Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 | 2 |
Per a realitzar aquesta assignatura és aconsellable haver superat tots els crèdits del primer curs. Així mateix, és necessari poder llegir textos acadèmics en anglès.
Societat de l’Àsia Oriental se centra en la consideració dels elements clau per a la comprensió sociocultural de les societats japonesa i xinesa contemporànies, fent especial èmfasi en els discursos representacionals relatius a la construcció cultural de la identitat col·lectiva i el seu encaix en el context de la globalització. L’objectiu principal de l'assignatura és conèixer i entendre la realitat actual de les societats japonesa i xinesa mitjançant les aproximacions teòriques de l'antropologia i la història cultural en la seva consideració dels discursos, les pràctiques i les institucions que integren aquestes societats. El propòsit últim de Societat de l’Àsia Oriental és contextualitzar els continguts desenvolupats en altres matèries del grau. Amb aquest propòsit, l'assignatura compta amb classes teòriques (mitjançant l'exposició del professor) i classes pràctiques en què es desenvolupen les lectures acadèmiques, es porten a terme debats i s'empren materials audiovisuals i complementaris.
Societat japonesa
Tema 1. Societat i individu
Tema 2. Estructura social i cicle de vida: cultura familiar / cultura religiosa
Tema 3. Producció i reproducció social
Tema 4. Construcció social i política: cultura del treball / cultura educativa
Tema 5. Identitat col·lectiva i globalització
Societat xinesa
Tema 6. Estructura social
Tema 7. Cicle de vida i pràctiques rituals
Tema 8. Producció i reproducció social
Tema 9. Identitats col·lectives
Tema 10. Globalització, control social i debats contemporanis
Per a assolir els objectius establerts, aquesta assignatura inclou tant classes teòriques com pràctiques. Atès que es comparteix la seva docència, els professors informaran els estudiants sobre les característiques de les activitats d'avaluació el primer dia de classe. El treball que realitzen els estudiants se centra principalment en presentacions individuals o en grup, debats a classe sobre les lectures, anàlisi de documentals, cerques documentals, treballs escrits i proves parcials. Els estudiants han de mantenir-se al dia de les notícies i la informació publicades al Campus Virtual / Moodle.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 50 | 2 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball escrit | 34 | 1,36 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectura | 45 | 1,8 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18 |
L'avaluació és avaluació continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i proves. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
- Prova d'avaluació societat japonesa (35%) i prova d'avaluació sobre societat xinesa (35%)
- Treball individual (30%)
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procedimentde recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova d'avaluació societat japonesa | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5, 6, 18 |
Prova d'avaluació societat xinesa | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5, 6, 18 |
Treball escrit | 30% | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Societat japonesa
Bestor, V.L.; T.C. Bestor & A. Yamagata eds. 2011. Routledge Handbook of Japanese Culture and Society. London; New York: Routledge.
Guarné, B. ed. 2017. Antropología de Japón: identidad, discurso y representación. Barcelona: Biblioteca de Estudios Japoneses CERAO-UAB, Ediciones Bellaterra.
Hendry, J. 2018. Para entender la sociedad japonesa. Barcelona: Biblioteca de Estudios Japoneses CERAO-UAB, Ediciones Bellaterra.
Kawano, S; G.S. Roberts & S.O. Long eds. 2014. Capturing Contemporary Japan: Differentiation and Uncertainty. Honolulu: University of Hawaii Press.
Martinez, D.P. ed. 2007. Japanese Culture and Society. London: Routledge.
Robertson, J. ed. 2008. A Companion to the Anthropology of Japan. Malden, MA; Oxford: Blackwell Publishers.
Sugimoto, Y. 2016. Una introducción a la sociedad japonesa. Biblioteca de Estudios Japoneses CERAO-UAB, Ediciones Bellaterra.
Societat xinesa
Beltrán Antolín, J. 2013. “Sociedad y cultura china”, en Kepa Sodupe y Leire Moure, eds., China en el escenario internacional: Una aproximación multidisciplinar. Bilbao: Servicio Editorial Universidad del País Vasco, pp. 107-148.
Cheng L. ed. 2010. China’s Emerging Middle Class: Beyond Economic Transformation. Washington: Brookings Institution Press.
Khun Eng K.; G. Guiheux eds. 2009 Social Movements in China and Hong Kong. Amsterdam: Amsterdam University Press.
Gamer, R.E. ed. 2003. Understanding Contemporary China. Boulder: Lynne Rienner.
Perry, E.J.; Selden, M. eds. 2000. Chinese Society. Change, Conflict and Resistence. Londres: Routledge.
Stockman, N. 2000. Understanding Chinese Society. Cambridge: Polity Press.
Zang, X. ed. 2011. Understanding Chinese Society. New York: Routledge.
No es farà ús de programari específic.