Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501573 Economia | OT | 3 | 2 |
2501573 Economia | OT | 4 | 2 |
El coneixements que resulten d’haver cursat les assignatures “Introducció a l’economia”, “Economia Internacional”, "Política Econòmica" i "Desenvolupament Econòmic", es a dir, una comprensió dels conceptes bàsics de l’economia i un coneixement dels grans trets de l’evolució de l’economia mundial i les relacions internacionals.
L'objetiu de la materia és el coneixament de les problemàtiques asociades al desenvolupament i les mesures posades en marxa per afrontarles.
Tema 1: Comerç, Polítiques Comercials i Desenvolupament
Tema 2.‑ Inversió directa, empreses transnacionals i desenvolupament
Tema 3.‑ Cooperació Internacional pel Desenvolupament
Tema 4.‑ Polítiques sectorials : El paper del sector primari.
Tema 5.‑ Polítiques sectorials: La industrialització.
Tema 6.‑ La recerca de models alternatius.
El tipus de docència planificada per a l’assignatura és la docència presencial.
Classes magistrals
Classes pràctiques
Presentació d'un article o capítol d'un llibre.
Resposta a les preguntes breus sobre els articles que es presenten a classe i el contingut del tema.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 32,5 | 1,3 | 1, 4, 6, 15 |
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentacions i respostes a preguntes | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 15, 16 |
Tutories i seguiment | 5,5 | 0,22 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi del material | 75,5 | 3,02 | 1, 4, 6, 7, 15 |
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables.
Avaluació mixta
Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en elcalendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsablesde les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà lamateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Presentacions | 25% de la nota final | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 15, 16 |
Redacció treballs | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 6, 9, 11, 12, 14, 15, 16 |
Todaro, M. T. & Smith, Stephen C., Economic Development, 12th ed., Pearson Education and Addison-Wesley, 2015 (llibre en paper disponible a la Biblioteca de Ciencies Socials)
Word, Excel i Power Point