Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 | 1 |
Aquesta assignatura no te prerequisits
Els principals objectis de l’assignatura són:
BLOC 1
1.- El marc normatiu de l'ocupació pública.
2.- Tipologia de personal al servei de l'ocupació pública.
3.- La direcció pública professional.
4.- Sistemes de selecció de personal i sistemes de provisió de lloc de treball.
BLOC 2
5.- Instruments de gestió de l’ocupació pública
6.- Drets i deures dels empleats públics.
7.- Sistema disciplinari i incompatibilitats
8.- Promoció i carrera del personal
BLOC 3
9.- L’avaluació de l’acompliment
10.- Sistema retributiu: incentivació i productivitat.
11.- Els drets col.lectius a l'ocupació pública.
BLOC 4.
12.- Gestió de recursos en seguretat
13.- Gestió de dispositius de seguretat i grans esdeveniments
14.- Plans de treball en seguretat
15.- Transversalitat
16. -Gestió de conflictes
La metodologia a seguir al llarg de la implementació de la docència serà mixta: explicació per part la persona docent i alhora interacció amb l’alumnat mitjançant el sistema de pregunta/resposta en les sessions de teoria. Als continguts pràctics, en canvi, hi haurà un clar protagonisme de l’alumnat, ja que la persona docent només oferirà les qüestions inicials i farà de suport al llarg del treball individual o en grup de l’alumnat. Es tracta de fer un sistema simultani d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat, que esdevé un tipus d’entrenament per a afrontar en les millors condiciones les proves de teoria i pràctica de final de bloc.
En funció de la mida del grup, també es pot fer la tècnica de dinàmica de grups amb portaveu per a valorar el treball en equip.
En cadascun dels blocs temàtics, es farà el mateix esquema:
Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | |
Classes teòriques amb la participació de l'alumnat | 40 | 1,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de supòsits pràctics. Tutories amb l'alumnat | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 94 | 3,76 |
L'alumnat realitzarà proves d'avaluació continuada (PAC) que lliurarà a través de l'aula moodle relacionades amb els diferents blocs de temari.
L'alumnat realitzarà dues avaluacions mitjançant prova escrita, una corresponent als blocs 1, 2 i 3. I una altre prova corresponent al bloc 4. Aquestes proves podran ser orals a criteri del professor.
Reavaluació
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificaciófinal d'aquesta assignatura serà 0 ". Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteriodel professorat.
Alumnes que tornen a cursar l’assignatura
En lo relatiu a aquells alumnes que han de tornar a cursar l’assignatura, cal subratllar que la metodología avaluativa es la mateixa que per la resta d’alumnes
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita u oral que permeti valorar els coneixements adquirits per l'estudiant. Bloc 4 | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Proves escrites i/o orals que permetin valorar els coneixements adquirits per l'estudiant dels tres primers blocs. | 25 | 0 | 0 | 1, 4, 5, 7, 10, 13, 16, 17, 19 |
Resolució de casos pràctics i realització de treballs | 50 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
JAUREGUIZAR Y MORENO, ERNESTO de. Manual práctico de Recursos Humanos en la Administración Pública, Dykinson, Madrid, 2020.
JIMÉNEZ ASENSIO, Rafael: Directivos Públicos, Instituto Vasco de Administración Pública, 2006.
RODRÍGUEZ VILLANUEVA, J., La estructuración de la función pública española: diseño, gestión y posibilidades de optimización". 2021
SÁNCHEZ MORÓN, Miguel Y OTROS: La función pública directiva en Francia, Italia y España, INAP, Madrid, 2007.
URCELAY LECUE, M.C., Utilización abusiva de los contratos temporales en la función pública española. Revista Aranzadi Doctrinal, 2020
PEP MARÍ, Equipos ganadores. Plataforma editorial, 2019
DEPARTAMENT DE JUSTICIA. La transversalitat a l'àmbit comunitari.
Aquesta assignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'office 365