2022/2023
Prosa en Anglès
Codi: 100267
Crèdits: 6
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
2500245 Estudis Anglesos |
OT |
3 |
1 |
2500245 Estudis Anglesos |
OT |
4 |
1 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
3 |
1 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
4 |
1 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
3 |
1 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
4 |
1 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
3 |
1 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
4 |
1 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
3 |
1 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
4 |
1 |
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- anglès (eng)
- Grup íntegre en anglès:
- Sí
- Grup íntegre en català:
- No
- Grup íntegre en espanyol:
- No
Prerequisits
- Es requereix molt d'interès i entusiasme en la lectura i debat d'obres literàries en anglès relacionades amb la representació i la memòria de conflictes bèl·lics esdevinguts durant el segle XX.
- És aconsellable que l'estudiant hagi aprovat totes les assignatures de primer i segon del grau d'Estudis Anglesos abans de matricular-se d'aquesta assignatura.
- Cal un nivell d'anglès C2 segons el qual l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d'una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Objectius
L'edició 2022-2023 de "Prosa en anglès" se centrarà en l'estudi d'un gènere concret: la literatura de guerra. Es donarà especial atenció a qüestions relacionades amb l'ètica, la política, la memòria, i fins i tot l'experiència física de la guerra, tenint en compte els següents temes:
- Les identitats masculines i femenines en guerra
- La representació de l'enemic
- Els mites de guerra
- L'heroisme
- El llegat traumàtic de la guerra
En completar l'assignatura, l'alumne podrà, tal com correspon a les assignatures relacionades amb els "Gèneres de la literatura anglesa:"
- Reconèixer les característiques distintives que determinen la literatura de guerra com a gènere literari, en aquest cas dins de la prosa en anglès.
- Demostrar el seu coneixement de l'evolució històrica de la literatura de guerra al llarg del segle XX.
- Fer aportacions crítiques bàsiques amb coneixement de la Teoria Literària, des d'una perspectiva informada.
- Demostrar el seu coneixement de la interacció entre els discursos crítics i la literatura, mostrant especialment la interconnexió entre tots dos.
Competències
Estudis Anglesos
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
- Identificar els principals corrents literaris, culturals i històrics en llengua anglesa.
- Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Reconstruir i organitzar la informació i els arguments procedents de fonts diverses en llengua anglesa i presentar-los de manera coherent i resumida.
- Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.
- Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.
- Valorar de manera crítica la producció científica, literària i cultural en llengua anglesa.
Resultats d'aprenentatge
- Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
- Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
- Aplicar els coneixements adquirits a la generació de recerca innovadora i competitiva de nivell bàsic.
- Aplicar els coneixements i les competències adquirits en les activitats professionals i acadèmiques relacionades amb la literatura, la història i la cultura.
- Aplicar la informació en llengua anglesa localitzada a Internet, en bases de dades, etc., als entorns de treball i/o recerca.
- Aplicar, als comentaris de text i als assaigs argumentatius, fonts secundàries acadèmiques apropiades per al tema escollit en relació amb els gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
- Argumentar idees i opinions amb precisió en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
- Comprendre textos avançats, acadèmics o professionals en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
- Demostrar un coneixement sòlid dels temes avançats relacionats amb l'estudi de la literatura i la cultura.
- Demostrar un domini dels coneixements avançats i de les metodologies científiques relacionats amb la lingüística, la literatura, la història i la cultura que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
- Demostrar un domini dels mètodes propis del treball acadèmic individual que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
- Distingir les idees principals de les secundàries i fer una síntesi dels continguts en els texts primaris i secundaris sobre els gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
- Dur a terme presentacions orals, utilitzant fonts secundàries acadèmiques, en relació amb els gèneres de la literatura anglesa i la seva crítica acadèmica.
- Explicar, en el nivell avançat, la naturalesa i els trets principals dels gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
- Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
- Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Generar noves iniciatives professionals.
- Localitzar fonts secundàries acadèmiques a la biblioteca o a Internet relacionades amb els gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
- Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.
- Redactar assaigs acadèmics d'extensió mitjana, utilitzant fonts secundàries acadèmiques, en relació amb els gèneres de la literatura anglesa i la seva crítica acadèmica.
- Sintetitzar el contingut de fonts primàries i secundàries acadèmiques sobre els gèneres literaris i la crítica literària en anglès.
