Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316493 Periodisme i Innovació en Continguts Digitals | OB | 0 | A |
Coneixements de periodisme i de les rutines de producció d'informació, així com el nivell d'usuari dels elements bàsics de la producció periodística en formats multimèdia.
Aquest mòdul té l'objectiu de consolidar, de forma pràctica i innovadora, els continguts treballats en els diferents mòduls del màster dins d'una estructura de treball periodístic. Els estudiants hauran de dissenyar, produir, publicar i gestionar diferents tipus de contingut periodístic i generar propostes comunicatives innovadores en termes de formats, canals i públics.
El mòdul es desenvolupa al llarg del Màster, en els dos semestres acadèmics. D'aquesta manera, les classes es desenvoluparan sota l'esquema de treball dins d'una redacció periodística que obligarà els estudiants a planificar el curt, el mitjà i el llarg terminien la generació i la producció de continguts , ia garantir la gestió òptima dels mateixos.
Temari general
- Organització d'una redacció informativa al segle XXI
- Tipus de redaccions, estructures de treball, models d'èxit
- Criteris d'innovació en el dia a dia
- Laboratoris de treball i projectes innovadors en l'entorn informatiu
- Producció de continguts, estudi de casos
IMPORTANT:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 12, 13, 14, 17 |
Pràctiques de laboratori | 55 | 2,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i tallers | 45 | 1,8 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca, selecció i lectura de bibliografia i altres recursos. Estudi personal. Planificació i treball individual / en equip. | 113 | 4,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
L'assignatura segueix un sistema d'avaluació continuada, per la qual cosa es dóna per descomptat que l'assistència de l'alumnat a totes les activitats formatives abans esmentades és obligatòria.
Per aprovar el mòdul, serà necessari:
a) Haver realitzat i lliurat totes les activitats d'avaluació (activitats A, B i C). En cas d'absència per motius justificats de força major, s'ha de presentar el corresponent justificant a l'equip docent; en cas contrari, les activitats constaran com No Realitzades.
b) Obtenir una nota mínima de 5 en cadascuna de les activitats. En els treballs desenvolupats en grups, l'equip docent podrà adoptar mesures de control per verificar la participació de cada membre en el treball comú. Per tant, les notes podran ser diferents per a integrants d'un mateix equip, la qual cosa podria suposar que un o més membres suspenguin l'avaluació, mentre els altres l'aprovin.
Sistema de recuperació
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les activitats del punt A queden excloses del procés de recuperació.
Plagi
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat, etc.) que pugui conduir a unavariació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació.En cas que es produeixi més d'una irregularitat, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A) Assistència i participació en classes, debats i exposicions | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 17, 18 |
B) Treballs pràctics | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
C) Lliurament i presentació de treballs | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
La següent és una llista bàsica de la bibliografia del curs. L'equip docent podrà incloure nous recursos segons el desenvolupament de l'assignatura.
Becker, Beatriz, Waltz, Igor (2017), Mapping Journalistic Startups in Brazil: An Exploratory Study, in Laura Robinson, Jeremy Schulz, Apryl Williams (ed.) Brazil (Studies in Media and Communications, Volume 13) Emerald Publishing Limited, pp.113 – 135
Bro, P. (2018). Models of Journalism. London: Routledge.
Chua, E. H. C. (2018). The journalist’s new job: Digital technologies and the reader-less quality of contemporary news production. Ethnography, 1466138118758113.
Colussi, J., Gomes-Franco e Silva, F., & Rocha, P. M. (Eds.). (2018). Periodismo ubicuo: convergencia e innovación en las nuevas redacciones. Bogotá: Editorial Universidad del Rosario. DOI: https://doi.org/10.12804/th9789587840735
García-Avilés, J. A., Carvajal-Prieto, M., Arias, F., & De Lara-González, A. (2018). How journalists innovate in the newsroom. Proposing a model of the diffusion of innovations in media outlets. The Journal of Media Innovations, 5(1).
JA García-Avilés, M Carvajal Prieto, F Arias Robles (2018). Implementation of innovation in Spanish digital media:analysis of journalists’ perceptions. Revista Latina de Comunicación Social, 73, pp. 369 to 384.
Jeffrey Kuiken, Anne Schuth, Martijn Spitters & Maarten Marx (2017) Effective Headlines of Newspaper Articles in a Digital Environment, Digital Journalism, 5:10, 1300-1314, DOI: 10.1080/21670811.2017.1279978
Maia, M. R., Drumond, R. F., & Aniceto, C. M. R. (2017). Metacritic Practice: A Configuration of New Journalistic Narratives. Brazilian Journalism Research, 13(2), 66-89.
Richard Fletcher & Rasmus Kleis Nielsen (2017) Paying for Online News, Digital Journalism, 5:9, 1173-1191, DOI: 10.1080/21670811.2016.1246373
Sanne Kruikemeier & Sophie Lecheler (2018) News Consumer Perceptions of New Journalistic Sourcing Techniques, Journalism Studies, 19:5, 632-649, DOI: 10.1080/1461670X.2016.1192956
Tony Harcup & Deirdre O’Neill (2017) What is News?, Journalism Studies, 18:12, 1470-1488, DOI: 10.1080/1461670X.2016.1150193
Utasch, F., & Loebbecke, C. (2017). Intelligent Technologies Shaping Business Models for Journalistic Content Provision: A Concept Matrix. E-Business and E-Commerce digital commerce (sigebiz), 29.
NOTA: Al llarg del curs es treballarà igualment amb materials derivats de weblogs, llocs web, mitjans de comunicació i congressos del sector.
L'assignatura desenvolupa un taller de producció de continguts a partir d'eines multimèdia en línia. El treball es realitza en laboratoris d'informàtica. Les sessions virtuals seran conduïdes per Teams o Zoom.