Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503878 Estudis Socioculturals de Gènere | FB | 1 | 2 |
Aquesta assignatura no té prerequisits, però es recomana a l’estudiantat que faci ús de la bibliografia complementària que hi ha a la secció de bibliografia.
L’objectiu general de l’assignatura és introduir l’alumnat en l’àmbit de la investigació social. Es tracta de clarificar els conceptes i metodologies bàsiques que permeten desenvolupar correctament la pràctica d’una investigació en l’àmbit social. S’orientarà l’alumnat en la utilització dels elements bàsics de la investigació, així com el coneixement de les principals fonts d’informació i documentació científica. L’alumnat ha d’adquirir i aprendre un estil de treball rigorós, capaç de combinar l’ús de criteris comuns amb la creativitat personal.
Tema 1. Conceptes bàsics de la recerca social. Disseny de la recerca.
Tema 2. Els mètodes quantitatius.
2.1. La producció de dades (l’enquesta).
2.2 Anàlisi i interpretació de dades (l’estadística).
Tema 3. Els mètodes qualitatius.
3.1. El mètode i la tècnica.
3.2. La etnografia, el treball de camp, l’entrevista.
3.3. Com desenvolupar una investigació qualitativa.
Tema 4. L'ètica en la recerca social.
Abans de l'inici del curs es publicarà al campus virtual un cronograma detallat de les sessions.
Sessions teòriques (dirigides). A les classes teòriques es disposarà d'una introducció per part de l’equip docent, amb exemples i discussions a l’aula. En aquestes classes es recomanaran lectures en funció del temari a treballar. Els materials utilitzats en les classes estaran disponibles al Campus Virtual.
Sessions pràctiques (supervisades). A l'aula es desenvoluparan de forma individual o per grups les pràctiques programades a l'assignatura.
Sessions d'avaluació (supervisades): Proves individuals teoricopràctiques de resolució de casos i problemes.
Tutories. Les tutories poden ser individuals o en petits grups. Estan destinades a aclarir dubtes puntuals sobre l'assignatura o a realitzar un seguiment dels treballs de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 13 |
Examen | 2 | 0,08 | 1, 4, 7, 10, 11, 12, 13 |
Pràctiques | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball en grup | 43 | 1,72 | 1, 4, 6, 9, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 5, 9, 11, 12 |
Exercicis i lectures | 40 | 1,6 | 2, 3, 5, 7 |
- L'avaluació de l'assignatura s'entén com un procés continuat que s'estén durant el període lectiu i es desenvolupa a través de 4 (quatre) activitats
- Per considerar superada l'assignatura es necessitarà obtenir una nota mínima de 5,0 a cadascun dels blocs de l’assignatura. A més, caldrà que totes les activitats tinguin una nota mínima de 4 per poder fer mitjana. En cas que no s'assoleixi aquest criteri l'alumne haurà d'anar automàticament a reavaluació.
- L’alumnat que es presenti a reavaluació podrà obtenir una nota màxima de 7.
- Una vegada superada l'assignatura, aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació.
- En cas necessari, qui participi en les diferents activitats d'avaluació té dret a rebre una justificació documental de la seva participació.
- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
- En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
- L’alumnat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
- En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-nela ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens parcials (Quantitatiu/Qualitatiu) | 20 + 20 | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 7, 10, 11, 12 |
Seguiment i participació | 10 | 2 | 0,08 | 2, 3, 7, 10, 12 |
Treball en grup i exposició oral | 50 | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 6, 8, 9, 12, 13 |
* RStudio Cloud