Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | FB | 1 | 1 |
No són necessaris coneixements previs d’economia.
Es tracta d’una assignatura de primer curs, primer semestre, per tant, de formació bàsica.
L’assignatura proporciona els instruments bàsics de l’anàlisi econòmica que han de permetre analitzar i entendre el funcionament de les economies de mercat, posant èmfasi en el comportament de les empreses i en les diferents estructures de mercat.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Els objectius formatius de l’assignatura es poden sintetitzar en els següents punts:
1. Tenir els coneixements teòrics bàsics de la micro i macroeconomia
2. Conèixer el funcionament dels mecanismes de mercat (oferta, demanda) en diferents contextos
3. Demostrar l’adquisició dels coneixements a través de l’expressió escrita i oral.
Part I: L’economia de mercat
1.- L’economia i l’empresa com a objectes d’estudi
Introducció i conceptes generals.
2.- L’economia de mercat
El funcionament de l’economia de mercat. Anàlisi de la demanda. Anàlisi de l'oferta. L'equilibri del mercat.
3.- Introducció a la Macroeconomia
La demanda agregada i l’oferta agregada. El diner, els bancs i la política monetària. La política fiscal.
Part II: L'Empresa
4.- Els costos i la producció
Els factors i el producte. Economies i deseconomies d'escala. Els costos de producció.
5.- Les empreses dels mercats competitius
La competència perfecta. El comportament de les empreses i la maximització de beneficis.
6.- Els mercats de competència imperfecta
El monopoli. La discriminació de preus. L’oligopoli. La competència monopolística. La publicitat.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s' exposarà el dia de la presentació de l'assignatura i es penjarà al Campus Virtual.
Teoria: L'assignatura es basa en uns continguts teòrics que convé que els estudiants vagin assimilant al llarg del curs per tal de poder realitzar tota la part més aplicada (pràctiques, exercicis, test...).
Pràctiques: Realització d'exercicis pràctics a nivell individual i també per grups en les classes pràctiques. Es concentraran en la segona part del curs.
La docència serà impartida presencial o semipresencial depenent del nombre d' estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50%.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes magistrals (teoria) | 42 | 1,68 | 1 |
seminaris | 18 | 0,72 | 1 |
Tipus: Supervisades | |||
tutories | 8 | 0,32 | 1 |
Tipus: Autònomes | |||
estudi | 65 | 2,6 | 1 |
L’avaluació de l’assignatura es durà a terme de manera continua al llarg del curs tenint en compte els següents criteris:
Els estudiants que iniciïn el procés d’avaluació continuada esgoten la convocatòria i tindran una nota final d’aprovat o suspès de l’assignatura, en cap cas de no presentat. L’excepció és que només s’hagi presentat a un dels tres examens escrits, en aquest cas, la nota és 'no avaluable'.
Els alumnes que hagin participat de l'avaluació continuada i suspenguin, podran recuperar-la sempre que hagin obtingut una nota mínima de 3 punts, i hagin realitzat la revisió ordinària. La nota assolida en l'examen de recuperació (activitat de reavaluació) serà la qualificació final. La recuperació tindrà lloc dins del període que estableix el calendari acadèmic de la facultat. Totes les activitats, són recuperables sempre que l'alumnat hagi estat avaluat en un mínim de 2/3 parts del total d'activitats avaluables.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
En cas de segona matricula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un examen final.
L'avaluació proposada pot experimentaralguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves escrites a realitzar en les dates especificades | 85% | 9 | 0,36 | 1 |
exercicis i resolució casos pràctics | 15% | 8 | 0,32 | 1 |
Bibliografia Bàsica
- FLYNN, S.M.: Economía para Dummies, Ed Para Dummies 2005
- HEILBRONNER,R. i THUROW,L.: Introducció a l'Economia. Ed. Empúries. 19993
- KRUGMAN – WELLS - OLNEY: Fundamentos de Economía. Ed. Reverté.2014
- MANKIW, N.G.: Principios de Economía. Ed. Mac Graw Hill. 2011
- MOCHON, F.: Principios de Economía. Ed. Mac Graw Hill. 2011
- MOCHON, F.: Economía. Teoría y Política. Ed. Mac Graw Hill.1990
- SAMUELSON,P.A. i NORDHAUS,W.D.: Economía. Ed Mac Graw Hill. 2010
- SCHILLER,B.R.: Principios esenciales de Economía. Ed. Mac Graw Hill.2008
Enllaç recomanat a recursos addicionals:
http://introduccioeconomia-dea.uab.cat/
World, power point, excel