Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317141 Direcció de Centres per a la Innovació Educativa | OB | 0 | 1 |
No s'han establert prerequisits per cursar aquesta assignatura
Conèxier, compendre i analitzar els components de les organitzacions educatives, així com els diferents models organitzatius existents.
Aquest és un estudi semipresencial amb un alt percentatge de treball autònom i supervisat. Cada unitat te una durada de 3 setmanes, en aquest temps l’estudiant ha de participar en els fòrums de debat i resoldre les activitats que es plantegen.
Els informes que lliuren els estudiants, un per unitat, estan compostos per diverses activitats definides pel professor responsable de cada unitat. L'estudiant rep a l'inici de cada unitat una rúbrica amb els criteris d'avaluació i amb el percentatge del seu valor en l'avaluació total de la unitat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Conferència | 4 | 0,16 | 2, 3, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Fòrum de debats | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Resolució de casos, exercicis i problemes de forma virtual | 120 | 4,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tutories / Orientacions sobre com abordar l'estudi personal | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles i informes | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Resolució de casos, exercicis i problemes de forma virtual | 46 | 1,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
En l'avaluació del mòdul es tindran en consideració els següents criteris: la qualitat de les activitats realitzades, la participació en els fòrums, els aprenentatges assolits, la vinculació de les respostes amb la pràctica professional i la seva pertinència amb les finalitats i continguts del màster.
La mitjana de l'avaluació final dels cinc mòduls (15% cada mòdul) suposarà el 75% de la nota final i el Treball de Final de Màster el 25% restant. Per poder passar a la presentació i avaluació del TFM cal obtenir una mitjana dels mòduls superior a 5 i haver aprovat més del 80% de les unitats. Els treballs s'han de lliurar a l'aula moodle en el temps establert. El responsable de la unitat ha d'informar del resultat de la correcció dels mateixos en un període no superior als quinze dies posteriors al lliurament de la feina. A l'acabar els mòduls se'ls donarà l'oportunitat de recuperar, si cal, els mòduls no superats.
La copia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit,i unbon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats es tindrà en compte, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a conferències i activitats complementàries | 10% | 1 | 0,04 | 2, 3, 7 |
Presentació Pla Estratègic | 40% | 4 | 0,16 | 1, 4 |
Proposta de millora del centre educatiu | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 5, 6, 8 |
Reflexió personal en relació als aprenentatges realitzats en el mòdul. Pràctica Reflexiva | 10% | 1 | 0,04 | 3 |
Anderson, D.L. (2019). Organization design: creating strategic & agile organizations. Los Angeles: Sage.
Calatayud, A. (2010). Entresijos de los centros escolares. Málaga: Ediciones Aljibe.
Cantón, I. y Pino, M. (2014). Organización de centros educativos en la sociedad del conocimiento. Madrid: Alianza Editorial.
Cantón, I. y Pino, M. (2014). Organización de centros educativos en la sociedad del conocimiento. Madrid: Alianza Editorial.
Del Arco, I. y Silva, P. (Eds.) (2018). Tendencias nacionales e internaciones en organización educativa: entre la estabilidad y el cambio. Madrid: Wolters Kluwer.
Gairín, J. (2000). Cambio de cultura y Organizaciones que Aprenden. Educar,27, 31 – 85.
Gairín, J. (2005).Retos y perspectivas en administración y gestión de la educación.En RUIZ BERRIO, J.; VÁZQUEZ GÓMEZ, G. y Otros. Pedagogía y Educación en el siglo XXI. Madrid: Universidad Complutense, 409-448.
Gairín, J. (2010). Innovación y cambio en las instituciones educativas. En Medina, A. y otros: Diseño, desarrollo e innovación del currículo en las instituciones educativas. Madrid: Universitas.
Gairín, J. (2013). La gestión de los centros educativos: retos y alternativas. Actas del VI Congreso Internacional sobre Dirección de Centros Educativos. San Sebastián: ICE U. de Deusto.
Gairín, J. (2015). Estrategias e instrumentos para el cambio organizacional. Curso de directivos. Madrid: INAP.
Gairín, J. (2016). Aprendizaje situado y aprendizaje conectado. Implicaciones para el trabajo. Madrid: Wolters Kluwer.
Gairín, J. y Antúnez, S. (2009). Organizaciones educativas al servicio de la sociedad. Madrid: Wolters Kluwer.
Gairín, J. y Barrera-Coromines, A. (Eds.) (2014). Organizaciones que aprenden y generan conocimiento.Madrid: Wolters Kluwer.
Gairín, J. y Castro, D. (2010). Situación actual de la dirección y gestión de los centros de enseñanza obligatoria en España. Revista Española de Pedagogía, 247, 401-416.
Gairín, J. y Castro, D. (2020). El contexto organizativo como espacio de intervención. Madrid: Editorial Síntesis.
Gairín, J. y Castro, D. (2020). El contexto organizativo como espacio de intervención. Madrid: Editorial Síntesis.
Gairín, J. y Mercader, C. (2018) (Coord.). Liderazgo y gestión del talento en las organizaciones. Madrid: Wolters Kluwer.
Gairín, J., Díaz-Vicario y Suárez, C.I. (2020) (Coord.). La nueva gestión del conocimiento. Madrid: Wolters Kluwer.
Gordó, G.(2010). Centros educativos, ¿islas o nodos? Los centros como organizaciones-red. Barcelona(España): Graó.
Lorenzo, M. (2011). Organización de centros educativos. Modelos emergen-tes. Madrid: La Muralla.
Marchesi, A., Tedesco, J. C. y Coll, C. (2011) (Ed.). Calidad, equidad y reformas en la enseñanza. Madrid: OEI- Fundación Santillana.
Molina-García, S. (2018). La escuela organizada sobre mitos. Orientaciones para superarlos. Madrid: La Muralla.
Robbins, P. y Coulter, M. (2010). Administración. 10ª Edición. México: Pearson.
No es requereix d'un programari específic