Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504235 Ciència, Tecnologia i Humanitats | FB | 1 | 1 |
No hi ha prerequisitis.
L'objectiu general de l’assignatura és proporcionar a l'alumnat coneixements sobre les lleis físiques de l'univers. Es mostrarà que tots els processos de l'univers responen a quatre lleis fonamentals. Es donarà una descripció dels components de l'univers i les lleis que regeixen el seu comportament. En particular, es farà èmfasi en conceptes de gravitació, electromagnetisme,
òptica i termodinàmica, relacionant-los amb els principals descobriments en cadascun d’aquests camps.
1. Un univers per comprendre.
2. Moviment.
3. Mecànica.
4. Electromagnetisme.
5. Ones. Llum i so.
6. Energia. Tipus, conservació i transformació.
7. L'àtom i la fisica nuclear.
8. Mès enllà de la física clásica.
La metodologia del curs consistirà en classes de teoria i de problemes, que es faran a l'aula, i treball individual de l'alumnat. Les classes de problemes seran en formats flexibles i adaptables a les característques de cada tema.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 16,5 | 0,66 | 1, 2, 7 |
Classes de teoria | 33 | 1,32 | 1, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i supervisió de treballs | 4,25 | 0,17 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball d'estudi de l'alumnat | 85,75 | 3,43 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Proves de durada breu, fetes en l'horari de classes (4 punts).
Lliurament de problemes i / o breus assaigs (2 punts).
Examen escrit a l'acabar el semestre (4 punts).
Hi haurà un examen de recuperació amb un màxim de 10 punts.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment, s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega de problemes i/o breus assajos | 20% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
Examen | 40% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Proves de duració breu, fetes a l`horari de classes | 40% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
La bilbiografía detallada s'anirà proporcionant durant el curs, i inclourá articles d'investigació i/o divulgació seleccionats. Algunes obres que serviran pels continguts del curs són:
Paul A. Tipler, Gene Mosca, 'Fïsica para la ciencia y la tecnología', Reverté (2010).
J. Trefil, R. M. Hazen, 'Physics Matters: An Introduction to Conceptual Physics', Wiley (2004).
R. H March, 'Physics for poets', McGraw Hill (1978).
E. Hecht, 'Physics in perspective', Addison-Wesley (1980).
E. Segrè, 'From falling bodies to radio waves: classical physicist and their discoveries', Freeman (1984).
No es necessita programari especial.