Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 0 | A |
Els prerequisits per a cursar el Mòdul d'Eines per a la comprensió de la realitat social són haver cursat prèviament els mòduls teòrics del Màster, és a dir els mòduls 1, 2, 3 i 4.
L'objectiu d'aquest mòdul és apropar als estudiants als canvis i impactes concrets del canvi d'època en les realitats locals.
Els continguts que s'aborden en el mòdul són: Models d'organització municipal. Relació entre projectes, programes i plans socials en l'organització municipal i en el desplegament de les polítiques socials. Relació entre polítiques socials, encàrrec polític, posicionament professional i demandes de la població. Límits i oportunitats de l'acció comunitària a partir de la seva relació amb les polítiques definides de forma supramunicipal.
La metodologia docent combina de manera central classes magistrals amb visites d'estudi de cas, lectures, exercicis pràctics en grup, tutoria, treball supervisat per a la realització d'exercicis i l'elaboració de treballs.
Els alumnes al llarg del desenvolupament del mòdul realitzen visites d'estudi de cas a experiències concretes. De forma prèvia a les visites, els alumnes reben classes magistrals, lectures i material audiovisual complementari, amb l'objectiu d'aportar elements teòrics i d'anàlisi a posar en pràctica o contrastar en la visites.
De forma posterior a les visites d'estudi de cas els alumnes reben una classe magistral en què s'analitzen, debaten i contraposen els elements abordats en la visita.
En el marc del mòdul també es realitza un Seminari de Lectura, on a partir de la lectura d'un llibre establert pel professorat es treballarà a classe el contingut d'aquest amb profunditat des de una metodologia participativa, on a partir de la dinamització del professor els alumnes hauran d'aportar el seu punt de vista, anàlisi i opinió argumentada dels diferents temes tractats en el llibre.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Visites d'estudi de cas, classes magistrals, exercicis pràctics en grup a l'aula i debats | 50 | 2 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles / capítols llibre / informes d'interès, visualització de material audiovisual, revisió bibliogràfica, estudi personal | 102,5 | 4,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
A la finalització del mòdul els alumnes hauran de presentar un treball per escrit sobre els continguts abordats en les classes magistrals i en les visites d'estudi de cas. La nota vindrà determinada pel nivell de coherència en l'argumentació de les respostes basant-se: els continguts exposats a classe i en les visistas, els materials complementaris (lectures / audiovisuals) i els mateixos debats generats a classe i en el marc de les visites d'estudi de cas.
Els alumnes disposen dels espais al centre on s'imparteixen les classes per promoure l'intercanvi i reflexió compartida a l'hora de realitzar els seus treballs.
De forma prèvia a la presentació del treball de fi de mòdul els alumnes realitzaran una tutoria col·lectiva sobre el treball a lliurar.
L'assistència a les activitats programades en aques mòdul (dues visites de cas i un seminari de lectura) és obligatòria, l'absència a alguna d'elles haurà de ser justificada i no podrà ser superior al 20%.
Es considerarà que un estudiant obté la qualificació de No Avaluable quan ha assistit a menys d'un 80% de les sessions programades en el mòdul. No es podrà avaluar als alumnes que no assisteixin a les vistes de cas.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball d'avaluació Seminari de Lectura | 20% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Treball d'avaluació de la visita de cas 5.1 | 40% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Treball d'avaluació de la visita de cas 5.2 | 40% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Alinsky, S. Tratado para radicales.
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.