativa fora de la menció també cal acreditar un nivell C1. Per a més informació, adreceu-vos a Gestió Acadèmica de la Facultat de Ciències de l'Educació.
Aquest curs pretén dotar els futurs mestres d’anglès de les eines lingüístiques i comunicatives necessàries per actuar de manera eficaç i acurada com a professionals de l’ensenyament de i en llengua anglesa. Per aquesta raó, la primera part del curs tindrà com a objectiu millorar la pronúncia dels estudiants des d’una perspectiva eminentment aplicada. S’estudiaran els aspectes segmentals de l’anglès (vocals i consonants) i es farà especial èmfasi en la comparació entre els sistemes fonològics del català/castellà i el de l’anglès. S'adoptarà com a model l’estàndard britànic, tot i que també es tractaran aspectes de l’estàndard nord-americà i s’acceptarà l’ús d’aquest estàndard per part dels estudiants. La segona part estarà enfocada a ampliar i especialitzar tant el vocabulari com les estratègies comunicatives dels estudiants per tal que puguin gestionar eficaçment els aprenentatges i les questions organitzatives i de comportament a la classe d’anglès en anglès. Es treballaran diversos aspectes clau del classroom discourse des d’una perpectiva comparativa i funcional.
Part 1: Spoken English: Aspects of pronunciation and stress
1.1. Basic concepts of general phonetic description
1.2. English vowels & consonants
1.3. Homophones
1.4. Transcription
1.5. Suprasegmentals
Part 2: The practice of English language use in professional contexts (English for teaching purposes)
2.1. Why English for teaching purposes: characteristics and rationale.
2.2. Speaking about education in general English: a review of grammar, lexis and idioms.
2.3. ESP: English for Teaching Purposes.
2.3.1. Vocabulary: classroom equipment, children's games and past times, translations of frequent expressions/words in Catalan schooling.
2.3.2. Classroom management: doing a variety of functions in the class; pragmatic considerations.
2.3.2.1. Giving instructions and making requests: issues of register and politeness.
2.3.2.2. Asking questions; types of questions: linguistic expression and conversational-pedagogical import.
La metodologia docent és eminentment pràctica i es basa en una breu presentació de conceptes bàsics, en la resolució individual i col.lectiva d'exercicis i casos pràctics i en els debats dirigits a classe sobre qüestions rellevants a la docència en llengua anglesa, models de llengua i variació lingüística.
*La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Correcció i comentari d'exercicis pràctics | 30 | 1,2 | 21, 25, 29 |
Debats dirigits a classe | 5 | 0,2 | 21, 29, 31 |
Presentació de conceptes teòrics | 15 | 0,6 | 7, 31 |
Tipus: Supervisades | |||
Discussió en grups reduïts d'aspectes teòrics i pràctics del temari | 9 | 0,36 | 21 |
Preparació i presentació oral d'un tema en grup | 15 | 0,6 | 9, 13, 21, 27 |
Tutories individuals i/o grupals | 25 | 1 | 4, 25 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta de bibliografia | 8,2 | 0,33 | 7, 10, 31 |
Estudi personal | 17 | 0,68 | 4, 7 |
Realització d'exercicis | 20 | 0,8 | 25 |
S’ha de tenir en compte el següent: 1) Cal haver obtingut una nota de 4,5 perquè una prova d'avaluació faci mitjana amb la resta. 2) Si l'estudiant només lliura UNA prova d'avaluació, es considerarà que no hi ha prou evidències per avaluar-lo/la i obtindrà la qualificació de "no avaluable". 3) Si l'estudiant lliura més d'UNA prova d'avaluació, es considerarà que ha cursat l'assignatura i, per tant, serà susceptible d'aprovar-la o suspendre-la. 4) MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de tota l’assignatura i no només de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi. 5) L'alumnat haurà de fer servir llenguatge no sexista en les seves produccions oral o escrites. S'aconsella que consulti la pàgina web de la Linguistic Society of America, que conté recomanacions en aquest sentit: https://www.linguisticsociety.org/resource/lsa-guidelines-nonsexist-usage. Fer un ús apropiat del llenguatge formarà part dels criteris d'avaluació.
Calendari aproximat de les proves d'avaluació -Test a classe de la Part 1: setmana 3 -Presentació oral: setmanes 11-12 -Examen oral de la part 1: setmana 8 -Examen escrit de la part 1: setmana 8 -Examen escrit de la part 2: setmana 14
Recuperació Només es podrà optar a la recuperació en els següents casos: -L'alumnat que hagi aprovat (amb un mínim d'un 5) un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim del 60% de la qualificació total. Només es podrà recuperar un màxim de DUES activitats d'avaluació. -Es necessitarà un mínim de 3,5 per recuperar qualsevol prova d'avaluació.
No són activitats recuperables: -participació activa i contribució significativa a les activitats d'aprenentatge -presentació oral -test a classe de la part 1 (es recupera superant l'examen escrit de la Part 1 (pronúncia).
