2022/2023
Història de la Llengua Anglesa II
Codi: 100192
Crèdits: 6
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
2500245 Estudis Anglesos |
OB |
3 |
2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
3 |
2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
4 |
2 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
3 |
2 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
4 |
2 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
3 |
2 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
4 |
2 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
3 |
2 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
4 |
2 |
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- anglès (eng)
- Grup íntegre en anglès:
- Sí
- Grup íntegre en català:
- No
- Grup íntegre en espanyol:
- No
Equip docent
- Mayya Levkina Levkina
Prerequisits
L'assignatura requereix haver assolit les competències de l’assignatura Història de la Llengua Anglesa I, cursada el semestre anterior, i de les assignatures en matèria de lingüística sincrònica cursades en els dos cursos anteriors.
Cal un nivell inicial d’anglès d’entre C1 (Advanced) i C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C1 l’estudiant pot comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit, expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió. Amb C2 l’estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o sent; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Objectius
La matèria aprofundeix en l’estudi de la lingüística diacrònica, aplicada a la llengua anglesa. Es nodreix de l’assignatura Història de la Llengua Anglesa I, cursada el semestre anterior, i de les assignatures en matèria de lingüística sincrònica cursades en els dos cursos anteriors. L’assignatura proporciona la preparació necessària per a algunes assignatures de formació complementària, tant en matèria de lingüística com de literatura.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
- Descriure i aplicar els fenòmens i processos de la lingüística històrica.
- Analitzar i descriure les característiques ortogràfiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques i lèxiques de cada estadi de la llengua anglesa.
- Aplicar els coneixements adquirits a textos representatius de cada estadi de la llengua anglesa amb l’ajuda del diccionari etimològic i, si s’escau, d’un glossari.
Competències
Estudis Anglesos
- Demostrar que es comprèn la relació entre factors, processos o fenòmens de la lingüística, la literatura, la història i la cultura, i explicar-la.
- Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
- Demostrar una comprensió general de l'evolució històrica de la llengua anglesa.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
Estudis d'Anglès i Català
- Demostrar que es comprèn la relació entre factors, processos o fenòmens de la lingüística, la literatura, la història i la cultura, i explicar-la.
- Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
- Demostrar una comprensió general de l'evolució històrica de la llengua anglesa.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
Estudis d'Anglès i de Clàssiques
- Demostrar que es comprèn la relació entre factors, processos o fenòmens de la lingüística, la literatura, la història i la cultura, i explicar-la.
- Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
- Demostrar una comprensió general de l'evolució històrica de la llengua anglesa.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
Estudis d'Anglès i Espanyol
- Demostrar que es comprèn la relació entre factors, processos o fenòmens de la lingüística, la literatura, la història i la cultura, i explicar-la.
- Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
- Demostrar una comprensió general de l'evolució històrica de la llengua anglesa.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
Estudis d'Anglès i Francès
- Demostrar que es comprèn la relació entre factors, processos o fenòmens de la lingüística, la literatura, la història i la cultura, i explicar-la.
- Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
- Demostrar una comprensió general de l'evolució històrica de la llengua anglesa.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar i descriure les característiques lingüístiques d'extractes de documents representatius de diferents períodes i àrees geogràfiques.
- Aplicar la terminologia i els conceptes bàsics de l'estudi diacrònic de la llengua.
- Descriure i relacionar les interconnexions entre els factors externs i l'evolució interna de la llengua anglesa.
- Emetre valoracions crítiques pertinents basades en la comprensió de la informació rellevant sobre temes relacionats amb la lingüística d'interès social, científic o ètic.
- Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
- Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Interpretar extractes de documents i textos en anglès representatius dels diferents períodes històrics.
- Interpretar i utilitzar adequadament la informació continguda en obres de referència en matèria de lingüística històrica (anglesa), especialment els diccionaris etimològics, i en els estudis basats en els principals corpus històrics actuals.
