Logo UAB
2021/2022

Llengua Estrangera I (Anglès)

Codi: 103574 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2502758 Humanitats FB 1 1
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Olena Vasylets
Correu electrònic:
Olena.Vasylets@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

Per cursar aquesta assignatura els alumnes han de tenir un nivell d’anglès equivalent al nivell B1 (nivell llindar) del Marc europeu comú de referència per a les llengües. Aquest nivell s’assoleix al final de l’etapa de l’educació secundària post-obligatòria, i serà el punt de partida de l’assignatura.

Objectius

Aquest curs posa un èmfasi especial en la comprensió oral de la llengua anglesa. A partir de diversos TED Talks es tractaran diferents aspectes gramaticals i lèxics de la llengua anglesa corresponents al nivell del curs (com ara les maneres de expressar el comparatiu i el superlatiu o el present simple, entre d'altres). També es treballarà la redacció en llengua anglesa i la comprensió de textos escrits, així com la pronúncia.

 

Competències

  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.

Resultats d'aprenentatge

  1. Construir un text escrit amb la correcció gramatical i lèxica
  2. Construir un text oral amb correcció gramatical i lèxica
  3. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  4. Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
  5. Interpretar, a partir d'un text, el significat de les paraules desconegudes
  6. Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  7. Realitzar prediccions i inferències sobre el contingut d'un text
  8. Realitzar presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequat

Continguts

Unit 1: Working life

          Grammar: Present simple - Expressions of frequency - Indirect questions

          Vocabulary: Working life collocations (verb+noun) - Jobs

Unit 2: Trends

          Grammar: Present simple and continuous

          Vocabulary: Verbs describing trends - Relationships

Unit 3: Money

          Grammar: Countable and uncountable nouns - Expressions of quantity - Extension

          Vocabulary: Money

Unit 4: Success

          Grammar: Past simple and continuous - Past perfect

          Vocabulary: Success and rewards - Prepositional phrases

Unit 5: Marketing

          Grammar: Comparatives and superlatives

          Vocabulary: Marketing collocations

Unit 6: Communication

          Grammar: Verb patterns with infinitive and -ing - Infinitive and -ing clauses

          Vocabulary: Communication collocations - Small talk phrases

 

Metodologia

Activitats dirigides:

En les activitats dirigides pel professor s’analitzaran i es practicaran els models de text oral i escrit que l’alumnat haurà de treballar i es potenciaran les estratègies d’aprenentatge que faciliten l’expressió i la comprensió oral i escrita. 

Activitats supervisades:

En les activitats de pràctica (supervisades pel professor) es practicaran les diverses formes d’expressió oral; es treballarà la lectura de diversos tipus de text; es resoldran dubtes lingüístics i es revisaran aspectes gramaticals, lèxics i de pronúncia. Es potenciarà també l’escriptura i revisió de textos.

Les activitats tutoritzades permetran al professor fer un seguiment més individualitzat del progrés i de les dificultats amb què es trobi l'alumnat, així com resoldre dubtes o dificultats que se li puguin plantejar.

Activitats autònomes:

Les activitats autònomes que l’alumnat farà pel seu compte permetran realitzar els treballs i exercicis assignats al llarg del curs i aprofundir en els aspectes concrets amb els quals es tinguin més problemes.

En finalitzar el programa, els i les estudiants hauran de lliurar un portfoli prèviament auto-corregit que reculli tot el treball que hagin fet autònomament.   

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats Dirigides 50 2
Activitats Supervisadas 25 1
Tipus: Autònomes      
Activitats Autònoms 50 2

Avaluació

La nota final es calcularà de la manera següent:

- Deures i exercics: 15%

- Presentació oral: 15%

  El professor triarà un tema (literatura, pel·lícules, etc.).

  Els estudiants poden fer la presentació oral per parelles.

- Examen parcial: 35%

  Basat en les tres primeres unitats del llibre.

- Examen final: 35%

  Basat en les tres últimes unitats del llibre

  

IMPORTANT:

 - L’avaluació del curs serà continuada, i inclourà la feina feta al llarg del curs, tant les diverses proves de nivell com els treballs lliurats durant tot el curs.

 - L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 35% de les activitats d’avaluació.

 - Per aprovar l’assignatura, cal tenir com a mínim una nota de 5 de mitjana.

 

 Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

 

 Recuperació

- Només poden optar a la recuperació aquells estudiants que hagin obtingut una nota mitjana de curs d'entre 3,5 i 4,9 i que hagin aprovat un dels dos exàmens.

- La recuperació consistirà en una prova escrita que inclourà tota la matèria del curs.

- La nota màxima que es pot obtenir a la recuperació és un 5.

 

Activitats avaluatives excloses de la recuperació

Les activitats següents no poden ser recuperades: participació a classe, exercicis fets aclasse i presentació oral.

 

MOLT IMPORTANT

En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
 
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Deures i exercicis 15% 4 0,16 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Examen final 35% 8 0,32 1, 4
Examen parcial 35% 8 0,32 1, 4, 5, 7
Presentació oral 15% 5 0,2 2, 3, 4, 6, 8

Bibliografia

 

Llibre de text:

Lansford, Lewis, Dummett, Paul, and Helen Stephenson. (2017). Keynote Advanced for "Usos Bàsics" (UAB SPECIAL EDITION). Hampshire:National Geographic Learning.

 

Llibre de referència

- Swan, Michael. 2104. Practical English Usage. 4th ed. Oxford: OUP.

 

Diccionaris:

-Cambridge Advanced Learner’s Dictionary

-Collins Cobuild English Language Dictionary

-Collins Dictionary Spanish-English / English-Spanish

-Longman Dictionary of Contemporary English (with CD-ROM)

-Macmillan English Dictionary for Advanced Learners of English (with CD-ROM)

-Oxford Dictionary of Spanish-English / English-Spanish

 

Bibliografia de temàtica específica

 

  •  Per millorar l’expressió escrita es recomanen:

- Fawcett, Susan & Alvin Sandberg. 2014. Evergreen.  Boston: Houghton Mifflin.

- Raimes, Anne.1991. Keys for Writers: a  Brief Handbook.Boston: Houghton Mifflin.

- White, Ronald  & Valerie Arndt. 1991. Process Writing.London: Lognman.

 

  • Per millorar l’expressió oral es recomana:

- Baker, Anne. 2006.  Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course. 3rd edition. Cambridge: CUP

- Hancock, Mark. 2012. English Pronunciation in Use. Cambridge: CUP.

 

  •  Per millorar la comprensió lectora es recomana:

-Penguin Readers Selection (levels 4 to 5)

-Mikulecky, Beatrice S. & Linda Jeffries. More Reading Power. London: Longman.

 

 

Programari

Aquesta assignatura no requereix l'ús o coneixement d'eines específiques de programari.