2021/2022
Estratègies de Recerca en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física
Codi: 43886
Crèdits: 6
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física |
OB |
1 |
2 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- espanyol (spa)
Equip docent
- Yago Ramis Laloux
- Joan Pons Bauzá
- Jaume Vives Brosa
Prerequisits
L'assignatura es desenvolupa el segon semestre del primer curs i no té prerequissits
Objectius
Els objectius d'aquest modul son:
- Familaritzar l'estudiant amb el Treball de Fi de Master i començar a definir-ne la temàtica
- Treballar la cerca d'informació científica en bases de dades especialitzades
- Analitzar i descriure les diferents parts d'un treball acadèmic o un artícle científic
- Aspectes formals
- Introducció
- Mètode
- Resultats
- Discussió
- Referències
- Discutir sobre la originalitat i les contribucions dels treballs científics
Competències
- Analitzar de manera crítica les teories, els models i els mètodes més actuals de recerca psicològica.
- Analitzar les dades i interpretar els resultats d’una recerca en psicologia de l’esport i de l’activitat física.
- Avaluar l’efectivitat de les intervencions psicològiques en la iniciació, el manteniment i el rendiment esportius.
- Buscar informació en la literatura científica utilitzant els canals apropiats i integrar la informació esmentada per plantejar i contextualitzar un tema de recerca.
- Dissenyar i planificar un projecte de recerca psicològica aplicada a psicologia de l’esport i de l’activitat física.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Treballar en equips de manera coordinada i col·laborativa, i demostrar habilitats per treballar en equips interdisciplinaris.
- Utilitzar terminologia científica per argumentar els resultats de la recerca en el context de la producció científica, per comprendre i interactuar eficaçment amb altres professionals.
Resultats d'aprenentatge
- Buscar informació en la literatura científica utilitzant els canals apropiats i integrar la informació esmentada per plantejar i contextualitzar un tema de recerca.
- Discutir de manera crítica l’adequació de propostes d’intervenció per a una demanda concreta en l’àmbit de la psicologia de l’esport i de l’activitat física i avaluar-ne l’efectivitat de manera rigorosa.
- Escollir els instruments més adequats per a un projecte de recerca en psicologia de l’esport i de l’activitat física, argumentant-ne de manera raonada l’oportunitat.
- Identificar les principals característiques dels enfocaments teòrics en l’estudi de la psicologia de l’esport i de l’activitat física.
- Proposar un disseny de recerca realista en la planificació i d’acord amb els objectius plantejats.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Seleccionar els resultats més rellevants d’una recerca i destacar l’aportació que fan a la literatura científica en psicologia de l’esport i l’activitat física.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Treballar en equips de manera coordinada i col·laborativa, i demostrar habilitats per treballar en equips interdisciplinaris.
- Utilitzar terminologia científica per argumentar els resultats de la recerca en el context de la producció científica, per comprendre i interactuar eficaçment amb altres professionals.
Continguts
- Treballs acadèmcis: format, estructura i continguts
- La cerca d'informació actualitzada en bases científiques
- La introducció de documents acadèmics
- El mètode en documents acadèmics
- Els resultats en documents acadèmcis
- La discussió de documents acadèmics
Metodologia
Dirigides
Supervisadas
Autònomes:
- Lectura d'artícles / informes d'interès
- Elaboració de treballs i informes
“Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària”.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
L'avaluació consistirà en 3 activitats a realitzar de forma autònoma a partir del que s'ha treballat en les sessions de classe magistral. S'haura de presentar un informe vinculat a cascuna de les activitats.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
EV1. Recerca en bases de dades científiques |
25% |
10
|
0,4 |
1, 2, 4, 7, 8, 9, 12
|
EV2. Plantejar una recerca original |
25% |
10
|
0,4 |
3, 5, 6, 8, 10, 11
|
EV3. Avaluació de taules i figures publicades |
25% |
10
|
0,4 |
2, 4, 6, 7, 9, 12
|
EV4. Pòster |
25% |
10
|
0,4 |
5, 9, 12
|
Bibliografia
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). https://doi.org/10.1037/0000165-000