Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 3 | A |
No hi ha prerequisits
Objectius de coneixements
L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que al final d’aquest tercer curs és capaç de fer el següent:
1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general i sobre la seva especialització.
2. Entendre parlants nadius quan s’adrecin directament a ells i poder mantenir una conversa sobre temes d’interès mutu.
3. Entendre una conversa entre parlants nadius i extreure’n els punts més importants.
4. Entendre textos escrits, tant breus com llargs, sobre diversos temes i sobretot sobre temes relacionats amb el món hoteler.
5. Conèixer els components d’un text (paràgrafs, signes de puntuació, deixis, connectors i conjuncions, registre adequat, referència anafòrica, catafòrica i exofòrica).
6. Fer un resum de textos, extraient-ne els punts mes significatius.
7. Entendre i utilitzar els diferents tipus de registre lingüístic.
8. Utilitzar l’anglès com a llengua vehicular a classe.
9. Presentar-se a la prova oficial de nivell de UAB Idiomes i acreditar el nivell B2 (obligatori per poder aprovar el curs).
Objectius d’habilitats
En acabar el programa de quatre cursos d’anglès, els alumnes han d’haver aconseguit el següent:
Continguts Generals
1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit sobre temes d’interès general i sobre la seva especialització.
2. Utilitzar i entendre el vocabulari especialitzat de recepció, reserves, formes de pagament i el llenguatge d'entrades i sortides (repàs i extensió de l’apartat del segon curs).
3. Escriure textos (cartes, correus electrònics i fax) relacionats amb la seva especialització (confirmacions, invitacions, respostes a queixes, etc.).
4. Redactar un treball sobre un tema polèmic relacionat amb la hostaleria i/o el turisme i generar un debat a la classe (activitat avaluable).
5. Actualitzar el currículum vitae i perfeccionar les cartes i correus electrònics de presentació en anglès amb el fi de demanar un lloc de treball o una plaça de pràctiques en un establiment hoteler a l’estranger.
6. Escriure sense cometre errors greus d’organització de text, d’ortografia i de puntuació.
7. Realitzar els canvis pertinents a les típiques cartes model i els documents interns a les empreses hoteleres (plantilles).
8. Opinar sobre temes relacionats amb el món laboral (vocabulari especialitzat de gestió de personal)
9 . Descriure la seva formació, tant pràctica com teòrica, utilitzant llenguatge adient.
10 . Realitzar una entrevista de treball per telèfon o videoconferència .
Continguts gramaticals
L’estudiant ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada a cada situació comunicativa els continguts gramaticals següents:
Continguts lèxics
A les classes es fa servir una versió modificada del mètode comunicatiu; es treballa mitjançant la realització de tasques comunicatives en petits grups, amb un equilibri entre l’aprenentatge d’estructures gramaticals i el de funcions lingüístiques, i es presta una atenció equitativa a les quatre destreses lingüístiques, sense oblidar les peculiaritats d’un curs d’idiomes dissenyat per a alumnes de direcció hotelera.
Les activitats a l’aula inclouen debats, lectura d’articles del sector i d’interès general, exercicis de gramàtica i vocabulari, exercicis de comprensió oral, lectura de fulls de concordança (mètode basat en la lingüística del corpus), tasques d’escriptura, aprenentatge cooperatiu. treball en parelles (closed pairs), aprenentatge per descobriment i jocs de rol. Els dies previs a cada sessió presencial és obligatori consultar el Campus Virtual (l’apartat de Notícies seguit per Enllaços o Materials) per fer lectures prèvies d’articles sobre el sector o d’interès general i així contribuir oralment als debats a l’aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2,5 | 0,1 | 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Dossier i projectes | 81 | 3,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 |
Convocatòria d’avaluació continuada
1. Projecte. Es prepara durant el curs de manera individaual i es presenta davant de la classe.
2. Dossier. El dossier conté entre 8 i 12 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe.
A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Redaccions
Fitxes de lectura
Activitats de transformació
Miniproves
Fitxes d’autoavaluació
Recerca d’informació
Producció de documents
Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
3. Prova primer semestre. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
4. Prova segon semestre
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Prova multinivell de UAB Idiomes
Tots els alumnes han de presentar-se a la prova multinivell de UAB Idiomes i acreditar el nivell B2 (obligatori per aprovar l'assignatura). A més, la prova serveix com a examen final per als alumnes que no realitzin l'avaluació continuada o no la superin. Cal acreditar el nivell B2 per aprovar el curs amb un 5,0 Aprovat/Aprovada.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dossier | 20% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 7, 8 |
Projectes | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Prova primer semestre | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9 |
Prova segon semestre | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Llibres:
Redston, C. i Cunningham, G. (2011) Face2face (Advanced Student’s Book New Edition), Cambridge: Cambridge University Press.
Stott, T. i Pohl, A. (2010) HighlyRecommended 2 (Student’s Book), Oxford: Oxford University Press.
Harding, K. i Henderson, P. (1992) High Season (English for the Hotel and Tourist Industry), Oxford: Oxford University Press.
McCarthy, M. i O’Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use (Advanced), Cambridge: Cambridge University Press.
Pàgines web:
http://news.bbc.co.uk/
www.thefreedictionary.com
http://diccionario.reverso.net/
www.breakingnewsenglish.com
No n'hi ha