Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | FB | 1 | 2 |
L’assignatura no té cap prerequisit oficial. De totes formes, s’assumeix que l’estudiant ha cursat l’assignatura prèvia de Fonaments d’Informàtica i, per tant, està familiaritzat amb les estructures bàsiques de la programació.
Aquesta assignatura forma part de la matèria Informàtica i s’ha de veure com la continuació lògica de la part de programació de l’assignatura Fonaments d’Informàtica. L’objectiu bàsic és aprofundir en les nocions bàsiques de la programació imperativa introduïdes a Fonaments d’Informàtica i introduir els principis de la programació orientada a objectes.
D’aquesta forma, els objectius formatius que es proposen per a l’assignatura són els següents:
Tema 0: Repàs d’estructures de programació bàsiques
Tema 1: Introducció a la programació orientada a objectes
Tema 2: Estructures de dades dinàmiques
Tema 3: Anàlisi de costos i de complexitat
|
A nivell presencial, l'assignatura no distingirà entre sessions de teoria, problemes i pràctiques. Les sessions presencials s'organitzaran en quatre hores setmanals en grups al votant de 40 estudiants. Cada grup de matrícula es divideix en dos grups d'uns 40 estudiants per les sessions presencials. La divisió dels estudiants entre els dos grups es farà al principi i serà fixa per tot el curs. Les sessions es faran en una aula amb ordinadors per facilitar eltreball pràctic de l'estudiant. S'encoratja que l'alumne porti el seu propi portàtil a classe si en disposa d'un.
A les sessions presencials s'aniran treballant els conceptes que es detallen al temari de l’assignatura. En alguns casos, es podran posar a disposició de l'estudiant vídeos explicatius que l'estudiant haurà de visionar abans de la sessió de classe. Les sessions de classe tindran un enfoc força pràctic amb exemples i exercicis que es plantejaran als alumnes per facilitar la comprensió i aprenentatge dels conceptes explicats. Aquests exercicis es realitzaran i discutiran durant la sessió i serviran per anar introduint els continguts de l'assignatura i veure'n la seva aplicació pràctica.
L’estudiant haurà de completar les classes presencials amb el treball personal autònom en la realització dels exercicis que es vagin proposant i que han de servir per acabar d’entendre els continguts de l’assignatura. Cal tenir present que el temari de l’assignatura té una continuïtat lògica al llarg del curs, de manera que per poder seguir correctament una classe cal haver assimilat el que s’ha explicat a les sessions anteriors. Alguns d'aquests exercicis s'hauran de lliurar de forma individual com a part de l'avaluació de l'assignatura.
A més a més, els estudiants hauran de fer en grups de 2 un projecte de programació que es desenvoluparà de forma autònoma durant tot el curs fora de les sessions presencial. El projecte de programació permetrà abordar un problema de programació d'una certa complexitat que integri la majoria dels conceptes explicats durant el curs. Durant el curs, es dedicaran algunes sessions presencials al control, seguiment i avaluació del treball fet per l'alumne en el projecte de programació.
La gestió de la docència l'assignatura es farà a través de la plataforma Caronte (http://caronte.uab.cat/), que servirà per poder veure els materials, gestionar els grups de pràctiques, fer els lliuraments corresponents, veure les notes, comunicar-se amb els professors, etc.
Competències Transversals
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions presencials | 50 | 2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment de la resolució del projecte de programació | 1 | 0,04 | 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 11 | 0,44 | 2, 10 |
Implementació del projecte de programació | 48 | 1,92 | 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Resolució de problemes de manera individual i grupal | 36 | 1,44 | 4, 5, 6, 8 |
L’avaluació de l’assignatura tindrà en compte tres tipus d’activitats d’avaluació: lliurament de problemes, avaluació individual i projecte de programació. La nota final de l’assignatura s’obté combinant l’avaluació d’aquestes 3 activitats de la manera següent:
Nota Final = (0.3 * Avaluació continuada) + (0.3 * Projecte) + (0.4 * Avaluació Individual)
Avaluació Individual = (0.5 * Parcial1) + (0.5 * Parcial 2)
No avaluable: Un alumne es considerarà no avaluable (NA) si no fa com a mínim el 50% dels lliuraments d'exercicis i no fa cap de les proves d’avaluació següents: parcial 1, parcial 2, prova final de recuperació, lliurament final de la pràctica.
Suspesos: Si el càlcul de la nota final és igual o superior a 5 però no s’arriba al mínim exigit en alguna de les activitats d’avaluació, la nota final serà suspès i es posarà un 4.5 a la nota de l'expedient de l’alumne.
Matrícules d’honor: Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisiódel professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Convalidacions: Pels alumnes repetidors es podrà convalidar el projecte de l’any anterior si es compleixen aquestes condicions:
− La nota final del projecte del curs anterior és més gran o igual a 7
− La nota de l’avaluació individual del curs anterior és més gran o igual a 3
Si es convalida, la nota del projecte serà un 5, independentment de la nota obtinguda l’any anterior
Revisions de notes: Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Nota important: còpies i plagis
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En aquests casos, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació).
En l'avaluació dels lliuraments de problemes i pràctiques s'utilizaran eines de detecció de còpia del codi del programa.
Nota sobre la planificació de les activitats d'avaluació: Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al principi de curs i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà a Caronte sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació individual | 40% | 4 | 0,16 | 2, 10 |
Lliurament de problemes | 30% | 0 | 0 | 1, 4, 5, 6, 7, 8 |
Projecte de programació | 30% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Qualsevol entorn de desenvolupament en C++.