Logo UAB
2022/2023

Direcció de Comptes

Codi: 103162 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2501935 Publicitat i Relacions Públiques OB 3 1

Professor/a de contacte

Nom:
Montse Lavilla Lavilla Raso
Correu electrònic:
montse.lavilla@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:

Equip docent

Mireya Places Fernando

Prerequisits

Cap.

Objectius

• Coneixement figura director de comptes
• Acostament al sector de les agències
• Planificació estratègica: insights, benchmark, brand awareness, brand positioning.
• Creació estratègia i pla de comunicació
• Noves estratègies en below the line i Internet
• Eines per a presentacions. Saber vendre i presentar

Competències

  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econòmic i mediambiental.
  • Demostrar capacitat de lideratge, negociació i treball en equip, així com resolució de problemes.
  • Establir objectius de comunicació i dissenyar les estratègies més adequades en el diàleg entre marques i consumidors.
  • Introduir canvis en els mètodes i els processos de l'àmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Utilitzar les tecnologies avançades per al desenvolupament professional òptim.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els principis que fonamenten l'anàlisi de l'efectivitat (relació cost-impacte).
  2. Analitzar una situació i identificar-ne els punts de millora.
  3. Comunicar fent un ús no sexista ni discriminatori del llenguatge.
  4. Demostrar capacitat de lideratge, negociació i treball en equip, així com resolució de problemes.
  5. Demostrar que coneix els principis bàsics de la negociació amb els mitjans i la compra d'espais publicitaris.
  6. Identificar el públic objectiu en l'elaboració d'un pla de mitjans.
  7. Identificar les implicacions socials, econòmiques i mediambientals de les activitats academicoprofessionals de l'àmbit de coneixement propi.
  8. Identificar situacions que necessiten un canvi o millora.
  9. Ponderar els riscos i les oportunitats de les propostes de millora tant pròpies com alienes.
  10. Proposar nous mètodes o solucions alternatives fonamentades.
  11. Proposar noves maneres de mesurar l'èxit o el fracàs de la implementació de propostes o idees innovadores.
  12. Proposar projectes i accions que incorporin la perspectiva de gènere.
  13. Proposar projectes i accions viables que potenciïn els beneficis socials, econòmics i mediambientals.
  14. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  15. Utilitzar les tecnologies avançades per al desenvolupament professional òptim.

Continguts

• El gerent de comptes i el seu departament. Funcions i responsabilitats. Estructura d'agència. Relació agència-anunciant. Agència-proveïdors. Relacions interdepartamentals.

• Pla de referència i comunicació

• Recerca

• Màrqueting estratègic

• Bellow the line i internet

• Proveïdors, pressupostos, control de costos i facturació.

• Negociació i venda de publicitat. Nou negoci.

• Anàlisi, presentació i argumentació de campanyes (diverses sessions).

 

 

El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de
l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels
exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat
seguiment de l’assignatura.

Metodologia

• Sessions teòriques + sessions pràctiques

• Aula 1 (teoria i pràctica) i aula 2 (pràctica)

• Mètode de cas

• Ponències professionals sector

• Pràctiques individuals + pràctica grup

• Presentacions

 

 

La metodologia docent i la avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries

 

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques, pràctiques i seminaris 52,5 2,1 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13
Tipus: Supervisades      
Tutories 7,5 0,3 1, 4, 5, 6, 8
Tipus: Autònomes      
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs 82,5 3,3 1, 4, 5, 6, 7, 13

Avaluació

• Obligatòria assistència 80% de les classes. 

• Obligatori lliurament de TOTS els treballs

• Molt estrictes en timings; no s'acceptaran treballs amb un retard superior a una setmana. Els treballs lliurats fora de termini tindran una penalització de -1 punt a restar de la nota final.

• Nota final: 30% pla de comunicació - 30% benchmark - 40% resta d'exercicis i pràctiques. Per tal de fer la mitja i aprovar la assignatura cal que tant el benchmark com el pla de comunicació estiguin aprovats.

 

Recuperació

L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.

• Les activitats d'avaluació recuperables són: el pla de comunicació i el benchmark.

 

Segona matrícula

• Els estudiants que es matriculin de nou en la assignatura (repetidors) hauran de realitzar una prova de síntesi que es comunicarà oportunament a l'inici de curs.

 

Plagi

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. 

 

 

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Benchmark 30 2,5 0,1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Pla de comunicació 30 2,5 0,1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15
Pràctiques 40 2,5 0,1 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Bibliografia

- Cooper, Alan (editor, 2009) Planning: cómo hacer el planeamiento estratégico de las comunicaciones, Ediciones Paraninfo, Madrid.
- Fernández-Gómez, Jorge David (2014) Mecanismos estratégicos en publicidad: de la USP a las Lovemarks, Advook, Sevilla.
- Keller, Kevin Lane (2013) Strategic Brand Management, Pearson.
- Kotler, Philip (2018). Marketing 4.0. Editorial Lid.
- Lannon, Judie y Baskin, Merry (editoras) (2008): A Master Class in Brand Planning. The Timeles Work of Stephen King, JohnWiley & Sons, West Sussex, England.
- Sánchez-Blanco, Cristina (2011): Planificación estratégica. Editorial Universitas. Madrid.
- Santesmases, M (2011). Marketing, conceptos y estrategias. Grupo Anaya Lectura.
- Soler, P (2008). El director de cuentas. Gestión de cuentas en marketing y publicidad. Barcelona: UAB. Servei de Publicacions
- Steel, Jon (2012): Verdades, Mentiras y Publicidad. El arte de la planificación de cuentas. Editorial Fragua, Madrid

Programari

L'assignatura no requereix cap programari específic.