Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | FB | 1 | 2 |
No hi ha requisits previs per a aquesta assignatura.
L'assignatura conté 3 blocs temàtics, o parts, amb objectius ben diferenciats:
Actualment, és alt l'incentiu per a la creació i desenvolupament de nous projectes empresarials. Davant d'un món globalitzat i competitiu, amb canvis i tendències imprevisibles, cal un esforç previ d'anàlisi i planificació sintetitzats, el "pla d'empresa". És un document imprescindible per a l'emprenedor. El pla d'empresa contempla els objectius inicials generals i específics del negoci. S'analitza l'aportació de l'empresa al mercat, amb els seus recursos i capacitats. L'apartat inclou el pla de màrqueting i vendes que s'inclou en el pla d'empresa.
La segona part correspon a l'anàlisi econòmica-financera de l'empresa. Tracta de fer un diagnòstic de la situació economicofinancera de l'empresa i analitzar les vies d'acció per millorar aquesta situació en el futur a través de la informació comptable (Balanç i compte de resultats). La secció inclou l'estudi de la dimensió mínima i òptima de l'empresa.
Finalment, s'introdueix el tema de decisions financeres. S'estudiarà la valoració de projectes d'inversió i finançament. Es plantegen les decisions bàsiques a què s'enfronta un gestor en una empresa. Al final d'aquest bloc es tindrà una visió completa sobre els criteris de decisió d'elecció de projectes des del punt de vista financer.
1. Pla d'Empresa
1.1. Objectius i continguts del Pla d'empresa
1.2 Pla de Màrqueting i vendes
2. Anàlisi economicofinancera
2.1. Dimensió mínima i òptima de l'empresa
2.2. Anàlisi de ràtios comptables
3. Valoració de Projectes
3.1. Decisions d'inversió i finançament
3.2. Concepte de tipus d'interès
3.3. Eines d'avaluació de projectes
3.4. Criteris de selecció de projectes
L'apartat de 'objectius' d'aquesta guia desenvolupa el contingut del temari.
Tenint en compte la modalitat on-line de les classes, es desenvolupa una metodologia que es basa en l'estudi individual del contingut proporcionat. Els estudiants hauran de preparar els materials de forma autònoma (teoria, exercicis, lectures, etc.). Les sessions online i fòrums de dubtes de cada tema es dedicaran a aprofundir sobre els temes tractats i resoldre dubtes sobre el material i les tasques.
Les sessions virtuals programades requereixen una preparació prèvia dels continguts, per a un millor aprofitament. Les tutories amb el professorat es concertaran prèviament per correu electrònic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Classes virtuals | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Foros de debat, resolució de casos, tutories | 20 | 0,8 | 2, 3, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal autònom | 110 | 4,4 | 3, 4, 6 |
1. EXERCICIS PERIODICS
Es realitzarà una tasca basada en exercicis a resoldre sobre, almenys, 2 de les seccions del temari. La nota d'aquestes tasques serà de 0 a 10. Les tasques no lliurades obtindran una nota de 0 (zero). La mitjana de les tasques suposarà un 60% en el càlcul de la nota final de l'assignatura. Es necessita una mitjana mínim de 5 perquè aquesta part sigui considerada i es pugui avaluar.
2. PROVA TEÒRIC-PRÀCTICA
Es realitzarà una prova final que recull la totalitat del contingut de l'assignatura. La nota d'aquesta prova és de 0 a 10 i la seva nota suposa un 40% del càlcul de la nota de l'assignatura. És imprescindible obtenir un mínim de 5 per a que aquesta part sigui considerada.
Si no es lliura cap de les tasques del primer punt, es passarà de l'avaluació contínua a l'avaluació única. És a dir, la nota final depèn únicament de la prova final.
En cas de no superar l'assignatura, d'acord amb els criteris d'avaluació contínua, es podrà fer una prova de recuperació en la data i hora programades. Aquesta recuperació recollirà la totalitat dels continguts del programa. Per poder participar en la recuperació, s'ha d'haver estat avaluat en un conjunt d'activitats durant el curs, el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
["En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de laqualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".]
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis teòrics-pràctics individuals | 60% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Prueba final individual sobre el contingut global | 40% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 7 |
PARTE 1
ALEGRE, BERNÉ I GALVE (1995): Fundamentos de Economía de la Empresa: Perspectiva Funcional. Ariel.
SANTESMASES, M. (2007). Marketing. Conceptos y Estrategias. Ed. Pirámide: Madrid.
PARTE 2
ALEGRE, L.; BERNÉ, C.; Y GALVE, C. (1995): Fundamentos de Economía de la Empresa: Perspectiva Funcional. Ariel Economía. Barcelona.
BERNSTEIN, L. A. (1996): Análisis de estados financieros. Teoría, Aplicación e Interpretación. Irwin.
MALLO, C.; y JIMÉNEZ, M. A. (1997): Contabilidad de Costes. Pirámide.
PARTE 3
ALEGRE, L.; BERNÉ, C.; Y GALVE, C. (1995): Fundamentos de Economía de la Empresa: Perspectiva Funcional. Ariel Economía. Barcelona.
SUÁREZ SUÁREZ, A. S. (1995): Decisiones Óptimas de Inversión y Financiación. Pirámide.
BREALEY, R.; Y MYERS, S. (1993): Fundamentos de Financiación Empresarial. McGraw-Hill.
No es preveu la utilització de programari específic en aquesta matèria.