- Reconèixer i explicar les característiques gramaticals, fonològiques, ortogràfiques i lèxiques dels diferents estadis històrics de la llengua anglesa.
- Trobar i presentar informació sobre els factors històrics i sociolingüístics que incideixen en l'evolució funcional i formal de la llengua anglesa.
Continguts
UNITAT 1: Anglès Medieval
- Història externa
- Fonologia
- Morfologia
- Sintaxi
- Lèxic
- Anàlisi de textos
UNITAT 2: Anglès Modern
- Història externa
- Fonologia
- Morfologia
- Sintaxi
- Lèxic
- Anàlisi de textos
Metodologia
Dirigides:
Classes teòriques
- Anglès Medieval
- Anglès Modern
Realització d’exercicis pràctics
- Interpretació filològica de textos en llengua anglesa de diferents èpoques
- Correcció d’exercicis fets a casa pels estudiants
- Discussió a l’aula de qüestions del temari
Supervisades:
Treballs individuals i en grup
- Analitzar, interpretar i discutir estructures i significats.
- Sintetitzar continguts de la fonologia, la morfologia i la sintaxi.
Discussions a l’aula
- Comparació d’estructures en els diferents estadis de la llengua anglesa.
- Discussió d’exemples.
Autònomes:
Estudi personal i realització de treballs i exercicis
- Identificar les característiques lingüístiques en textos de diferents èpoques.
Realització d’exercicis
- Practicar les habilitats d’anàlisi i de síntesi.
Avaluació:
Preparació d’examen
- Llegir i entendre la informació sobre les característiques gramaticals bàsiques de cada període històric de la llengua anglesa.
- Analitzar els trets fonològics, morfològics i sintàctics més rellevants de l’Anglès Medieval i l’Anglès Modern.
- Relacionar l’Anglès Antic, Medieval i Moderna través dels canvis soferts en la fonologia, morfologia, sintaxi i el sistema d’escriptura.
Examen
- Explicar i discutir les característiques gramaticals bàsiques de cada període històric de la llengua anglesa.
- Explicar l’evolució històrica de les característiques gramaticals bàsiques de cada estadi de la llengua anglesa.
- Reconèixer i descriure els trets fonològics, morfològics, sintàctics, lèxics i gràfics en textos rellevants de cada període històric de la llengua anglesa.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Avaluació:
Revisió:
Recuperació:
- La recuperació consistirà en una prova de síntesi i hi podran accedir aquells estudiants que hagin obtingut una nota mitjana d'entre 3,5 i 4,9 que hagin aprovat un 2/3 del curs.
- La nota máxima que es pot obtenir en un examen de recuperació és un 5 (excepte en els casos que la recuperació sigui deguda a una absència justificada el dia de l'examen). Les dates de recuperació les fixa la Facultat amb antelació.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Assignment: Anglès Modern: Història externa |
15% |
5
|
0,2 |
3, 4, 5, 6, 7, 8, 10
|
Examen 1: Anglès Medieval: història interna |
35% |
7,5
|
0,3 |
1, 2, 6, 7, 8, 9
|
Examen 2: Anglès Modern: Història interna |
35% |
7,5
|
0,3 |
1, 2, 6, 7, 8, 9
|
Quiz: Anglès Medieval: història externa |
15% |
5
|
0,2 |
1, 2, 3, 6, 10
|
Bibliografia
- Algeo, John. (2010) The Origins and development of the English Language. Boston: Wadsworth, Cengage Learning. ISBN: 978-1-4282-3148-1
- Barber, Charles (1976) Early Modern English. London: Deutsch.
- Baugh, Albert and Cable, Thomas (1993) A history of the English language. London: Routledge.
- Freeborn, Dennis (1992) From Old English to Standard English. London: Macmillan.
- Hoad, T.F. (1986) The Oxford Concise Dictionary of English Etymology. Oxford: OUP.
- Strang, Barbara M.H. (1970) A History of English, London: Methuen.
- Various authors / various years, The Cambridge History of the English Language. Cambridge: CUP.