Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 2 | 2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OB | 2 | 2 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 2 | 2 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 2 | 2 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 2 | 2 |
Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver cursat "Literatura Anglesa del s. XX" de primer del Grau Estudis Anglesos i "Literatura Victoriana" del primer semestre de segon del Grau.
Es recomana tenir presents en tot moment els coneixements adquirits a l’assignatura de primer curs, "Història i Cultura de les Illes Britàniques".
Cal un nivell inicial d’anglès entre C1 (advanced) i C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C1 l'estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressarse amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
L'assignatura 'Literatura del Romanticisme Anglès' ofereix una introducció a la poesia anglesa del període del Romanticisme a les Illes Britàniques (c. 1798-c. 1830) i també a obres representatives de la ficció novel·lística del mateix període, mitjançant la seva lectura, l'anàlisi, el debat i la interpretació.
La formació obtinguda és imprescindible per a cursar la resta d'assignatures relacionades amb la Literatura Anglesa al llarg del grau en tant que el seu objectiu principal és formar l'estudiant com a lector.
Al completar l'assignatura ‘Literatura del Romanticisme Anglès’, l'estudiant podrà:
- Demostrar una molt bona comprensió lectora de les obres clau del Romanticisme en anglès
- Generar crítica literària bàsica mitjançant assajos i presentacions.
- Utilitzar els recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació a la matèria Literatura del Romanticisme Anglès.
- Expressar una valoració informada sobre els textos literaris que llegeixi.
UNITAT 1: Poetes de la Primera Generació del Romanticisme (Blake, Wordsworth, Coleridge)
UNITAT 2: Poetes de la Segona Generació del Romanticisme (Byron, Shelley, Keats)
UNITAT 3: Mary Shelley: Frankenstein
UNITAT 4: Jane Austen: Pride and Prejudice
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 13, 15, 17 |
Estudi personal | 25 | 1 | 7, 8, 9, 15 |
Lectura i debat dels textos a l'aula | 15 | 0,6 | 3, 10, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Redacció de comentaris | 25 | 1 | 4, 5, 9, 10, 16, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures de textos individual | 55 | 2,2 | 1, 2, 4, 5, 12, 15 |
L'avaluació del curs es basa en el següent:
Les dates definitives de cada exercici es publicaran dins el calendari de l'assignatura al començar el curs.
El comentari crític requerirà que els estudiants escriguin una apreciació crítica (350-500 paraules) de (i) un poema de la primera generació i (ii) un poema de la segona generació de poesia romàntica.
El treball curt (Mary Shelley) consta d'un text d'entre 500 i 1000 paraules que ofereix una visió personal i menys formal de l'estudiant sobre aquesta novel·la.
El treball sobre l'Austen consta d'un text escrit de 1000 paraules (aprox.) sobre la novel·la estudiada degudament recolzat per fonts crítiques (un mínim de tres, citades dins el treball); la seva bibliografia ha de tenir un format correcte. Hi haurà una llista de possibles temes per facilitar el tòpic del treball. En funció del grup classe, el professor pot requerir als estudiants que presentin una proposta per al treball diverses setmanes abans del termini de presentació final del propi treball definitiu. En aquest cas, la proposta tindrà una ponderació del 10% i el treball del 35% (ponderació total combinada: 45%)
Procediments de revisió d’exercicis:
L’estudiant té el dret a revisió en tutoria personal al despatx del docent, dins els terminis anunciats. L’estudiant perd el dret a revisió si no recull l’exercici retornat en el termini anunciat pel docent. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (via Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
No es pot recuperar per millorar nota.
L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més dos terços dels ítems d’avaluació.
En casos justificats per malaltia, un estudiant podrà recuperar mitjançant aquest examen en una data acordada amb el professor.
IMPORTANT:
El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Comentari crític (a casa) de la poesia de la primera i segona generació del Romanticisme | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19 |
2. Treball curt (a casa) de "Frankenstein" de Mary Shelley | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19 |
3. Treball ("essay") sobre "Pride and Prejudice" de Jane Austen | 45% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19 |
4. Participació a classe. | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19 |
UNITATS 1-2 (Romantic Poetry):
Abrams, Meyer Howard (ed.), The Norton Anthology of English Literature, volume 2, Norton & Company, 1986.
Webs
UNITAT 3 (Mary Shelley): Frankenstein. (Oxford University Press, 2008 [1818], Ed. M. K. Joseph). http://bit.ly/FKNSTN
UNITAT 4: (Jane Austen). Pride and Prejudice. (Oxford University Press, 2008 [1813], Ed. James Kinsley). http://bit.ly/PR_PR.
Tots els textos que llegirem en aquest curs es podran trobar en format electrònic a la bibliografia digital de Romanticism, a aquest enllaç: http://blogs.uab.cat/romanticismbibliography.
