Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 2 |
No s'han descrit.
L'assignatura forma part de la matèria d'Estratègia en Publicitat i Relacions Públiques i té com a objectius principals introduir l'estudiant en el món de la planificació de mitjans.
Per a assolir aquest objectiu, l'assignatura se centrarà bàsicament en:
1.- Conèixer el rol de la planificació de mitjans en la publicitat i el màrqueting.
2.- Conèixer i aplicar els principals conceptes bàsics de la planificació de mitjans.
3.- Conèixer la metodologia científica aplicada a la Planificació i les principals eines i fonts d'informació.
4.- Conèixer el procés de planificació de mitjans.
5.- Conèixer el panorama actual dels mitjans: principals característiques, perfil de la seva audiència i tendències o evolució en quant inversions publicitàries.
Els estudiants tindran d'aquesta manera una visió global de la planificació de mitjans, per poder prendre decisions òptimes a l'hora de dissenyar i valorar l'efectivitat d'una campanya de mitjans.
1. Situació actual de la planificació de mitjans (5%). La figura del planificador. Lloc de la planificació en el procés de màrqueting. Tendències a futur. Digitalització dels mitjans. Breu panorama: audiències i inversions. Procés de planificació.
2.- Conceptes bàsics de Planificació de Mitjans (55%). Explicació dels conceptes imprescindibles per a entendre, analitzar i prendre decisions en mitjans. 20 conceptes imprescindibles relacionats amb l'audiència, l'eficàcia, l'estratègia i el cost. Bàsics de la planificació digital
3.-Fonts d’informació i eines en la Planificació de Mitjans (20%). Necessitats d’informació en la planificació en relació a target, mercat i mitjans. Principals fonts i proveïdors d’informació i coneixement relacionat amb aquest mercat.
4.-Situació del mercat dels Mitjans (20%). Evolució del mercat publicitari internacional i nacional quant a audiències i inversions. Perfils i característiques dels principals mitjans de comunicació emprats a la planificació. Bases de negociació actuals
Sessions teòriques presencials -10% - 15 hores. Classes magistrals
Seminaris – 10% - 15 hores. Activitats pràctiques i discussió de casos
Pràctiques en laboratori – 15% - 22,5 hores. Activitats pràctiques en grup
Tutories – 5% - 7,5 hores. Activitats presencials o en grup orientades al desenvolupament del coneixement en situacions pràctiques i a la resolució de problemes d’aprenentatge.
Autònoma – 55% - 82,5 hores. Lectura comprensiva de textos i estudi, recerca de fonts d’informació, bibliografia bàsica, realització exercicis i pràctiques.
Avaluació – 5% - 7,5 hores. Examen presencial final + presentacions pràctiques a classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial Teòrica | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Pràctiques | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs | 82,5 | 3,3 | 1, 2, 3, 5 |
L'avaluació de l'assignatura es basarà en l'avaluació de les pràctiques, que computaran en un 50%, l'assistència a classe i participació en seminaris (15%) i en un examen final que computarà en un 35% per a la nota final. Totes les activitats hauran de ser superades per a optar a l'avaluació final de l'assignatura.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i a qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
ACTIVITATS DE REAVALUACIÓ
Les darreres tres setmanes del curs es dedicaran a activitats de reavaluació. L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura… Per poder-se presentar a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut d'obtenir la nota mitjana de 3,5
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 35% | 2,25 | 0,09 | 1, 2, 3, 5 |
Pràctiques | 50% | 4,5 | 0,18 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Seminaris | 15% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 5 |
Carrero, Enrique; González Lobo, Mª Angeles. Manual de planificación de medios. ESIC Editorial (Madrid, 1997).
Colin McDonald. Advertising reach and frequency: maximizing advertising results through effective frequency. Ntc Business Books (1995).
Donnelly, William J. Planning media: strategy and imagination. Prentice Hall (New Jersey, 1996).
