Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500257 Criminologia | OT | 4 | 0 |
Molt recomanable haver superat l'assignatura de "Policia i Seguretat"
Generals:
1. Assimilar coneixements específics per tasques directives de seguretat privada.
2. Conèixer els procediment d'actuació en l'àmbit de la seguretat privada.
3. Saber planificar operatius de seguretat privada.
4. Promoure la igualtat dels generes en les tasques de investigació i gestió de la seguretat privada.
5. Promoure els equips de treball multidisciplinaris sense discriminació de gènere
Específics:
1 Gestionar tasques de seguretat privada en els diferents àmbits d'actuació.
2 Dirigir protocols d'actuació en seguretat privada
3 Avaluar i confeccionar plans de seguretat privada.
4 Aprendre a treballar homes i dones amb respecte igualtat sense perjudici de gènere.
A) Bloc de gestió
1. Gestió i direcció de la seguretat privada
2. Funcionament dels departaments de seguretat, direcció d'equips humans i gestió de recursos materials
3. Protecció de dades de caràcter personal i deontologia professional
4. Prevenció de riscos laborals
B) Bloc operatiu
5. Seguretat contra incendis i protecció civil
6. Seguretat en entitats de crèdit i seguretat patrimonial.
Nota: Abans de començament de curs, l'alumnat tindrà disponible a l'aula vittual un cronograma d'activitats.
1.-Sistema docent
L'aprenentatge cooperatiu i el mètode del cas.
Classes magistrals
3.-Classes tèoriques i seminaris:
Les classes teòriques seran acompanyades amb mitjans audiovisuals.
Els seminaris estaran basats en la presentació de casos reals i discussió de les seves vies de prevenció. Perquè els estudiants puguin realitzar els exercicis requerits, serà facilitada una guia pràctica.
A més als seminaris, els estudiants realitzen les presentacions del treball de grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Magistrals (Explicació de casos pràctics) | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 20, 22, 24 |
Seminaris | 19,5 | 0,78 | 2, 9, 10, 15, 18, 19, 20, 21, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de dossiers i treball en grup | 106 | 4,24 | 5, 6, 12, 15, 17, 20, 21, 24 |
1.-Sistema d'assistència obligatòria a classe
a) L’assistència és obligatòria. El professorat computarà a cada sessió les absències justificades i no justificades. Les absències només es poden justificar per raons de malaltia, per d'altres de força major i per raons acadèmiques prèviament autoritzades pel professorat.
b) Si un alumne no assisteix a un mínim del 80% de les activitats docents no podrà ser avaluat.
c) Les absències justificades no poden computar negativament. El professor ha de possibilitar que l’alumne pugui recuperar el treball realitzat en les classes en el cas d’absència justificada. Per que una absència sigui justificada aquesta ha d’estar documentada. Només poden ser absències justificades les derivades de força major sobrevingudes com malaltia o situacions similars que impedeixen assistir a les activitats docents. La realització d’altres activitats formatives del grau podrà ser considerada absència justificada si així ho accepta amb anterioritat el professor responsable de l’assignatura.
2.-Model d’avaluació
Avaluació continua, que exigeix la assistència a classe amb un mínim del 80%. Es valoraran criteris generals com el nivell de participació de l'alumne i la capacitat de relacionar els continguts conceptuals amb els procedimentals, emmarcat tot pels valors deontològics de la professió.
3.-Criteris d’avaluació
Existeixen cinc activitats avaluatives. Totes elles han de superades (5) per superar l’avaluació
a. Confecció telemàtica d’un dossier. En ell quedarà recollit tot el contingut treballat a l'assignatura mitjançant l'explicació del professor, visualització de documents gràfics, lectures, conclusions del treball grupal, etc. que hauran de ser complementats amb les referències bibliogràfiques obligatòries. 30% qualificació final. És obligatori en els exercicis presentats les referències i cites a la bibliografia recomanada.
b. Treball final de curs. El contingut del treball serà consensuat amb el professor de l'assignatura. 30% qualificació final
c. Treball en grup. 30% qualificació final.
d. Oralitat. 5%
e. Participació a classe. 5%
4.-Condicions per ser avaluat
Participar activament en les classes i realitzar el treball individual i el grupal
5.-Recuperacions
Si un alumne no supera alguna de les activitats, tindrà una possibilitat de recuperar. El professorat indicarà a l'alumnat els requisits per a poder recuperar les parts no superades.
