Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313785 Gestió Aeronàutica | OB | 0 | 1 |
No hi ha.
L’objectiu d'aquest mòdul és doble.
En un primer bloc temàtic l'objectiu essencial és l'aprenentatge dels aspectes fonamentals del Dret aeronàutic, perquè l'alumne sigui capaç d'utilitzar la legislació, tot i que no tingui formació jurídica. L'estudiant es familiaritza amb la normativa jurídica, la jurisprudència i les tècniques d'interpretació i aplicació del Dret aeronàutic.
Amb el segon bloc temàtic es pretén que l'estudiant conegui els eixos del comportament de les persones en l'entorn professional i desenvolupi la capacitat per gestionar-les. Concretament, es pretén que conegui els recursos tècnics per fer possible la gestió estratègica de persones, i que desenvolupi capacitats analítiques, instrumentals i emocionals per aplicar en el seu àmbit d’actuació.
Bloc temàtic M2-B1: Dret Aeronàutic
1. El Conveni de Chicago sobre aviació civil internacional i l'Organització de l'Aviació Civil Internacional.
2. La navegació aèria.
3. Els aeroports.
4. L'aeronau.
5. La companyia de transport aeri.
6. El contracte de transport aeri de persones i els seus equipatges.
7. El contracte de transport aeri de mercaderies.
8. Assegurances, accidents i Dret penal aeronàutic.
Bloc temàtic M2-B2: Gestió de Persones en el Sector Aeronàutic
1. Equips de treball
2. Lideratge
3. Comunicació
4. Conflicte
5. Negociació
6. Clima i cultura
7. Selecció i Formació
8. Equips d'Alt Rendiment (EAR).
El plantejament metodològic general de l'assignatura està basat en el principi de multivarietat d'estratègies, amb el qual es pretén facilitar la participació activa i la construcció del procés d'aprenentatge per part de l'estudiant sota el principi d ' "aprendre fent".
Especificacions particulars del bloc temàtic M2-B1: Dret Aeronàutic. Aquest bloc temàtic es desenvolupa en format de docència a distància. No hi ha impartició de classes. Cada setmana del curs, l'estudiant disposa al campus virtual del tema complet corresponent, per al seu estudi i anàlisi. Es preveu la realització de casos pràctics a partir de la formació adquirida en els temes i en informació addicional que ha de localitzar de forma autònoma cada estudiant. Es realitzaran sessions virtuals i/o presencials setmanalment amb l´objectiu de poder establir feedback amb els alumnes del màster en modalitat presencial i online.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 10 | 0,4 | 4, 5, 6, 12 |
Seminaris | 10 | 0,4 | 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Desenvolupament de treballs en grup | 32 | 1,28 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15 |
Tutories | 8 | 0,32 | 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 50 | 2 | 11 |
Resolució individual de treballs | 40 | 1,6 | 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 14 |
Perquè qualsevol dels elements d'avaluació sigui considerat en la fórmula de càlcul de la nota final del mòdul (d'acord amb els seus pesos), la seva qualificació individual ha de ser superior o igual a 4.
Totes les activitats basades en informes escrits s'han de presentar dins de les dates de venciment indicades pel professor. Si se suspèn una activitat basada en informe, l'estudiant podrà tornar a presentar el seu informe d'acord amb les correccions / indicacions proporcionades pel professor.
Si se suspèn un examen escrit, l'estudiant tindrà l'oportunitat de repetir-ho.
Les dates de recuperació d'exàmens, així com les dates de reentrega d'informes de treballs seran comunicades pel professor a l'inici del curs.
A continuació s'indiquen les activitats d'avaluació corresponents a cada un dels blocs temàtics que conformen el mòdul.
M2-B1: Dret Aeronàutic
• Examen final. Consta de dues parts:
o Examen teòric. Consta de 40 preguntes tipus test.
o Desenvolupament d'un petit cas pràctic. L'alumne disposarà de 48 hores per desenvolupar i enviar la seva proposta.
• Resolució d'exercicis del curs.
• La reavaluació d'aquest bloc, en cas de ser necessària, consistirà en un examen de reavaluació de la matèria suspesa. D´aprovar, la nota final de la matèria avaluada serà apte / no apte; és a dir, un 5 en el cas de ser apte.
M2-B2: Gestió de Persones en el Sector Aeronàutic
• Quadern de treball: També conegut àlbum de fitxes, consisteix en una carpeta d'experiències, documents, imatges, fotos i productes seleccionats i disposats per l'alumne / a com una evidència del seu procés d'aprenentatge i assimilació dels contennidos treballats a classe. Com a eina d'avaluació, ofereix elements d'anàlisi que amplien els criteris d'avaluació tradicionals. El professor / a proporcionarà les instruccions pertinents parteixi la confecció del quadern de treball.
• La reavaluació d'aquest bloc, en cas de ser necessària, consistirà en la realització d'un treball de recuperació que es valorarà en termes d'apte (5) o no apte.
Nota important: Per tenir dret a ser avaluat en aquest mòdul, s'hauran d'acreditar els percentatges mínims d'assistència a classe que s'indiquen a continuació:
- En la modalitat semipresencial: 75%
- En la modalitat virtual: 50%
No hi ha un tractament diferenciat en l'avaluació dels repetidors.
L’estudiant es pot presentar a la recuperació de cada assignatura sempre que s’hagi presentat a un conjunt d’activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Cuadern de treball (M2-B2) | 50 % | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Examen final (M2-B1) | 35 % | 0 | 0 | 1, 2, 7, 9, 10, 13, 14 |
Resolució d'exercicis (M2-B1) | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 9, 10, 11, 13 |
Bloc temàtic M2-B1: Dret aeronàutic
Bloc temàtic M2-B2: Gestió de Persones en el Sector Aeronàutic
No es precisa software específic, només els mitjans i eines generals aplicables al seguimient del màster