Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317584 Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 0 | A |
No hi ha requisits previs
En aquest mòdul els/les estudiants adquiriran les competències per a la detecció i maneig de les situacions de vulnerabilitat en persones adultes joves i gransdes de la perspectiva infermera.
Atenció centrada en la persona i la família
Value-Based HealthCare
Alteracions funcionals i diversitat funcional
Persona trasplantada i qualitat de vida
Cures infermeres en la vellesa
Prefragilidad i fragilitat
Valoració Geriàtrica Integral (VGI)
Síndromes geriàtriques
Models avançats de cures a la cronicitat i dependència
Final de vida
Soledat no desitjada
Ededisme, mites i tabús de la vellesa
Deteriorament cognitiu en la gent gran
Patologies neurodegeneratives
Demència i dolor
Cures infermeres centrats en la diversitat
Grups minoritaris en edat adulta i vellesa
La comunitat gitana
Immigració
Pobresa
Persones sense llar
Diversitat sexual i de gènere
Malalties de transmissió sexual (MTS)
Cures infermeres en situació de violència
Violència de gènere
Violència obstètrica
Treball sexual
La salut mental i la malaltia mental
Els / les infermers / es com a grup vulnerable
La intel·ligència emocional en els / les infermers / es
Concepte de trastorn mental greu/sever
Cures d'infermeria en salut mental en persones amb trastorns mentals
Noves estratègies professionals a la xarxa de salut mental
Concepte de discapacitat intel·lectual
Cures d'infermeria en salut mental en persones amb discapacitat intel·lectual
Aquest mòdul s'imparteix de forma semi-presencial.
S'inicia amb 15 hores de classes magistrals virtuals impartides pel departament d'infermeria i medicina durant el primer semestre del curs 21-22.
Durant el segon semestre del curs 21-22 s'impartirà un total de 29 hores de docència presencial en format de classe magistral i seminaris impartit pel departament d'infermeria, el departament de cirurgia, el departament d'obstetrícia i ginecologia i el departament de psiquiatria i de medicina Legal. Els seminaris seran de resolució de problemes/casos/exercicis i amb pacients experts.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals presencials | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Classes magistrals virtuals | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Seminaris presencials amb pacients experts | 4 | 0,16 | 4, 5, 7 |
Seminaris presencials de resolució de problemes/casos/exercicis | 4 | 0,16 | 1, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'informes | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 101 | 4,04 | 2, 3, 4 |
El sistema d’avaluació s’organitza en 4 apartats cada un dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
Fòrums de discussió virtual(10%) S’avaluarà la participació i la qualitat de les aportacions als fòrums de discussió virtual.
Provaobjectiva escrita de resposta múltiple virtual (35%) Part del contingut del mòdul s’avaluarà mitjançant un examen de coneixement de resposta múltiple virtual que es farà a través delMoodle del màster.
En el cas de no superar l’examen amb una nota mínima de 5, l’alumnat podrà presentar-se a una prova de recuperació sempre que hagi lliurat tots els treballs i tingui un mínim de 5 en els apartats d’assistència i participació activa a classe i fòrums de discussió virtual.
Assistència i participació activa a classe (10%) S’avaluarà l’assistència i participació a les classes presencials. L’assistència a les sessions presencials són obligatòries, l’alumnat ha d’assistir a un mínim del 80%. En cas contrari l’avaluació del mòdul correspondràa un NP.
Entrega d'informes/treballs (40%) S’hauran de lliurar entre 2 i 4 treballs escrits, la mitjana ponderada dels treballs suposarà un 40% de la nota final. El no lliurament d’un treball suposa un qualificació de 0 en aquelltreball. No s’admetrà treballs fora de termini.
La qualificació final correspon a la suma dels apartats anteriors.Es demana un mínim de 5 en la mitjana ponderada de les 4 activitats avaluatives per superar el mòdul.
En cas de que el mòdul estigui suspès, l’estudiant tindrà que matricular-se de nou al mòdul a la propera edició del màster. En aquest cas, no es guardarà cap nota de les proves avaluatives.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en classes presencial i/o virtual | 10 | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Entrega d'informes/treballs | 40 | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Foros de discussió virtual | 15 | 2 | 0,08 | 4, 5 |
Prueba objetiva escrita de respuesta múltiple virtual | 35 | 2 | 0,08 | 2, 3 |
Clegg A, Young Y, Lliff S, Olde-Rikkert M, Rockwood K. Frailty in elderlypeople. Lancet. 2013 Mar 2; 381(9868):752-62.
Porter ME. What is value in healthcare? Vol. 363, New EnglandJournal of Medicine. Massachussetts Medical Society; 2010. p. 2477–81.
Randazzo G, Brown Z. TransitioningFromVolume to Value: A StrategicApproach to DesignandImplementation. NursAdm Q [Internet]. 2016 [cited 2018 Aug 22];40(2):130–6.
RebracaShives L. Enfermeríapsiquiátrica y de salud mental: conceptosbásicos. 6a ed. Madrid: McGraw-Hill/Intermericana de España; cop. 2007.
Rigol Cuadra A, Ugalde Apalategui M. Enfermería de salud mental y psiquiátrica. 2a ed. Barcelona: Masson; 2010.
Ruiz J, Dent E, Morley J, Merchant R, Beilby J, Beard J, Tripathy C, Sorin M, Andrieu S, Aprahamian I, Arai H, Aubertin-Leheudre M, Bauer, J, Cesari M, Chen LK, Cruz-Jentoft A, Barreto P, Dong B, Ferrucci L, Vellas B. 2020. Screening for andManagingthePersonwithFrailty in PrimaryCare: ICFSR ConsensusGuidelines. TheJournal of Nutrition Health andAging. 24. 920-927.
Vallejo Ruiloba J. Introducción a la psicopatología y la psiquiatría. 8a ed. Barcelona : Elsevier; 2015.
Vieta i Pascual E, Ayuso Mateos JL, Arango López C. Manual diagnóstico y estadístico de los trastornosmentales : DSM-5. 5a ed. Madrid, [etc.] : Médica Panamericana; 2014.
No hi ha requisits