6.-Copia en exàmens i plagi
En cas que durant un examen es detecti la presència d'alumnes copiant seran automàticament suspesos sense possibilitat d'accés a la recuperació. En cas de plagi en la redacció dels treballs , es valorarà cada cas i, en cas extrem es considerarà l'opció de suspens directe sense opció a recuperació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistencia i participacipació | 10 | 0 | 0 | 19 |
Portafoli | 30 | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 22, 23, 24 |
Treball individual | 30 | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15, 18, 21, 22 |
Treball practic en grup | 30 | 2,5 | 0,1 | 2, 3, 8, 18, 19, 20, 21, 22 |
Nota: No hi ha bibliografia obligatòria. L'ús de les referències bibliogràfiques als treballs tant individuals com a col·lectius fa patent que l'alumne a més del que s'ha explicat a classe i als seminaris, ha dut a terme una tasca de recerca i recolzament del coneixements adquirits, comportant que la nota dels treball sigui superior.
Bibliografía bàsica
Albizu, G.; Landeta, R. (2001). Dirección Estratégica de los Recursos Humanos. (Teoría y práctica). Pirámide.
Albizu, G.; Olazarán, M. (2003). Reingeniería y Cambio Organizativo (teoría y práctica). Prentice Hall.
Anitua, A. (2006). Manual de Protección Civil. Vitoria: Dirección de Atención de Emergencias. Gobierno Vasco.
Armstrong, M. (1996). A handbook of Personnel Management Practice. 6 ed. Kogan Page.
Chiavenato, I. (2002). Gestión del talento humano. El nuevo papel de los recursos humanos en las organizaciones. McGraw-Hill.
Dirección general de protección civil y emergencias. (2008). Guía para voluntarios de protección civil. Ministerio del Interior.
García, C.; Matías E. (2009). Manual de Rescate en Inundaciones, Riadas y Ríos. Dirección de Atención de Emergencias. Gobierno Vasco.
Goikouria, E. (2002). Desarrollo y Control de Incendios en Interiores. Dirección de Atención de Emergencias. Vitoria: Gobierno Vasco.
Gómez, E. (2009). Manual para la Formación en Prevención de Riesgos Laborales. Especialidad de Higiene industrial. Ciss.
Mata, Y.; Martín, R. M. (2007). Estafa convencional, estafa informática y robo en el ámbito de los medios electrónicos de pago El uso fraudulento de tarjetas y otros instrumentos de pago. Aranzadi.
Menéndez, D. (2008). Formación Superior en Prevención de Riesgos Laborales. Parte Obligatoria y Común. Lex Nova.
Menéndez, D. (2009). Higiene Industrial”: Manual para la Formación del Especialista. Lex Nova.
Rebollo, D. (2004). Derechos fundamentales y protección de datos. Dykinson.
Romeo, C. (2006). El Cibercrimen, Nuevos retos jurídico-penales, nuevas respuestas político-criminales. Comares.
Ruiz, A. (2005). Manual práctico de protección de datos. Bosch.
Sánchez, C. (2006). Salud laboral. Seguridad, Higiene, Ergonomía y Psicosociología. Ideas Propias.
Bibliografía complementària
Albert, L.; Michaud, Y.; Piotte, R. (1991). La Dirección de Personal. Herder.
Barranco, F. (1993). Planificación estratégica de recursos humanos. Del marketing interno a la planificación. Pirámide.
Bernardin, H.; Russell, J. (1993). Human Resource Management. Experimental Approach. McGraw-Hill.
Candau, P. (1985). Audit Social Méthodes et techniques pour un management efficace. Vuibert.
Carrel, M., Elbert, N.; Hatfield, R. (1995). Human Resource Management-Global Strategies for Managing A Diverse Workforce. 5º ed. Prentice Hall.
Ferro, J, M . (2014). Manual operativo del director y jefe de seguridad. Fragua.
Poeda, M. A.; Torrente. B. (2015). Dirección y gestión de la seguridad privada. Fragua.
Sanchez, O. (2017). Protocolo de comunicación y seguridad en eventos: Situaciones Críticas. Editorial Icono 14.
Medina-Reyes, J. L. (2018). Protección de personalidades e instalaciones físicas. Fragua.
Martínez-Garcia, F. ( 1993). Diccionario Mapfre de la seguridad integral. Mapfre.
Nebreda. M. (2001). Intimidad y seguridad. Instituto de estudios de la gobernabilidad y la seguridad
Bibliografía amb perspectiva de gènere
Alonso-Olea, A.; Casas, M. E (2010). Derecho del trabajo. Cívitas.
Lamas, M. (1986). La antropología feminista y la categoría género. Pirámide.
Vara, M. J. (2006). Estudios sobre género y economía (Vol. 15). Akal.
Torrente, D. ( 2015). Análisis de la seguridad privada. UOC
L'assignatura no fa servir cap programari informàtic específic