Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | FB | 1 | 1 |
2500240 Musicologia | FB | 1 | 2 |
2500241 Arqueologia | FB | 2 | 1 |
2500246 Filosofia | FB | 1 | 1 |
2500256 Antropologia Social i Cultural | FB | 1 | 2 |
2500501 Història | FB | 1 | 2 |
2502758 Humanitats | FB | 1 | 1 |
Aquesta assignatura requereix un domini oral i escrit de l'espanyol equiparable al que s'obté en finalitzar el batxillerat. Es considera, per tant, imprescindible una correcta expressió oral i escrita de l'idioma.
L'objectiu d'aquesta assignatura és que els alumnes adquireixin els fonaments metodològics necessaris per a la producció de texts en llengua espanyola. Els alumnes hauran de ser rigurosos a l'hora d'esmentar i citar les fonts que fan servir en aquestes produccions i saber parafrasejar idees que hagin extret de les referències bibliogràfiques. També hauran de ser capaços de produir texts correctes, clars i coherents tenint en compte totes les etapes del procés d'escriptura (planificació, producció i revisió).
1. Fonaments metodològics per a la producció de texts escrits
2. L'ètica de l'escriptura: citació i correcció política
3. Producció de texts acadèmics, professionals i divulgatius
4. Coneixements i recursos bàsics per a l'elaboració de texts
5. Presentació oral de texts
La metodologia docent és principalment pràctica. Així, es combinaran les explicacions teòriques per part del/de la professor/a i la realització d'exercicis a l'aula, on es tindrà en compte la participació de l'estudiant/a, amb l'elaboració d'una sèrie d'activitats sobre els continguts concrets de l'assignatura (el/la professor/a decidirà el seu nombre i el percentatge concret) i un treball final (que podrà ser en grup a criteri del/de la professor/a), en què es posaran en pràctica totes les qüestions tractades durant el curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Controls | 6 | 0,24 | 6, 13 |
Elaboració de texts segons unes pautes | 12 | 0,48 | 3, 10, 11, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de texts segons unes pautes. Treball final | 10 | 0,4 | 3, 8, 10, 14, 16 |
Elaboració de texts segons unes pautes. Treball final | 12 | 0,48 | 8, 10, 11, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació d'activitats supervisades | 25 | 1 | 3, 6, 9, 10, 11, 14, 16, 20 |
Preparació d'activitats supervisades | 25 | 1 | 7, 10, 15, 16, 21 |
Redacció d'activitats supervisades | 25 | 1 | 3, 6, 11, 17, 20 |
- L'assimilació de continguts teòrics;
- l'aplicació pràctica dels continguts;
- l'adequació als requisits de l'activitat en qüestió; i
- l'assistència i la participació a classe.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves teòriques | 20% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Pràctiques d'escriptura | 20% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Pràctiques d'escriptura: Elaboració de texts argumentatius | 20% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Pràctiques d'escriptura: Elaboració de texts expositius | 20% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Treball final | 20% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
No.