Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 | 2 |
Es recomana haver cursat les assignatures de:
Per conèixer els processos que es donen en les organitzacions i la gestió dels recursos humans a les mateixes.
Aquesta assignatura forma part de la Menció de Psicologia del Treball i de les Organitzacions, adreçada a proporcionar a l'alumnat una formació d’especialització a l’àmbit de la Psicologia del treball i del factor humà a les organitzacions.
Es tracta d’una assignatura optativa que té com a finalitat proporcionar a l’estudiant models teòrics, formes d’intervenció i eines per al desenvolupament professional a l’àmbit de la consultoria del desenvolupament Organitzatiu i dels RRHH.
Els objectius formatius específics de l’assignatura són:
L’assignatura es desenvolupa utilitzant metodologies docents àgils (eduscrum, classe invertida...:
La classe participativa que desenvolupa els conceptes clau de la matèria i que permet presentar l’assignatura conceptualment:
La preparació de situacions, resolució de casos i discussió dels mateixos apropen a l’alumnat a la realitat de la consultoria organitzacional.
Es treballa en els diferents casos tan de forma presencial com a través de casos pràctics i activitats diverses, que permeten a l’alumnat desenvolupar les seves competències,
Es prioritza la participació activa tant individualment com en equip. Es permet el treball a distància, per a complementar el presencial.
S’introdueixen eines tecnològiques d'ús professional habitual i la formació precisa per a la seva utilització, ja que poden resultar noves per a les persones participants: wiki, google drive, moodle...
Fer ús de les tutories, tan individuals com grupals, es valorat positivament.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris i sessions de treball | 36 | 1,44 | 1, 7, 9, 11, 16, 23, 24, 27 |
Tipus: Supervisades | |||
S1 Tutories | 3 | 0,12 | 6, 9 |
S2 Supervisió virtual del projecte i de les activitats | 4,5 | 0,18 | 6, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
A1 Cerca d'informació | 20 | 0,8 | 9, 11 |
A2 Lectura i anàlisis de textos | 10 | 0,4 | 7, 9, 11, 27 |
A3 Estudi i assimilació de continguts i conceptes | 20 | 0,8 | 7, 9, 11, 27 |
A4 Resolució de casos | 20 | 0,8 | 1, 6, 9 |
A5 Desenvolupament del projecte | 36,5 | 1,46 | 1, 6, 7, 9, 11, 23 |
Considerant les pautes d’avaluació de la facultat [https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html]
l'avaluació continuada de l'assignatura es farà a partir de 4 evidències.
EV1 Assistència i participació individual (10% de la nota)
La primera evidència consisteix en assistir i participar en classe amb suggerències, crítiques,... a les lectures i continguts.
EV2 Experiència de camp (25%)
La segona evidència es tracta de desenvoupar un apropament professional a la realitat empresarial de forma grupal, que es fará durant tot el semestre (contactar, planificar, organitzar les tasques, generar y analitzar les dades), utilitzant eines pròpies de la consultoria i fent la presentació posterior dels resultats i l'informe final davant la resta d'estudiants.
EV3 Treball en equip i presentació oral grupal (50%)
La tercera evidència consisteix en l'estableciment dels equips de treball i la realització de:
- Un treball grupal de diagnòstic i proposta d'intervenció des de la consultoria
- Presentació oral: Cada grup disposarà d'una hora de classe per a efectuar la presentació del treball grupal i ser avaluat per la resta de persones dels altres grups.
Aquesta presentació es realitzarà en les últimes classes de l'assignatura.
EV4 Treball individual (Reflexió) (15%)
La quarta envidència consiteix en presentar a través de moodle un treball de reflexió crítica d'una lecturarelacionada. (Es presentarà durant el mes d'abril)
L'alumnat ha de presentar totes les evidències. Es requereix un mínim de 5 en cadascuna per a aprovar l'assignatura. Si no es compleixen tots aquests criteris la nota màxima serà un 4,5.
Pot optar a recuperació l'alumnat que al llarg de l'avaluació continuada hagi realitzat evidències amb un pes igual o major a 2/3 de la qualificació total i hagi obtingut una nota inferior a 5 punts. L'equip docent de l'assignatura decidirà si ha de recuperar la ev.2 i/o la ev.3 i/o la ev.4. La nota obtinguda en l´evidencia que es recuperi substitueix la nota original i es recalcula la nota final (amb el topall de 4,5 si cadascuna de les evidències no arriba al 5).
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrá constar en actes como “no evaluable”.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev 1 Assistència i participació | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 23, 26, 27 |
Ev 2 Experiència de camp | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Ev 3 Treball i presentació en equip | 50 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Ev 4 Treball individual (Reflexió) | 15 | 0 | 0 | 2, 7, 9, 11, 16, 24, 27 |
ALTRES RECURSOS FACILITATS A MOODLE
No aplica