Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 | 2 |
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 2 |
És necessari que els alumnes hagin assimilat els continguts estudiats a Idioma I, II i III: Japonès Modern.
La funció d’aquesta assignatura és, d’una banda, consolidar les competències lingüístiques bàsiques adquirides a Idioma I, II i III de manera que els estudiants puguin començar a aplicar-les de manera bàsica; i de l’altra, continuar aprofundint en el coneixement i la comprensió de la grafia, de l’estructura morfològica, lèxica, semàntica, i sintàctica de la llengua japonesa (equivalent a A2.1). Per a fer-ho, és important que els estudiants hagin assimilat els continguts que han treballat a les assignatures anteriors (Idioma I, II, III) que es donaran per sabuts a fi i efecte de continuar l’aprenentatge als altres cursos del Grau (A2.1; A2.2; B1).
- Continuar aprofundint el coneixement i la comprensió de l’estructura morfològica, lèxica, semàntica i sintàctica del japonès. Introduir aspectes sociolingüístics de la llengua japonesa.
- Conèixer la distinció entre els nivells d’expressió d’humilitat, respecte i cortesia, i entendre’n la concepció bàsica (relacions interpersonals implícites, ús dels registres, etc.).
- Aprofundir els coneixements lingüístics i culturals bàsics i necessaris en diverses situacions de la vida quotidiana (demanar consell, reclamar, demanar permís amb cortesia; transmetre allò que ha dit una tercera persona etc.)
- Expressar oralment esdeveniments de l’àmbit familiar (la vida quotidiana, la vida universitària, les aficions, etc.) o sobre els continguts del llibre del text.
- Fer descripcions breus i senzilles sobre fets i activitats.
- Entendre la major part de les expressions més freqüents i els comentaris senzills que es fan a la classe, i poder respondre-hi de manera adequada.
- Llegir textos de naturalesa didàctica curts i senzills sense fer gaire ús del diccionari. Llegir textos concrets, com ara instruccions, missatges senzills, correus electrònics informals i curts, etc. Llegir textos complexos dedicant-hi temps amb l’ajut d’un diccionari.
- Escriure redacció més llarga sobre un tema de l’àmbit familiar, en registre formal i informal.
- S’aprendran uns 110 kanji nous.
Es treballarà a partir dels continguts gramaticals de Minna no nihongo II de la lliçó 38 a la 50.
Cada lliçó, en principi, s'organitza seguint els tres passos següents, de manera que l'alumnat pugui desenvolupar progressivament la seva competència lingüística: 1. Introducció, 2. Pràctiques i 3. Desenvolupament
Les activitats formatives consisteixen en: (1) activitats dirigides; (2) activitats supervisades; (3) estudi autònom; i (4) activitats d'avaluació (pel que fa a aquestes, vegeu l'apartat "AVALUACIÓ")
(1) Activitats dirigides*
S'explicaran els punts essencials del contingut de cada lliçó i es duran a terme exercicis de diferents tipus.
*Tots els exàmens inclosos
(2) Activitats supervisades
Les activitats supervisades inclouen les tasques que els estudiants realitzen fora de l'aula. Totes aquestes tasques s'hauran de lliurar al professorat puntualment en la data indicada. No s'acceptarà cap lliurament fora del termini establert.
(3) Estudi autònom
L'estudi autònom inclou preparació de matèria nova (llegir atentament la instrucció, buscar els significats de nou vocabulari etc.), exercicis, i repàs.
A més d'això, en aquesta assignatura, l'estudi de kanji també està inclòs en aquest espai d'activitat, tot i que ocasionalment, si escau, es dedicarà una estona per a alguns kanji que demanen explicació addicional.
Treballem a partir dels continguts del llibre Basic Kanji Book vol.2.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comprensió oral | 10 | 0,4 | 1, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 17, 19 |
Exercicis de comunicació oral | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Exercicis gramaticals orals/escrits | 15 | 0,6 | 1, 2, 7, 16 |
Expressió oral | 5 | 0,2 | 1, 3, 5, 10, 11, 14, 15, 19 |
Teoria (Introducció matèria nova) | 30 | 1,2 | 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis comprensió oral | 10 | 0,4 | 1, 6, 7, 8, 10, 11, 18, 19 |
Exercicis escrits (comprensió) | 17 | 0,68 | 1, 2, 7, 8, 9 |
Exercicis escrits (expressió) | 20 | 0,8 | 1, 4, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 19 |
Exercicis escrits (gramàtica) | 15 | 0,6 | 1, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 150 | 6 | 9 |
L'avaluació és continuada. Els estudiants han de proporcionar proves del seu progrés realitzant tasques i proves. Els terminis de les tasques s'indiquen en el calendari que es publicarà a l’aula Moodle.
Activitats d'avaluació
Els objectius presentats abans s'assoliran i s'avaluaran mitjançant les activitats següents:
- Exàmens* (gramàtica i vocabulari:40%; kanji: 20%): 60%
- Exercicis (escrits:10%;redacció i comprensió lectora:10 orals:20%): 40%
* Exàmens de gramàtica i vocabulari es realitzaran cada tres lliçons, mentre que els de kanji es realitzaran cada dues lliçons.
Altres consideracions
La informació sobre l'avaluació, el tipus d'activitat d'avaluació i el seu pes sobre l'assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l'assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l'acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d'avaluació s'acordarà entre el docent i l'estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s'hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
Consideracióde “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis escrits | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19 |
Exercicis oral | 20% | 1 | 0,04 | 1, 3, 5, 8, 9, 14, 15, 16, 17, 18, 20 |
Exàmens de Kanji | 20% (Diversos) | 3 | 0,12 | 9 |
Exàmens de gramàtica i vocabulari | 40% (Diversos) | 8 | 0,32 | 1, 2, 4, 9, 12, 13 |
1.Llibre de text
Minna no nihongo shokyū II, 3A Network, Tòquio 2012.
Basic Kanji Book vol.2. Bonjinsha, Tòquio 2015.
2.Diccionaris
(1) Castellà-Japonès
(2) Japonès-Castellà
(3) Anglès-Japonès
(4) Japonès-Anglès
(5) Kanji
3.Llibres de consulta
4. Pàgines Web d’interès
(1) Diccionaris online
(2) Exercicis de gramàtica
(3) Exercicis vocabulari, conversa, gramàtica etc.
(4) Eines per a la comprensió lectora
No és necessari un programari específic per a aquesta assignatura.