Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313816 Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura | OT | 0 | 0 |
Cap.
Referits a coneixements:
Referits a procediments:
1. Recursos digitals d’informació: la biblioteca digital
2. Eines per a la desenvolupament de la biblioteca digital
3. L’organització i curació dels recursos en línia
4. La tria i la selecció de recursos
5. La difusió i la comunicació
6. Serveis i activitats
7. Promoció de la lectura
8. Competència informacional en context digital
L’activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents: • Classes magistrals/expositives per part del professor • Lectura d’articles i fons documentals • Anàlisi i discussió en fòrums virtuals d'articles i fonts documentals • Pràctiques d'aula: resolució de problemes / casos / exercicis • Elaboració de treballs d’aplicació de TIC i selecció de recursos • Tutories i seguiment de les activitats en línia
|
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Creació de productes i eines digitals | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Pràctiques de selecció i organització de recursos digitals per a la col.lecció | 25 | 1 | 1, 2, 9 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen:
- Assistència a les sessions presencials i participació en les activitats virtuals (20%).
- Exercicis de selecció i organització de recursos digitals per a la col.lecció (30%)
- Creació de productes i eines digitals (50%).
La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 4 a totes les activitats realitzades durant el desenvolupament del mòdul.
L'assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 75% de les sessions.
El procediment de revisió de les proves es realitzarà de forma individual.
Per poder-se acollir a l’avaluació continuada l’alumne ha de presentar i complir totes les condicions esmentades. En cas contrari, es considerarà No presentat.
No es preveuen condicions específiques d’avaluació per a casos particulars. En tot cas, si ni n’ha algun, es considerarà en la comissió de coordinació.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a les sessions presencials i participació en les activitats virtuals | 20% | 17 | 0,68 | 3, 5, 8 |
Creació de productes i eines digitals | 50 % | 31 | 1,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Exercicis de selecció i organització de recursos digitals per a la col.lecció | 30% | 27 | 1,08 | 1, 5, 9 |
Bailey, D. R. (2008). Transforming library service through information commons : case studies for the digital age. Chicago: American Library Association.
Baró, M. (2011). Biblioteca escolar y nuevas alfabetizaciones. A: Ministerio de Educación. Leer.es. https://leer.es/documents/235507/242734/art_prof_biblioescolar_monicabaro.pdf/2abe33ca-89c2-48c6-880e-3231333a42f8 [10-III-2018]
Blasco, A., Durban, G. (2011). "La biblioteca escolar i les TIC, entorns articulars de la c-info". Competència informacional a l'aula. https://sites.google.com/a/xtec.cat/cinfo-aula/ [10-III-2018]
Cabré, A., Miquel Fageda, G. , (2009). Biblioteca 2.0 : l'arquitectura de la participació a les biblioteques. Barcelona: Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya.
Cassany, D. (2018) Laboratori lector: per entendre la lectura, Anagrama,
Craver, K. (2002). Creating cyber libraries : an instructional guide for school library media specialists. Greenwood Village (Colo.): Libraries Unlimited.
García Guerrero, José. (dir). (2913). Nuevas dinámicas para la biblioteca escolar en la Sociedad en red. Sevilla: Dirección General de Innovación Educativa y Formación del Profesorado.
Disponible a: http://www.juntadeandalucia.es/educacion/webportal/abaco-portlet/content/78c779b1-9ab7-4d4a-a641-1b400130d82b [Consulta: 10/06/2021]
Generalitat de Catalunya. Biblioteca escolar 2.0 https://sites.google.com/a/xtec.cat/biblioteca-escolar-2-0/ [10-III-2018].
González-Serna, J. M. (2002). "De la biblioteca escolar a la biblioteca escolar virtual". Red Digital: Revista de Tecnologías de la Información y la Comunicación Educativas, Nº 3, 2002. http://reddigital.cnice.mec.es/3/firmas/firmas_serna_ind.html
IFLA/UNESCO (2013). Manifiesto de la IFLA/UNESCO sobre las Bibliotecas Digitales. https://www.ifla.org/ES/publications/manifiesto-de-las-ifla-unesco-sobre-las-bibliotecas-digitales
Merlo, J. (2010)."La Biblioteca en la web social". A: Educación y bibliotecas, nº 177, 61-65. http://gredos.usal.es/jspui/bitstream/10366/75726/1/DBD_MerloVega_La_Biblioteca_en_la_web_social.pdf [10-III-2018]
Pons, A. (2012). Directrius de l'IFLA sobre el servei d'informació digital. Barcelona: COBDC. http://www.cobdc.org/publica/directrius/sumaris.html [10-III-2018].
Wordpress
Canva
Issuu
Pearltrees
People Art Factory