Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313774 Ecologia Terrestre i Gestió de la Biodiversitat | OT | 0 | 1 |
El mòdul no te requerimients específics.
L’objectiu del mòdul és proporcionar als estudiants una visió actualitzada dels principals fonaments i aproximacions de l’ecologia terrestre posant èmfasi en els avanços més recents en la disciplina, així com en els principals conceptes que s'han revisat i consolidat al llarg del temps. A més dels continguts específics d'ecologia terrestres, es treballaran aspectes generals de l’adquisició i els límits del coneixent científic a través de la investigació, així com aspectes transversals que afecten diferents objectes d’estudi ecològic, como la formalització dels conceptes ecològics i la seva aplicació a diferents escales espacials i temporals. Amb aquest objectiu es tractarà el procediment de comunicació dels resultats de la recerca científica a través de la seva publicació, analitzant l’estructura dels texts científics, principalment articles, i el procés de redacció i revisió.
Principis generals:
Coneixement científic i canals de comunicació científica
Fonaments d'ecologia terrestre:
Ecologia evolutiva
Macroecologia i filogeografia
Autoecologia i plasticitat fenotípica
Poblacions estructurades i metapoblacions
Pèrdua de biodiversitat i funcionament d'ecosistemes
Assemblatge de comunitats
Interaccions interespecífiques: antagonisme, facilitació, xarxes
Ecologia estequiomètrica
Serveis ecosistèmics
Canvi global
El mòdul s’estructura en base a una selecció de texts, principalment articles científics. A partir d’aquestes publicacions es realitzaran diferents activitats que permetran presentar els principals temes de l’ecologia terrestre, així como el procés d’adquisició y transmissió del coneixement científic. Per tant, el corpus de continguts d’ecologia s’adquirirà amb de la contextualització de problemes i situacions concretes. Aquesta aproximació permet mostrar a l’estudiant la interrelació entre diferents conceptes i coneixements y mostra d’una forma realista la manera en la que es produeix l’aparició i consolidació del coneixement en aquesta disciplina.
Per tant la metodologia del mòdul es basa en la lectura, anàlisi i discussió de texts científics d’ecologia, realitzant diferents activitats que inclouen lectura de texts, redacció de treballs, elaboració i exposició oral y pública de treballs, resolució d’exercicis, a més de sessions expositives per part del professor i tutories.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de informes, presentacions i materials | 40 | 1,6 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball personal de lectura i anàlisi de texts | 67,5 | 2,7 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Es requereix una assistència mínima del 80% en las sessions programades per cada professor
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en les classes i seminaris | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Documents i materials presentats en classe | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball final del mòdul | 30% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Text general de referència:
Levin, S.A. (2009) The Princeton guide to Ecology. Princeton University Press.
El llistat concret de texts en el que es basarà el mòdul es proporcionarà unes setmanas abans del començament del mòdul.
No aplica