Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 1 |
Cap.
• Coneixement figura director de comptes
• Acostament al sector de les agències
• Planificació estratègica: insights, benchmark, brand awareness, brand positioning.
• Creació estratègia i pla de comunicació
• Noves estratègies en below the line i Internet
• Eines per a presentacions. Saber vendre i presentar
• El gerent de comptes i el seu departament. Funcions i responsabilitats. Estructura d'agència. Relació agència-anunciant. Agència-proveïdors. Relacions interdepartamentals.
• Pla de referència i comunicació
• Recerca
• Màrqueting estratègic
• Bellow the line i internet
• Proveïdors, pressupostos, control de costos i facturació.
• Negociació i venda de publicitat. Nou negoci.
• Anàlisi, presentació i argumentació de campanyes (diverses sessions).
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de
l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels
exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat
seguiment de l’assignatura.
• Sessions teòriques + sessions pràctiques
• Aula 1 (teoria i pràctica) i aula 2 (pràctica)
• Mètode de cas
• Ponències professionals sector
• Pràctiques individuals + pràctica grup
• Presentacions
La metodologia docent i la avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, pràctiques i seminaris | 52,5 | 2,1 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 4, 5, 6, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 82,5 | 3,3 | 1, 4, 5, 6, 7, 13 |
• Obligatòria assistència 80% de les classes.
• Obligatori lliurament de TOTS els treballs
• Molt estrictes en timings; no s'acceptaran treballs amb un retard superior a una setmana. Els treballs lliurats fora de termini tindran una penalització de -1 punt a restar de la nota final.
• Nota final: 30% pla de comunicació - 30% benchmark - 40% resta d'exercicis i pràctiques. Per tal de fer la mitja i aprovar la assignatura cal que tant el benchmark com el pla de comunicació estiguin aprovats.
Recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
• Les activitats d'avaluació recuperables són: el pla de comunicació i el benchmark.
Segona matrícula
• Els estudiants que es matriculin de nou en la assignatura (repetidors) hauran de realitzar una prova de síntesi que es comunicarà oportunament a l'inici de curs.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Benchmark | 30 | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Pla de comunicació | 30 | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 15 |
Pràctiques | 40 | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
- Cooper, Alan (editor, 2009) Planning: cómo hacer el planeamiento estratégico de las comunicaciones, Ediciones Paraninfo, Madrid.
- Fernández-Gómez, Jorge David (2014) Mecanismos estratégicos en publicidad: de la USP a las Lovemarks, Advook, Sevilla.
- Keller, Kevin Lane (2013) Strategic Brand Management, Pearson.
- Kotler, Philip (2018). Marketing 4.0. Editorial Lid.
- Lannon, Judie y Baskin, Merry (editoras) (2008): A Master Class in Brand Planning. The Timeles Work of Stephen King, JohnWiley & Sons, West Sussex, England.
- Sánchez-Blanco, Cristina (2011): Planificación estratégica. Editorial Universitas. Madrid.
- Santesmases, M (2011). Marketing, conceptos y estrategias. Grupo Anaya Lectura.
- Soler, P (2008). El director de cuentas. Gestión de cuentas en marketing y publicidad. Barcelona: UAB. Servei de Publicacions
- Steel, Jon (2012): Verdades, Mentiras y Publicidad. El arte de la planificación de cuentas. Editorial Fragua, Madrid
L'assignatura no requereix cap programari específic.