Després de la recuperació, la nota màxima assolible (de l'activitat recuperada) és un 6.
Procediment de revisió de les qualificacions En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l'alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions per mitjà de la plataforma Moodle.
|
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit de la part 1 (individual) | 20% | 1 | 0,04 | 4, 7, 21 |
Examen escrit de la part 2 (individual) | 25% | 2 | 0,08 | 5, 7, 10 |
Examen oral de la part 1 (individual) | 20% | 0,3 | 0,01 | 21, 30 |
Participació activa i contribució significativa a les activitats d'aprenentatge (individual) | 5% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 6, 7, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 25, 28, 30, 31, 32, 33, 35 |
Presentació oral (en grup) | 20% | 0,5 | 0,02 | 8, 9, 13, 19, 21, 22, 23, 24, 26, 27, 29, 34 |
Test a classe de la part 1 (individual) | 10 % | 1 | 0,04 | 7 |
Part 1:
Hancock, Mark (2012) English Pronunciation in Use. Self-study and Classroom Use. Intermediate (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Estebas Vilaplana, Eva (2009) Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. Madrid: UNED. See also on: https://canal.uned.es/video/5aa908a9b1111f19028b4567
Smith, Jonathan and Annette Margolis (2007) Pronunciation: Study Book. Reading: Garnet Education.
Solé, Maria-Josep (1991) Stress and Rhythm in English. Revista Alicantina de Estudios Ingleses 4: 145-162. Downloadable from: http://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/5496/1/RAEI_04_13.pdf
Rogerson, Pamela and Judy B. Gilbert (1990) Speaking Clearly. Cambridge: CUP.
Wells, John C. (2008) Longman Pronunciation Dictionary. London: Longman
Web resources:
English Pronunciation Training by Núria Gavaldà - https://www.youtube.com/user/ngav1/videos
Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol:http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm
The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html
Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/
Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/# (consonant profiles)
Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/
Part 2:
Hughes, Glyn S. (2001) A Handbook of Classroom English. Oxford: Oxford University Press.
Salaberry, Sagrario (1995) Classroom Language. London: Macmillan.
Slattery, Mary and Jane WIllis (2001) English for Primary Teachers: A Handbook of Activities and Classroom Language. Oxford: Oxford University Press.
Spratt, Mary (1994) Language for the Teacher: A Language Development Course. Cambridge: Cambridge University Press.
Web resources
http://www.usingenglish.com/files/pdf/classroom-language-moving-around.pdf
http://www.pearsonlongman.com/young_learners/pdfs/classroomlanguage.pdf
https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/ELT-17-screen-Language-Improvement.pdf
General reference language materials
Kennedy-Scanlon, Michael, Juli Cebrian & John Bradbury (2011) Guided Error Correction.: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. Level C1.1 and C1.2. Bellaterra: Publicacions de la UAB.
McCarthy, Michael & Felicity O’Dell (2005) English Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: CUP.
McCarthy, Michael & Felicity O’Dell (2005) Test Your English Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: CUP.
McCarthy, Michael & Felicity O’Dell (2007) English Phrasal Verbs in Use Advanced. Cambridge: CUP.
McCarthy, Michael & Felicity O’Dell (2008) Academic Vocabulary in Use. Cambridge: CUP.
Parrott, Martin (2000) Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP.
Vince, Michael (2008) MacMillan English Grammar in Context Advanced. London: MacMillan Heinemann.
Vince, Michael and Emmerson, P. (2003) First Certificate Language Practice (with key). Oxford: Macmillan.
Swan, Michael (2005) Practical English Usage (3rd ed.) Oxford: OUP.
Swan, Michael and Catherine Walter (1997) How EnglishWorks: A Grammar Practice Book. Oxford: Oxford University Press.
Yule, George (2006) OxfordPracticeGrammar. Advanced (with key). Oxford: Oxford University Press
A selection of Internet resources for language learning and teaching
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/ (BBC)
http://www.learnenglish.org.uk/ (British Council)
Digital newspapers (news pieces on education)
https://www.theguardian.com/education
https://www.independent.co.uk/news/education
https://www.nytimes.com/section/education
https://www.washingtonpost.com/education/
https://www.irishtimes.com/news/education
https://www.theguardian.com/australia-news/australian-education
Dictionaries
Oxford Advanced Learner’s Dictionary, OUP.
Collins Cobuild English Dictionary, Harper Collins Publishers.
Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, CUP.
Collins English-Spanish/Spanish-English Dictionary, 6th ed., Grijalbo.
Longman Language Activator. Longman.
On-line dictionaries
http://www.ldoceonline.com/ (Longman Dictionary of Contemporary English)
http://www.merriam-webster.com/ (Merriam-Webster dictionaries on line)
http://dictionary.cambridge.org/ (Cambridge dictionaries on line)
https://www.freecollocation.com (Online collocations dictionary)
http://wordreference.com (multilingual dictionary)
No es farà servir cap programari específic