Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 | 0 |
Es recomana un nivell B2 de castellà.
L'assignatura s'imparteix en castellà i està especialment dissenyada per a l'alumnat d'intercanvi. És una introducció a la realitat catalana: geografia, història, política i institucions, societat i cultura.
L'objectiu del curs és apropar a l'alumnat el coneixement de la societat catalana i sensibilitzar-los sobre les seves particularitats.
En acabar l’assignatura l'alumna o alumne serà capaç de:
-Demostrar que posseeix coneixements sobre els diferents aspectes culturals de la realitat catalana.
-Transmetre informació sobre la societat catalana.
-Aplicar aquests coneixements per interpretar referents culturals en la seva feina com a traductor.
Per aconseguir aquests objectius, la metodologia docent combina continguts teòrics i pràctics.
L'alumnat ha de tenir en compte les informacions i el material publicat al Campus Virtual / Moodle.
El treball que ha de portar a terme l'alumnat consisteix en: classes teòriques, debats i discussions (a l'aula o en línia), exposicions individuals o en grup, treballs escrits, exercicis pràctics i exàmens.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions orals | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Participació a classe, debats i discussions | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis per elaborar dins i fora de l'aula | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels materials publicats al CV | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Lectura de les fonts d'informació recomanades | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
L'avaluació és continuada. L'alumnat ha de demostrar el seu progrés realitzant diverses activitats d’avaluació. El calendari d’aquestes activitats, així com els detalls sobre cada una d’elles i el pes que tenen en l’avaluació final es proporcionarà, per cadascuna de les docents, a l’inici del semestre. Aquestes activitats poden incloure proves individuals de coneixements, treballs escrits (individuals i/o grupals), exposicions orals, participació en debats i discussions, lectures, entre altres.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dues activitats (exercicis escrits i orals) | 40 | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Participació en pràctiques, debats i fòrums | 10 | 2 | 0,08 | 9, 10, 11 |
Prova de coneixement 1 (examen individual i/o treball individual o en grup) | 25 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova de coneixement 2 (examen individual i/o treball individual o en grup) | 25 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Nota: El professorat, si ho considera necessari, proporcionarà bibliografia específica i/o complementària per a cada tema.
Agustí, D. (2002). Historia breve de Cataluña. Madrid: Sílex.
Balcells, Albert (2006). Historia de Cataluña. Madrid. La Esfera de los Libros.
Broch, Àlex; et al. (1998). Catalan literature: a general view. Barcelona: Generalitat de Catalunya.
Enciclopedia del románico en Cataluña. Dirección José María Pérez González, coordinación científica Manuel Antonio Castiñeiras González, Jordi Camps i Sòria. Aguilar de Campoo (Palencia) : Fundación Santa María La Real, Centro de Estudios del Románico, 2014.
Majoral i Moliné, R. (coord.) (2002). Cataluña: un análisis territorial. Barcelona: Ariel.
Mechor, Vicent de; Branchadell, Albert. (2002). El catalán: una lengua de Europa para compartir. Bellaterra: Servei de Publicacions.
Molinero, Carme; Ysàs, Pere (2014). La cuestión catalana: Cataluña en la transición espanyola. Barcelona: Crítica.
Vilar, P. (2011). Breve historia de Cataluña. Bellaterra: Edicions UAB.
En català:
Bou, Enric (dir.) (2000). Nou diccionari de la Literatura Catalana. Barcelona: Edicions 62.
Español, F.; Yarza, J. El romànic català. Manresa-Barcelona: Angle, 2007.
Fontana, Josep. (2014). La formació d’una identitat: una història de Catalunya. Vic: Eumo.
Història de l'art català. Barcelona: Edicions 62, 2005. 10 v.ISBN 84-297-1997-0.
Història de Catalunya.(1987-2003). Dirigida per Pierre Vilar. Barcelona: Edicions 62. 10 v.
(Vol. I) Maluquer de Motes, Joan. Prehistòria i Edat antiga : fins al segle III.
(Vol. II) Salrach, Josep M. (1993). El procés de feudalització (s. III-XII).
(Vol. III) Batlle, Carme. L'expansió baixmedieval : segles XIII-XV.
(Vol. IV) Sales, Núria. Els segles de la decadència : segles XVI-XVIII.
(Vol. V) Fontana, Josep La fi de l'Antic Règim i la industrialització : 1787-1868.
(Vol. VI) Termes, Josep. De la revolució de setembre a la fi de la Guerra Civil : 1868-1939.
(Vol. VII) Riquer, Borja de i Joan B. Culla El franquisme i la transició democràtica : 1939-1988.
(Vol. VIII) Vilar, Pierre Antologia d'estudis històrics ; precedits de Catalunya, avui
(Vol. IX) Riquer, Borja de. La Catalunya autonòmica 1975-2003 : primera part.
(Vol. X) Riquer, Borja de i Jordi Maluquer de Motes. La Catalunya autonòmica 1975-2003 : segona part
Riquer, Borja de (1995). Història, política, societat i cultura dels Països catalans. Barcelona: Enciclopedia Catalana. 13 vols.
Riquer, Martí de; Comas, Antoni; Molas, Joaquim (dirs.) (1984-1988). Història de la literatura catalana. Barcelona: Ariel. 11 vols.
Soler i Amigó, Joan (dir.) (2005. Tradicionari : enciclopèdia de la cultura popular de Catalunya. Barcelona: Generalitat de Catalunya
Tort, Joan ( 2002). Perquè Catalunya és com és: 32 preguntes perdescobrir la geografia del Principat Barcelona: Edicions 62.
AUDIOVISUALS
300: capítol 1: la identitat. TV3 https://www.youtube.com/watch?v=UVl8YdTM0eo
300: capítol 2: La política. TV3. https://www.youtube.com/watch?v=tVDPxV1Au7w
Documentales Memoria de España, emitidos por RTVE. http://www.rtve.es/alacarta/videos/memoria-de-espana/
PÀGINES WEB
Atles Nacional de Catalunya. Institut Cartogràfic de Catalunya
LletrA. Literatura catalana en línea. Universitat Oberta de Catalunya; Institut Ramon Llull.
Visat: la revista digital de literatura i traducció del Pen Catalá. PenCatalà.
La literatura catalana. Institut Ramon Llull.
Patrimoni cultural.Generalitat de Catalunya.http://patrimoni.gencat.cat/es
Institut Ramon Llull . Cultura catalana http://www.llull.cat/espanyol/cultura/cultura_c atalana.cfm
No s'utilitza programari específic