Continguts
Metodologia
La metodologia docent es basa en:
Activitats dirigides (1.8 cr, 45 hores)
Activitats supervisades (0.6 c, 15 h)
Activitats autònomes (2,6 cr, 65 hores)
Activitats d'avaluació (1 cr, 25 hores)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Avaluació
- Comentari crític de text (assaig) (1) = 40% - Data: 8 novembre.
- Examen (1) = 40% - Data: 20 desembre.
- Participació a classe = 10%
- Fòrum= 10% (cada contribució al fòrum tindrà una data determinada de lliurament)
ATENCIÓ:
- L'avaluació serà continuada.
- Tots els exercicis són OBLIGATORIS.
- El lliurament de qualsevol exercici (treball o examen) exclou la possibilitat d'obtenir la qualificació de No Avaluable com a nota final del curs.
- El nivell d'anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l'avaluació final i serà el 25% de la nota en tots els exercicis.
RECUPERACIÓ:
- Per poder accedir a la recuperació cal tenir una mitjana dels dos exercicis (assaig i examen) d'entre 3,5 i 4,9 i haver aprovat un dels dos exercicis. Si la nota mitjana és menor a 3,5 o s'han suspès els dos exercicis, ja no es pot recuperar i per tantl'assignatura està suspesa.
- És condició imprescindible per recuperar haver completat l'avaluació continuada.
- La recuperació consisteix en un examen de síntesi dels continguts de l'assignatura, de dues hores, en horari programat per la Facultat. L'examen es qualifica Apte/No apte. Si l'estudiant aprova la recuperació la seva nota final és un 5.
- No es pot recuperar per millorar nota. En casos justificats per malaltia,un estudiant podrà fer l'examen / assaig efectuat a classe en la data acordada amb el professor.
MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l'assignatura sencera. PLAGIAR és
copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A
PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Assaig acadèmic (1) |
40% |
3
|
0,12 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 19, 20, 21
|
Examen (2) |
40% |
2
|
0,08 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 18, 19, 20, 21
|
Forum |
10% |
10
|
0,4 |
3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 16, 19, 21
|
Participació a classe |
10% |
10
|
0,4 |
7, 13, 14, 15, 16, 17, 18
|
Bibliografia
Fussell, Paul. The Great War and Modern Memory. 1975. London: Oxford UP, 2013.
Gupta, Suman. Imagining Iraq: Literature in English and the Iraq Invasion. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2011.
Hutcheon, Linda. "Historiographic Metafiction. Parody and the Intertextuality of History." Intertextuality and Contemporary American Fiction. Ed. O'Donnell. P, and Robert Con Davis. Baltimore: John Hopkins University Press, 1989. 3-32.
--- A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction. 1988. New York: Routledge, 2004.
McLoughlin, Kate. Authoring War: The LiteraryRepresentation of War from the Iliad to Iraq. Leiden: Cambridge University Press, 2011.
Melling, Philip H. Vietnam in American Literature. Boston: Mass, 1990.
Mosse, G. 1996. The Image of Man: The Creation of Modern Masculinity. New York: Oxford UP.
---. 1990. Fallen Soldiers: Reshaping the Memory of the World Wars. New York: Oxford UP.
Owen, David and Cristina Pividori. Writings of Persuasion and Dissonance in the Great War: That Better Whiles May Follow Worse. Leiden: BrillRodopi, 2016.
Pividori, Cristina. "Eros and Thanatos Revisited: the Poetics of Trauma in Rebecca West's "The Return of the Soldier" Atlantis. 32.2 (2010): 89-104.
---. "Out of the Dark Room: Photography and Memory in Rachel Seiffert's Holocaust Tales." Atlantis. 30.2 (2008): 79-94.
Rawlinson, Mark. British Writing of the Second World War. Oxford: Clarendon Press, 2000.
Sharpe, Jim. "History from Below." New Perspectives on Historical Writing. Ed. Peter Burke. 1991. Cambridge: Polity Press, 2001.
Tylee, Claire M. The Great War and Women's Consciousness. Images of Militarism and Womanhood in Women's Writings, 1914-64. Iowa City: University of Iowa Press, 1990.
Vickroy, L. Trauma and Survival in Contemporary Fiction. Charlottesville: University of Virginia, 2002.
Winter, Jay. Remembering War: The Great War between Memory and History in the Twentieth Century. New Haven & London: Yale UP, 2006.
Programari
No s'utilitzarà cap programari específic.