Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 | 1 |
No hi ha prerequisits
Presentació
L’assignatura té l’objectiu de situar l’estudiant en la comprensió dels processos de configuració dels productes turístics, amb un enfocament pràctic, basat en el tractament d’exemples rellevants. Durant el semestre es presentaran, analitzaran i debatran diferents casos que permetran a l'estudiant aprofundir en alguns tipus de turisme (genèric i específic) i abordar qüestions relatives.
Els aspectes lligats a la sostenibilitat i principalment l’accessibilitat universal tenen un pes molt important a l’assignatura. L’accessibilitat és un element transversal en la creació i comercialització de tota tipologia de turisme. Així l’alumne rebrà una formació integral en la comprensió i aplicació d’aquest concepte. També es tractarà la importància de la tecnologia en la transformació digital del sector turístic.
Objectius
L’estudiant al final del curs ha de ser capaç de:
La metodologia docent que s’utilitzarà es basarà en l’avaluació continuada i serà una combinació entre les classes teòriques, els treballs autònoms pràctics, la recerca i la participació en debats relacionats amb la matèria.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoriques | 34 | 1,36 | 3, 7, 8, 10, 11 |
Resolucio de casos practics | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 7, 8, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2 | 0,08 | 6, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18 |
Treballs | 40 | 1,6 | 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 18 |
L’avaluació d’aquesta assignatura consta del següent sistema:
1). Dos exàmens parcials (50%)
2). Exercicis pràctics (50%)
S’hauran de fer totes les proves i activitats per tenir nota d’avaluació continuada.
Per tal de fer promig en la nota final cal obtenir com a mínim un 4 sobre 10 en cadascuna de les parts objecte d'avaluació.
Si la nota final no arriba al mínim de 4 sobre 10, l’estudiant haurà de fer l’examen final de l’assignatura.
En cas d’optar per l’avaluació única aquesta estarà conformada per un examen sobre tota la matèria impartida durant el curs, incloent les pràctiques.
En cas de no haver superat l’avaluació continuada o l’avaluació única, l’alumne haurà de presentar-se a l’examen de recuperació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Parcial 1 | 25% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
Examen Parcial 2 | 25% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Exercicis practics | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
‐Ambrose, I. (2012). European policies for accessible tourism. Best practice in accessible tourism: Inclusion, disability, ageing population and tourism, 19-35.
‐ Anton Clavé, S. (2006). De los procesos de diversificación y cualificación a los productos turísticos emergentes. Cambios y oportunidades en la dinámica reciente del turismo litoral. Papeles de Economía Española (2004, 102).
- Brea, J. A. F. (2015). La constante evolución del turismo: innovación, tecnología, nuevos productos y experiencias. Pasos, 13(4), 739.
‐ Buhalis, H. (2003). eTourism: Information technology for strategic tourism management. Pearson Eds.
-Buhalis, D., & Darcy, S. (Eds.). (2010). Accessible tourism: Concepts and issues. Channel View Publications.
-Buhalis, D., Darcy, S., & Ambrose, I. (Eds.). (2012). Best practice in accessible tourism: Inclusion, disability, ageing population and tourism. Channel View Publications.
‐ Butler, R. (1980). The concept of a tourist area cycle of evolution: implications for management of resources”. Canadian Geographer (vol. 24, núm.1, pàg. 5‐12).
‐ Cànoves, G, Herrera, L. I Villarino, M. (2005). Turismo rural en España: paisajes y usuarios, nuevos usos y nuevas visiones. Cuadernos de Turismo (15).
-Croce, E., & Perri, G. (2010). Food and wine tourism: Integrating food, travel and territory. Cabi.
-Darcy, S., McKercher, B., & Schweinsberg, S. (2020). From tourism and disability to accessible tourism: a perspective article. Tourism Review.
-Darcy, S., Cameron, B., & Pegg, S. (2010). Accessible tourism and sustainability: a discussion and case study. Journal of Sustainable Tourism, 18(4), 515-537.
- Darcy, S., & Dickson, T. J. (2009). A whole-of-life approachto tourism: The case for accessible tourism experiences. Journal of Hospitality and Tourism Management, 16(1), 32-44.
- Dominguez Vila, T., Alen Gonzalez, E., & Darcy, S. (2020). Accessibility of tourism websites: the level of countries’ commitment. UNIVERSAL ACCESS IN THE INFORMATION SOCIETY, 19(2), 331–346. https://doi-org.are.uab.cat/10.1007/s10209-019-00643-4
- Gillovic, B., & McIntosh, A. (2020). Accessibility and Inclusive Tourism Development: Current State and Future Agenda. SUSTAINABILITY, 12(22). https://doi-org.are.uab.cat/10.3390/su12229722
‐ Goodwin, H. (2011). Taking Responsibility for Tourism. Goodfellow publishers.
-Higham, J. (2018). Sport tourism development. Channel view publications.
‐ Jensen, R. i Aaltonen, M. (2013). The Renaissance Society: How the Shift from Dream Society to the Age of Individual Control will Change the Way You Do Business. McGraw‐Hill Education
‐ Lew, A. (2008). Long Tail Tourism: New Geographies For Marketing Niche Tourism Products. Journal of Travel & Tourism Marketing (25, 3‐4).
- López Guzmán, T. J., & Sánchez Cañizares, S. M. (2008). La creación de productos turísticos utilizando rutas enológicas. Pasos. Revista de turismo y patrimonio cultural, 6(2es).
- Madeira, S., Branco, F., Goncalves, R., Au-Yong-Oliveira, M., Moreira, F., & Martins, J. (2020). Accessibility of mobile applications for tourism-is equal access a reality? UNIVERSAL ACCESS IN THE INFORMATION SOCIETY. https://doi-org.are.uab.cat/10.1007/s10209-020-00770-3
‐ Moreno, A. (2007). Historia del turismo en España en el siglo XX. Editorial Síntesis.
‐ Moreno, M. i Coromoto, M. (2011). Turismo y producto turístico. Evolución, conceptos, componentes y clasificación. Visión Gerencial (núm. 1, pàg. 135‐158)
‐ McKercher, B. (2015). Towards a taxonomy of tourism products. Tourism Management (vol. 54, págs 106‐208).
- Navarro, D. (2015). Recursos turísticos y atractivos turísticos: conceptualización, clasificación y valoración. Cuadernos de turismo, (35), 335-357.
‐ Planells, M. i Crespi, M. (2004). Productos y destinos turísticos nacionales e Internacionales. Editorial Síntesis
-Saarinen, J. (Ed.). (2020). Tourism and sustainable development goals: research on sustainable tourism geographies. Routledge.
- Sisto, R., Cappelletti, G. M., Bianchi, P., & Sica, E. (2021). Sustainable and accessible tourism in natural areas: a participatory approach. Current Issues in Tourism, 1-18.
No es requereix un programari específic per a aquesta assignatura.