Logo UAB
2022/2023

Economia i gestiķ d'empreses

Codi: 101940 Crčdits: 6
Titulaciķ Tipus Curs Semestre
2500890 Genčtica OT 4 2

Professor/a de contacte

Nom:
Oscar Gutierrez Arnaiz
Correu electrōnic:
oscar.gutierrez@uab.cat

Utilitzaciķ d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritāria:
catalā (cat)
Grup íntegre en anglčs:
No
Grup íntegre en catalā:
No
Grup íntegre en espanyol:

Prerequisits

 

No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.

Objectius

 

L'objectiu de l'assignatura és introduir els conceptes bàsics d'economia i gestió de les empreses, primer donant una visió general de l'empresa i la seva organització i després analitzant les principals àrees funcionals. 

 

Competčncies

  • Actuar amb responsabilitat čtica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democrātics. 
  • Actuar en l'āmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raķ de sexe/gčnere.
  • Actuar en l'āmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econōmic i mediambiental. 
  • Aplicar els coneixements teōrics a la prāctica.
  • Aplicar l'esperit emprenedor en l'ārea de la genčtica i la genōmica a partir d'una visiķ integrada del processos d'R+D+I.
  • Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
  • Desenvolupar l'aprenentatge autōnom.
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Elaborar, dirigir, executar i assessorar projectes en quč calguin coneixements de genčtica o de genōmica.
  • Introduir canvis en els mčtodes i els processos de l'āmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
  • Percebre la importāncia estratčgica, industrial i econōmica de la genčtica i de la genōmica en les cičncies de la vida, la salut i la societat.
  • Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
  • Saber comunicar amb eficācia, oralment i per escrit.
  • Utilitzar i gestionar informaciķ bibliogrāfica o recursos informātics o d'Internet en l'āmbit d'estudi, en les llengües prōpies i en anglčs.
  • Valorar la importāncia de la qualitat i de la feina ben feta.

Resultats d'aprenentatge

  1. Actuar amb responsabilitat čtica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democrātics. 
  2. Actuar en l'āmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raķ de sexe/gčnere.
  3. Actuar en l'āmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econōmic i mediambiental. 
  4. Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genčtica i en genōmica a potencials projectes empresarials de base tecnolōgica basats en la genčtica i la genōmica
  5. Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genčtica i en genōmica a potencials projectes empresarials de base tecnolōgica basats en la genčtica i la genōmica.
  6. Aplicar els coneixements teōrics a la prāctica.
  7. Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
  8. Desenvolupar l'aprenentatge autōnom.
  9. Desenvolupar la creativitat.
  10. Introduir canvis en els mčtodes i els processos de l'āmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
  11. Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
  12. Recončixer la importāncia estratčgica i el potencial de desenvolupament industrial i econōmic dels avenįos genčtics en els āmbits de les cičncies de la vida, la salut i la societat.
  13. Saber comunicar amb eficācia, oralment i per escrit.
  14. Utilitzar i gestionar informaciķ bibliogrāfica o recursos informātics o d'Internet en l'āmbit d'estudi, en les llengües prōpies i en anglčs.
  15. Valorar la importāncia de la qualitat i de la feina ben feta.

Continguts

 

Tema 0: Introducció

Conceptes econòmics bàsics.

 

Tema 1: L'empresa i la seva organització.

 Empresa i mercat

 Organització interna

 Els preus com a mecanisme coordinador.

 

Tema 2: Inversió i finançament en l'empresa.

Taxa d'interès nominal i efectiu.

Valoració de rendes.

Préstecs i hipoteques.

Valoració i selecció de projectes d'inversió i de finançament (VAN, TIR).

 

Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.

Metodologia

 

Es combinaran classes teòriques amb pràctiques. Per les classes pràctiques cal haver treballat prèviament els exercicis i casos que es corregiran a classe.

 

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes prāctica 15 0,6 6, 7, 9, 11, 13, 14, 15
Classes teoria 30 1,2 6, 7, 9, 11, 13, 14, 15
Tipus: Supervisades      
Estudi, preparaciķ exercicis 95 3,8 6, 7, 9, 11, 13, 14, 15
Tutories 6 0,24 6, 7, 9, 11, 13, 14, 15

Avaluaciķ


Avaluació contínua. La nota final s'obtindrà a partir de les notes dels parcials juntament amb la participació/assistència(10%). 

L'assistència a classe és obligatòria (60% mínim).

 

Per aprovar el curs cal treure un mínim de 4 a cada examen i un mínim de 5 en la nota final. Qui no arribi a 5 podrà fer un examen de recuperació on s'haurà d'examinar només dels temes suspesos.

L'examen de recuperació està pensat per als estudiants suspesos, no per pujar nota (pot haver excepcions a aquesta regla).

Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.

Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.

 

 

 

 
 

 

 

Activitats d'avaluaciķ

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistčncia i participaciķ 10% 0 0 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 15
Primer examen 45% 2 0,08 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15
Segon examen 45% 2 0,08 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15

Bibliografia

 

Durant el curs el professor donarà als estudiants el material bàsic, a més de bibliografia complementària (e.g.: Salas-Fumás, V. (2007). El siglo de la empresa. Fundacion BBVA).

 

Programari

No és imprescindible cap programa. Utilitzarem excel bàsic que aprendrem a usar-lo en el curs.
Potser també usem zoom.