Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OB | 2 | 1 |
Es recomana haver superat les assignatures previes de 1r. curs: Introducció a la Comptabilitat (1r. quadrimestre) i Comptabilitat Financera I (2n. quadrimestre).
Estudiar les normes d’elaboració dels Comptes Anuals del Pla General de Comptabilitat per a la seva presentació i també com a pas preparatori de l’assignatura següent d’Anàlisi Estats Financers.
Tema 1. Els comptes anuals (I): El·laboració dels comptes anuals.
Tema 2. Els comptes anuals (II): El Balanç de situació.
Tema 3. Els comptes anuals (III): El Compte de Pèrdues i Guanys
Tema 4. Els comptes anuals (IV): La Memòria.
Tema 5 . Els comptes anuals (V): L’ estat de fluxes d'efectiu.
Tema 6 . Els comptes anuals (VI): L'estat de canvis en el patrimoni net.
Tema 7 . Els comptes anuals (VII): La informació no financera
La metodologia d'aprenentatge estarà basada en una combinació de tres tipus d’activitats:
- Activitat dirigida: classes teòriques i classes pràctiques i de resolució de problemes.
- Activitat supervisada: consistent en la realització de tutories.
- Activitat autònoma que es divideix en dues parts:
Part d’estudi personal de l’alumne: lectures, recerca d’informació i realització d’exercicis i casos.
Treball en grup: recerca de dades i elaboració d’un treball en grup sobre un cas real i/o un dels temes estudiats. Presentació.
"La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries".
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de pràctiques | 17 | 0,68 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11 |
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | 1, 4, 5, 8, 9, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 18 | 0,72 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració d'un treball en grup | 24 | 0,96 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11 |
Estudi de normatives i textos legals | 32 | 1,28 | 1, 3, 4, 5, 11 |
Exercicis i casos | 23 | 0,92 | 1, 4, 5, 8, 9, 11 |
El professor responsable te la potestat de concretar el contingut de la prova en funció de la nota obtinguda per part de l'estudiant en els tres mòduls avaluatius.
Els alumnes han de tenir una nota mínima en el examen final de 3,5. En el cas de que no s'assoleixi aquest 3,5, la nota no es comptabilitzará a efectes del càlcul de la nota de curs. Si la nota de curs és igual o superior al 3,5 l'estudiant podrà presentar-se a la prova de recuperació.
El càlcul de la nota de curs es realitza sumant les notes obtingudes en cada una de les 4 activitats d'avaluació descrites en la taula. En el cas de que en l'examen parcial i/o examen final s'obtingui una nota inferior a 3,5 es sumarà un zero d'aquesta activitat.
Un alumne es considera que és “No Avaluable” de l’assignatura sempre i quan no hagi participat a cap de les activitats d’avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot optar a un "No Avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del períodelectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitincanviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent,"en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries."
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència, participació i presentació de casos pràctics a classe | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 |
Examen final | 45% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11 |
Examen parcial | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11 |
Pràctica individual amb A3 | 5% | 0 | 0 | 5, 8, 9 |
Recerca de informació, preparació i presentació d'un treball en equip | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Archel, P.; Lizarraga, F.; Sánchez, S.; Cano, M. (2018), Estados contables. Elaboración, análisis e interpretación, Madrid: Ediciones Pirámide, 6a. edició en format paper
Real Decreto 1514/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad. (http://www.icac.meh.es/Normativa/Contabilidad/Nacional/nacional.aspx)
Real Decreto 602/2016 por el que se modifica el Plan General de Contabilidad y el PGC de Pymes.
Somoza López, A. (2016), Estados contables, Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya, ISBN 9788491162001
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Arimany Serrat, N. i Viladecans, C. (2010), Estat de canvis en el patrimoni net i estat de fluxos d'efectiu : elaboració i interpretació, Barcelona: Profit, ISBN 9788492956029
Somoza López, A. (2016), Contabilidad social y medioambiental. Teoría y práctica, Madrid: Pirámide, ISBN 9788436834956
RECURSOS ONLINE
Instituto de Contabilidad y Auditoría de Cuentas (ICAC) - http://www.icac.meh.es
Comisión Nacional del Mercado de Valores - http://www.cnmv.es
Consell General de Cambres de Catalunya - http://www.cambrescat.es
Registre Mercantil - http://www.registradores.org
UAB Campus virtual
Els programes que poden ser utilitzat en aquesta assignatura són EXCEL, SABI i A3.