Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 | 0 |
2500798 Educació Primària | OT | 4 | 0 |
Les persones que vulguin matricular-se d'aquesta assignatura han d'acreditar haver superat el nivell d'estudis musicals corresponents al Grau Elemental o títol equivalent. En cas de no haver seguit estudis musicals reglats, hauran de fer una prova de nivell específica (queden exempts d'aquesta prova aquells estudiants que ja l'han realitzada durant el curs 2020-2021).
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Durant les sessions teòriques, es fomentarà la participació activa i reflexiva de l'alumnat. També es fomentarà el treball cooperatiu i el treball autònom de l'alumne a través de treballs teòrics-pràctics, presentacions, tutories acadèmiques, etc. Els alumnes han de ser capaços d'obtenir informació i ampliar coneixements a través de diverses fonts per a aprofundir en els continguts de l'assignatura. Aquest treball serà orientat i tutoritzat pel professor.
SUPERVISADES
AUTÒNOMES
DIRIGIDES
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial amb tot el grup | 22,5 | 0,9 | 3, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats tutoritzades | 15 | 0,6 | 2, 3, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats i tasques autònomes | 37,5 | 1,5 | 1, 3, 4, 5, 9 |
Concreció de les activitats d’avaluació
Activitat d’avaluació |
Tipologia d’activitat |
Data d’avaluació |
Data reavaluació |
Elaboració repertori (15%) |
Individual |
Setembre, Octubre i Novembre 2021 |
|
Treball d'audició (20%) |
Grupal |
Novembre 2021 |
|
Examen audició i creació (35%) |
Individual |
Desembre 2021 |
|
Treball Creació (30%) |
Grupal |
Desembre 2021 |
|
|
|
|
Les activitats d’avaluació que no s’hagin superat es podran recuperar al gener del 2022. |
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració repertori | 15 | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 8, 10, 11 |
Examen Audició i creació | 35 | 0 | 0 | 2, 3, 8, 9, 10 |
Treball audició | 20 | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 |
Treball creació | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 |
Aguilar, M. C. (2002). Aprender a escuchar música. Madrid: Aprendizaje.
Alsina, P., Sesé, F. (1994). La música y su evolución. Historia de la música con propuestas didácticas y 49 audiciones. Barcelona: Graó.
Bennett, R. (1998). Investigando los estilos musicales. Madrid: Akal.
Bennett, R. (1999). Forma y diseño. Madrid: Akal.
Bennett, R. (1999). Los instrumentos de la orquesta. Madrid: Akal.
Copland, A. (1994) Como escuchar la música. México: Fondo de Cultura Económica.
De Candé, R. (2002). Nuevo diccionario de la música. Grasindo.
Espinosa, S. (2007). Creación y pedagogía: los compositores van al aula. En Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical: Una selección de autores relevantes (pp. 95-112). Barcelona: Graó.
Glover, J. (2004). Niños compositores (4 a 14 años). Barcelona: Graó.
Hickey, M. (2012). Music outside the lines: Ideas for composing in K-12 music classrooms. New York: Oxford University Press.
Howard, J. (2000). Aprendiendo a componer. Madrid: Akal.
Kaschub, M., Smith, J. (2009). Minds on music: Composition for creative and critical thinking. Reston, VA: Rowman & Littlefield Education.
Kramer, J. (1993). Invitación a la música. Buenos Aires: Vergara Editor.
Michels, U. (1982). Atlas de música, 1. Madrid: Alianza Editorial.
Michels, U. (1992). Atlas de música, 2. Madrid: Alianza Editorial.
Palacios, F. (1997). Escuchar. 20 reflexiones sobre música y educación musical. Las Palmas deGran Canaria: Fundación Orquesta Filarmónica de Gran Canaria.
Randles, C., Sullivan, M. (2013). How Composers Approach Teaching Composition: Strategies for Music Teachers.Music Educators Journal, 99(3), 51–57.
Sadie, S. (2000). Guía Akal de la música. Madrid: Akal ediciones.
Schafer, R. M. (1965). El compositor en el aula. Buenos Aires: Ricordi Americana.
Schafer, R. M. (1969). El nuevo paisaje sonoro. Buenos Aires: Ricordi Americana.
Schafer, R. M. (1975). El rinoceronte en el aula. Un manual para el maestro de música moderno. Buenos Aires: Ricordi Americana.
Tranchefort, F. (2002). Guia de la música sinfónica. Madrid: Alianza Editorial.
Vella, R. (2003). Sounds in space, sounds in time. Londres: Boosey & Hawkes Music Publishers Limited.
Wiggins, J. (1990). Composition in the Classroom: A Tool for Teaching. Reston, VA: MENC.
Aquesta assignatura no utilitza cap programari concret.