Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OB | 3 | 2 |
L'assignatura no té requisits previs obligatoris.
Els objectius d'aquesta assignatures són:
1. Estudi de les estratègies per al desenvolupament d'accions de màrqueting de la comunicació per a les organitzacions.
2. Coneixements de les teories del comportament del consumidor formulades des dels diferents àmbits d'estudi del Màrqueting.
3. Capacitat de s'establir els objectius de comunicació i disseny de les estratègies més adequades en el diàleg entre les marques que generen les organitzacions i els consumidors.
1. El comportament del consumidor
1. Conceptes bàsics
2. Les teories del comportament del consumidor
2. Anàlisi
1. DAFO/*PESTLE/*SOSTAC
2. Target
3. Establir objectius
4. Definir el missatge
5. Estratègia
1. Formulació de les estratègies
2. Accions
3. Eines
4. Ús de les xarxes socials
6: Desenvolupament
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clase Magistral | 15 | 0,6 | 1, 2, 5, 6 |
Practiques a l'aula | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Resoluciò de problemes | 7 | 0,28 | 1, 3, 4 |
Seminari | 8 | 0,32 | 1, 2, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'avaluaciò | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tutories | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Practiques | 37 | 1,48 | 1, 2, 4, 5, 6 |
L'avaluació continuada de l'assignatura es basarà en la qualificació de cada alumne en les següents activitats d'avaluació:
A. Treball de curs (30%). Durant les classes pràctiques, a més de la realització de les mateixes pràctiques de classe, els estudiants, amb la tutoria dels professors, prepararan en grups de 4 persones un treball de curs en el qual hauran d'analitzar en profunditat una empresa i proposar un pla de comunicació. Les condicions i dates de lliurament del treball de curs seran explicades el primer dia de classe
B. Presentació oral (10%)
C. Realització de Pràctiques a classe (25%). Són tasques en les quals l'estudiant, en grup o de manera individual, duu a terme activitats guiades o supervisades pel professor. Cadascuna de les pràctiques té una qualificació específica i fa mitjana per a l'obtenció del 40% corresponent a les pràctiques de classe. El curs realitzarà, almenys, 4 pràctiques puntuables.
D. Examen teòric (25%).
E: Assistència i participació activa (10%)
Qualsevol treball escrit que tingui cinc errors ortogràfics i/o barbarismes (sumant 5 errors en total) obtindrà la nota de zero. També obtindrà un zero qualsevol treball amb un percentatge de plagi que superi les normes habituals del dret de cita; per detectar els possibles plagis es poden aplicar procediments informàtics sobre els arxius digitals dels treballs lliurats, sigui aplicant-los a tots sigui només a mostres aleatòries. L'estudiant que
realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Recuperació
L'alumnat que suspengui l'assignatura en l'avaluació contínua (resultat de la suma ponderada de les activitats d'avaluació) podrà optar a presentar-se a una recuperació de l'assignatura, per optar a aconseguir l'aprovat del curs. La prova de recuperació consistirà en un examen oral (teòric) sobre tot el contingut impartit al llarg de les classes de teoria i pràctica.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de
l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura serà necessari haver obtingut una nota mitjana mínima de 3,5.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Asidstencia i participaciò activa a l'aula | 10 | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Examen teoric | 25 | 2 | 0,08 | 1, 2, 5 |
Presentació oral | 10 | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Realització de Practiques | 25 | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
TREBALL DE CURS | 30 | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Bibliografia bàsica
Alarb, Julio., & Monfort, Abel. (2017). Plan de comunicación on y off en la práctica. Madrid: ESIC Editorial.¡
Alcaide Juan Carlos. (2013). Comunicació i màrqueting. Madrid: ESIC editorial.
Estrella Ramón, Antonia y Segovia, Cristina (2016). Comunicación integrada de marketing. Madrid: ESIC editorial.
Matilla, Kathy. (2018). Cómo hacer un plan estratégico de comunicación Vol. 1. Un modelo de planificación estratrégica, paso a paso. Barcelona: Editorial UOC.
Oliveira, Andrea. (2018). Cómo hacer un plan estratégico de comunicación. Barcelona: Editorial UOC.
Bibliografia complementària
La bibliografia complementària serà compartida al llarg del curs a través del Campus virtual.
Word, Excell, Powerpoint