Gesky, Ronald D. (2013): Media Planning & Buying in the 21st Century. Marketing Communications LLC. ISBN: 978-1481938723
Goodrich, William B., Sissors, Jack Z. Media planning workbook: with discussion and problems. Ntc Pub Group (1996).
Jones, John Philip (ed.): The advertising business. Operations, Creativity, Media Planning, Integrated Communications. Sage Publications (Thousend Oaks, 1999).
Martínez Ramos, Emilio. El uso de los medios de comunicación en marketing y publicidad. Akal (Madrid, 1992).
Pérez-Latre, Francisco Javier: Curso de medios publicitarios. Newbook Ediciones (Pamplona, 1997).
Pérez-Latre, Francisco Javier: Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel Comunicación (Barcelona, 2000).
Philip Jones, John. When ads work: new proof that advertising triggers sale. Lexington Books (1995).
Sánchez Revilla, Miguel Angel. ¿Dónde está mi competencia? Cómo utilizar y realizar de la forma más positiva el análisis de competencia en publicidad. Infoadex (Madrid, 1998).
Sharp, Byron (2010): How brands grow. What marketers don’t know. Oxford University Press. ISBN: 978 0 19 557 356 5
Sharp, Byron (2017): Marketing: Theory, Evidence, Practice. Oxford University Press. ISBN: 978-0195590296
Sissors, Jack Z., Baron, Roger B. (2010). Advertising media planning. McGraw-Hill. ISBN: 978-0-07-173890-3
Bibliografia complementària
Alonso Coto, Manuel (2008). El plan de marketing digital. Blended marketing como integración de acciones on y offline. Prentice Hall. Pearson Educación.
Arroyo Vázquez, N. (2009). “El uso profesional de las redes sociales”. Anuario Think EOI 2009. EPI SCP, pp 145-152. Disponible en web: http://dialnet.unirioja.es(servlet/articulo?codigo=3013069
Beerli, A y Martín JD. (1999). Técnicas de medición de la eficacia publicitaria. Editorial Ariel, Barcelona.
Berganza Conde, Mª Rosa; Ruiz San Román, José A. (2005). Investigar en comunicación. Guía práctica de métodos y técnicas de investigación social en comunicación. Ed. Mc Graw Hill
Cheong.Y., de Gregorio, F., Kim, K. 2010, December. The Power of Reach and Frequency in the age of digital advertising. Offline and online media demand different metrics. Journal of Advertising Research. 403-415
Corbetta, Piergiorgio. 2007. Metodología y técnicas de investigación social .Madrid, Editorial McGraw Hill.
Ries, Al. Trout, Jack (1993). The 22 immutable laws of marketing. Harper
Sharp, Byron (2013): Marketing: theroy, evidence and practice. Oxford University Press.
Steel, Jon (2007). The perfect pitch. The art of selling ideas and winning n ew business. John Wiley & Sons. New Yersey
Wimmer, Rogger D. y Dominick, Joseph R. (1996). La investigación científica de los medios de comunicación. Una introducción a sus métodos. Bosch Casa Editorial, Barcelona.
Young, Anthony (2010). Brand Media Strategy. Integrated Communications Planning in the digital Era. Palgrave Macmillan
Webgrafia
http://blogs.forrester.com/interactive_marketing/2009/12/defining-earned-owned-and-paid-media.html
http://www.comscore.com/esl/Productos/Audience_Analytics
http://www.google.es/intl/es/analytics/
http://www.iabspain.net/glosario/
http://www.infoadex.es/InfoAdex_Resumen_Est_Inv_2013.pdf
http://www.integration-imc.com/pdf/MCA-System-Brochure-Latest.pdf
http://www.integration-imc.com/pdf/MCA-System-Brochure_V1.pdf
http://www.kantarmedia1.es/sections/product/panel-audiencia
http://www.mckinsey.com/insights/marketing_sales/beyond_paid_media_marketings_new_vocabulary
http://www.google.co.uk/think/tools/media-planning-toolkit.html
Més lectures i articles d'actualitat que s'aniran comentant a classe.
-