Degree | Type | Year | Semester |
---|---|---|---|
2500798 Primary Education | OT | 4 | 2 |
It is recomended to have passed the compulsory subjects about science education before doing this subject.
The contents of the course are:
The methodology of the course combines oral presentations and reflections using written and audiovisual documentation. Visits to museums and Science Centers are included.
Our teaching approach and assessment procedures may be altered if public health authorities impose new restrictions on public gatherings for COVID-19
Annotation: Within the schedule set by the centre or degree programme, 15 minutes of one class will be reserved for students to evaluate their lecturers and their courses or modules through questionnaires.
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
Lectures | 12 | 0.48 | 3, 9 |
Reading forums | 15 | 0.6 | 5 |
Sharing and discussion | 8 | 0.32 | 5 |
Visits to institucions that offer scientific education activities | 10 | 0.4 | 5, 6, 9, 4 |
Type: Supervised | |||
Tutoring | 28 | 1.12 | 3, 5, 6, 9, 4 |
Type: Autonomous | |||
Independent learning | 75 | 3 | 3, 9 |
The evaluation consist of 2 individual activities and 1 group activity.
Attendance is compulsory. Students must attend more than 80% of the lessons to be evaluated.
The written reflection must be submitted at the end of theoretical lessons. Other evaluation activities must be submitted the last day of the course.
Final grades will be notified via virtual campus, 15 days after. Then, a review will be considered.
Total or parcial copy of the examen or the written works will be a reason to fail the course.
The three activities must be approved with a minimum of 5 (five).
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
Individual reflection work | 30 | 0 | 0 | 3, 5, 6, 9, 4 |
Proposal of teaching unit about science education outside the classroom | 40 | 0 | 0 | 1, 3, 2, 5, 10, 6, 7, 8, 9 |
Written exam | 30 | 2 | 0.08 | 3, 5, 6, 9, 4 |
BAUMAN, Z. (2006). Els reptes de l'educació en la modernitat líquida. Arcadia.
BECK, U. (1997). La sociedad del riesgo, hacía una nueva modernidad. Paidós.
BENEJAM, P. (2003). Los objetivos de las salidas. Revista Íber,(36), 1-4.
BONIL, J. (2010). Educació científica en temps de crisi. Guix,(369), 15-20
BONIL, J. i SOLER, M. (2012). Educar als museus i centres de ciència. Dins J.Bonil (coord.), Som educació. Ensenyar i aprendre als museus i centres de ciència: una proposta de model didàctic. (p. 15-36). Manuals del Museu. https://edunat.museuciencies.cat .
CALAFELL, G.; JUNYENT, M.; BONIL, J. (2015). Una propuesta para ambientalitzar el currículum. Cuadernos de Pedagogía, (460), 56-60.
DEL CARMEN, L. (2010). Salir para conocer, salir para participar. Guix, (66), 56-59.
DOBON, J.; FONOLLEDA, M. (2021). Diseño de salidas escolares de calidad. Cuadernos de Pedagogía, (521), 48-56.
EKELAND, I. (1996). La imposible certidumbre. El correo de la UNESCO, Feb 1996, 20-22.
ESTAÑA, JL.; VINYOLES, M.; GÓMEZ, S. (2015). Y tú,¿cómo eres?. Cuadernos de Pedagogía, (460),65-69.
HERRERO, Y. (2014). Producir y trabajar para mantener la vida humana. Viento Sur, (134), 54-61.
INNERARITY,D. (2014). Un mundo sin alrededores. Revista CIDOB d'Afers Internacionals, (82-83), 51-55
INNERARITY, D. (2010). Incertesa i creativitat. Educar per a la societat del coneixement. Debats d’educació, 18.
MAYER, M. (2002). Ciudadanos del barrio y del planeta. Dins F. Imbernon (Coord.), Cinco ciudadanías para una nueva educación (p.83-104).Graó.
MARUYAMA, M. (1996). Dime cómopiensas... El correo de la UNESCO, Feb 1996, 31-35.
MEDIR, RM. (2002). Sortir de l’escola, tradició o modernitat?. Guix, (290), 52-58.
MORÍN, E. (2000). Els set coneixements necessaris per a l’educació del futur. UNESCO.
MORÍN, E. (1996). Por una reforma del pensamiento. El correo de la UNESCO, Feb 1996, 10-14.
NÚÑEZ, X. i MOYA, M; (2015). Historias mías y tuyas. Cuadernos de Pedagogía, (460), 61-64.
ROIG, D.; FONOLLEDA, M.; LÓPEZ, T.; BOIX, G. (2015). ¿Por dónde empiezo?. Cuadernos de Pedagogía, (460), 70-74.
SAUVÉ, L. (2006), La educación ambiental y la globalización: Desafíos curriculares y pedagógicos. Revista Iberoamericana de Educación, (41), 83-101.
Not required