____________________________________________________________________________________________
ALTRES TEXTOS RECOMENATS
Antologies anotades de la literatura romàntica
Kermode, Frank et. al. (eds.), The Oxford Anthology of English Literature, volume II. “1800 to the Present”, OUP, 1973.
Martin, Brian (ed.), “The Nineteenth Century (1798-1900)”, Macmillan Anthologies of English Literature, volume 4, Macmillan, 1989.
____________________________________________________________________________________________
Històries de la literatura anglesa
Baugh, Albert C. et al, A Literary History of England, 1967.
Ford, Boris (ed.), From Blake to Byron, the New Pelican Guide to English Literature, volume 5, Penguin Books, 1982.
Sanders, Andrew, The Short Oxford History of English Literature, Clarendon Press, 1994.
____________________________________________________________________________________________
Contextos
Briggs, Asa, A Social History of England, Weidenfeld and Nicolson, 1994.
Butler, Marilyn, Romantics, Rebels and Reactionaries, OUP, 1981.
Furet, François (ed.), El Hombre Romántico, Alianza Editorial, 1995.
Hobsbawm, Eric, The Age of Revolution, Weidenfeld and Nicolson, 1972.
Morgan, Kenneth O. (ed.), The Oxford History of Britain, OUP, 1984.
Paz, Octavio, Los Hijos del Limo, Seix Barral, 1987.
____________________________________________________________________________________________
Crítica
Abrams. Meyer Howard (ed.), English Romantic Poets. Modern Essays in Criticism, OUP, London, 1975.
Bloom, Harold, The Visionary Company, Cornell University Press, 1971.
Frye, Northrop, Fearful Symmetry. A Study of William Blake, Princeton University Press, 1969.
Jones, Alun and Tydeman, William (eds.), Coleridge: The Ancient Mariner and Other Poems, Casebook Series, Macmillan, 1990.
———. Wordsworth: Lyrical Ballads, Casebook Series, Macmillan, 1988.
Kraft, Elizabeth. "Anna Letitia Barbauld's 'Washing-Day' and the Montgolfier Balloon." Literature and History 4.2 (1995): 25-41.
"Observations on Female Literature in General, Including Some Particulars Relating to Mrs. Montagu and Mrs. Barbauld." The Westminster Magazine (June 1776): 283-285.
Vargo, Lisa. "The Case of Anna Laetitia Barbauld's "To Mr C[olerid]ge." The Charles Lamb Bulletin New Series No. 102 (April 1998): 55-63.
Watson, John Richard. English Poetry of the Romantic Period 1789-1830, Longman Literature in English Series, Longman, 1992.
Wu, Duncan (ed.), A Companion to Romanticism, Blackwell, 1998.
____________________________________________________________________________________________
Jane Austen: biografies seleccionades i estudis crítics
Shields, Carol. Jane Austen. London: Phoenix, 2001.
Spence, Jon. Becoming Jane Austen: A Life. London and New York: Hambledon and London, 2003.
Tomalin, Claire. Jane Austen: A Life. (Revised & Updated Edition). London: Penguin, 2000.
Butler, Marilyn. Jane Austen and the War of Ideas. (1987 edition with a revised introduction). Oxford, UK: Oxford UP, 1987.
Copeland, Edward and McMaster, Juliet (Eds). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge, UK: Cambridge UP, 1997.
Gard, Roger. Jane Austen’s Novels: The Art of Clarity. New Haven and London:YaleUP, 1992.
Tanner, Tony. Jane Austen. Hampshire & London: Macmillan Education LTD,1986.
____________________________________________________________________________________________
Context històric (història, societat, política, religió i tradicions literàries)
Copeland, Edward.“Money”. The Cambridge Companion to Jane Austen.Copeland, Edward, and McMaster, Juliet (Eds). Cambridge, UK: Cambridge UP, 1997.
———. Women Writing about Money. Women’s Fiction in England, 1790-1820.Cambridge, UK: Cambridge UP, 1995
Grundy, Isobel. “Jane Austen and Literary Traditions”. The Cambridge Companion to Jane Austen. Copeland, Edward and McMaster, Juliet (Eds). Cambridge, UK: CambridgeUP, 1997.
Kelly, Garry. English Fiction of the Romantic Period, 1789-1830. London & New York: Longman, 1989.
———. “Religion and Politics”. The Cambridge Companion to Jane Austen. Copeland, Edward, and McMaster, Juliet (Eds). Cambridge, UK: Cambridge UP, 1997.
———. “Romantic Fiction”. Cambridge Companion to British Romanticism. Stuart Curran (Ed). Cambridge, UK: Cambridge UP, 1993.
Pool, Daniel. What Jane Austen Ate and Charles Dickens Knew: From Fox Hunting to Whist—The Facts of Daily Life in Nineteenth-Century England. New York: Simon and Schuster, 1993.
Sales, Roger. Jane Austen and Representations of Regency England. London and New York: Routledge, 1994.
____________________________________________________________________________________________
Campus virtual de la UAB (https://cv.uab.cat)