Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 | 2 |
L’assignatura està orientada a:
1. La vida quotidiana com a element estructurant de l'Educació Infantil.
2. Les necessitats dels nens i les nenes com a eix per a la intervenció educativa.
3. Els components de la vida quotidiana al centre i a l'aula d'Educació Infantil.
4. La intervenció educativa específica en el cicle de 0-3 de l'Educació Infantil.
5. La coordinació amb les famílies.
6. La planificació en equip de l'acció docent: eines i estratègies.
7. La intervenció en equip dins i fora del centre educatiu.
Aquesta assignatura té una càrrega horària per l’estudiant de 150 hores repartides en: 75 de treball autònom, 30 hores de treball supervisat i d’avaluació i 45 hores de classes presencials distribuïdes tal i com es mostra en el quadre que hi ha a continuació.
El protagonista en el procés d’ensenyament i aprenentatge és l’estudiant i és sota aquesta premissa que s’ha planificat la metodologia de l’assignatura tal i com es mostra en el quadre que hi ha a continuació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 15 | 0,6 | |
Seminari de lectura | 5 | 0,2 | |
Taller d'aprenentatge | 25 | 1 | |
Tipus: Supervisades | |||
Auto-avaluació, co-avaluació | 15 | 0,6 | |
Treball supervisat a l'aula i en tutoria | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom individual i grupal | 75 | 3 |
L’avaluació de l’assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que es mostren en la graella que hi ha a continuació.L’assistència a les classes presencials de l’assignatura és obligatòria. L’estudiant que no assisteixi al 80%, com a mínim, de les sessions dirigides i a totes les sessions d’avaluació no podrà ser avaluat amb els instruments que a continuació es descriuen i es considerarà no presentat. Els justificants que algunes vegades es presenten en cas d’absència serveixen únicament per explicar l’absència, en cap cas són un eximent de la presencialitat. Només en els casos relacionats amb temes mèdics i judicials, i degudament documentats, el professor responsable de l’assignatura podrà arbitrar, si és possible, activitats complementàries que compensin la presencialitat exigida.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l’estudiant mostri, en les activitats que se li proposin, una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
Per poder superar l’assignatura s’han de presentar totes i cadascuna de les evidències de la carpeta d’aprenentatge que es proposa i s’han de realitzar les activitats d’autoavaluació, d’avaluació entre iguals i d’avaluació pel professorat.
La còpia i el plagi són robatoris intel·lectuals i, per tant, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero en tot el bloc on es situï el treball. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no es pot saber qui ha copiat de qui, s’aplicarà la sanció a tots dos alumnes.
Es considerarà que un treball, activitatoexamen està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a.
Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital (més informació sobre plagi a http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html).
Els estudiants que ho desitgin podran realitzar tasques voluntàries que complementin la seva carpeta d’aprenentatge. Aquestes tasques i les seves evidències no poden substituir cap de les evidències descrites en el quadre anterior.
El primer dia del curs el professorat lliurarà l’índex de la carpeta d’aprenentatge que inclourà cadascun dels productes i de les evidències que la composen detallant les dates de lliurament i revisió de la mateixa.
Cada mes es presentarà la carpeta amb les evidències que l’estudiant hagi de tenir realitzades segons els terminis de l’índex presentat el primer dia de curs. Durant la presentació pública el professorat farà les devolucions de millora. L’estudiant que vulgui revisar la carpeta de manera individual ho farà en l’horari de tutories que el professorat té establert per aquesta assignatura i que es consigna en el programa.
Les activitats pràctiques estaran distribuïdes al llarg de tota l’assignatura en els diferent seminaris i temporitzades en la data d’inici de la pràctica i el lliurament es farà en acabar cada seminari dedicat a cada pràctica. La devolució de cadascuna de les activitats que formen part de la qualificació es farà a les presentacions públiquesmensuals de la carpeta.
Avaluació final - entrega de la carpeta d'aprenentatge: últim dia de classe.
Recuperació: dues setmanes després de l'últim dia de classe.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi de tot tipus de documents (avaluació individual) | 25% | 0 | 0 | 2, 4, 5 |
Avaluació diagnòstica (avaluació individual) | 5% | 0 | 0 | 2 |
Diari d'aula (avaluació individual) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3 |
Productes parcials de la seqüència del treball de taller (avaluació grupal) | 15% | 0 | 0 | 1, 2 |
Proposta grupal de seqüència d'actuacions específiques per a la intervenció educativa inclusiva, utilitzant la vida quotidiana com eix de proposta (avaluació grupal) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Amorós, E.; Hortal, A. (2013). 44 experiències 0-3. Bracelona: Graó.
Ander-Egg, E.; Aguilar, M. J. (2001). El trabajo en equipo. México D.F.: Progreso.
Bassedas, E.; Huguet, T.; Solé, I. (2007). Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Barcelona: Graó.
Borghi, B. Q. (2005). Los talleres en educación infantil: espacios de crecimiento. Barcelona: Graó.
Díez Navarro, M.C. (2013). 10 ideas clave. La Educación Infantil. Barcelona: Graó.
Elliott, J. (2000). El cambio educativo desde la investigación-acción. Madrid: Morata.
Gather, M.; Maulini, O. (2010). La organización del trabajo escolar. Barcelona: Graó.
Goldschmied, E.; Jackson, S. (2007). La educación infantil de 0 a 3 años. Madrid: Morata.
Kemmis, S.; MacTaggart, R. (1988). Cómo planificar la investigación-acción. Barcelona: Alertes.
Lleixa, T. (2005). La educación infantil 0-6 años. Barcelona: Paidotribo.
López , F. (2007). La escuela infantil: observatorio privilegiado de las desigualdades. Barcelona: Graó.
Malaguzzi, L. (2005). Els cent llenguatges dels infants. Los cien lenguajes de la infancia. Barcelona: Rosa Sensat.
Morrison, G. S. (2005). Educación infantil. Madrid: Pearson educación.
Quinto Borghi, B. (2013). Educar en el 0-3. La práctica reflexiva en los nidi d'infanzia. Barcelona: Graó.
Rovira, B. (2004). Maternitats. Barcelona: Graó.
Somé, S. (2011). Recibiendo al Espíritu. Rituales africanos de bienvenida para la vida. México: Grupo CUDEC.
Zabalza, M. A. (2006). Didáctica de la educación infantil. Madrid: Narcea.
No es preveu fer servir un programari específic.