Logo UAB
2021/2022

Treball de Final de Grau

Codi: 102139 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2501231 Comptabilitat i Finances OB 4 0
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Manuel Alvarez Gomez
Correu electrònic:
Manuel.Alvarez@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:

Prerequisits

La normativa pròpia de la UAB estableix dos requeriments:

 

1. Que per poder matricular-se d'assignatures de quart curs d'estudis de grau cal haver superat com a mínim totes les assignatures de primer curs i un nombre total de 120 ECTS dels tres primer cursos.

 

2. Que per poder matricular-se del TFG cal haver superat com a mínim dos terços del total d'ECTS del pla d'estudis (és a dir, 160 ECTS).

 

La FEiE addicionalment recomana que només es matriculi de l’assignatura TFG l’estudiant que aprovant totes les assignatures de les que formalitzi la matrícula pugui finalitzar en el curs acadèmicels seus estudis de grau.

 

 

 

 

 

Objectius

Aplicar de forma integrada els coneixements i competències adquirits al llarg dels estudis de grau, mitjançant un treball original, inèdit i de caràcter individual.

Competències

  • Analitzar, sintetitzar i avaluar la informació.
  • Buscar informació de manera eficaç, sabent discriminar la informació que és rellevant.
  • Capacitat de seguir estudiant en el futur de manera autònoma, profunditzant en els coneixements adquirits o iniciant-se en noves àrees de coneixement.
  • Demostrar que es coneixen les característiques i els objectius de la regulació financera des de la perspectiva de l'eficiència del mercat.
  • Integrar coneixements i habilitats per elaborar un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la comptabilitat i/o les finances d'una empresa, un organisme o una unitat familiar, i promoure així el treball en entorns pròxims a la realitat.
  • Organitzar el treball, quant a l'ordenació i la planificació.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Tenir capacitat de comunicació oral i escrita en català, castellà i anglès, per poder sintetitzar i presentar oralment i per escrit el treball dut a terme.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar, sintetitzar i avaluar la informació.
  2. Buscar informació de manera eficaç, sabent discriminar la informació que és rellevant.
  3. Capacitat de seguir estudiant en el futur de manera autònoma, profunditzant en els coneixements adquirits o iniciant-se en noves àrees de coneixement.
  4. Citar els organismes reguladors del sistema financer i les funcions que tenen.
  5. Estructurar científicament el treball en la presentació escrita.
  6. Incorporar tècniques concretes adquirides en el grau en la redacció del treball.
  7. Organitzar el treball, quant a l'ordenació i la planificació.
  8. Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  9. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  10. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  11. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  12. Tenir capacitat de comunicació oral i escrita en català, castellà i anglès, per poder sintetitzar i presentar oralment i per escrit el treball dut a terme.
  13. Utilitzar la informació financera existent en anuaris, en memòries i en la xarxa.
  14. Utilitzar un vocabulari adequat en la presentació oral.

Continguts

El TFG ha de ser original, de caràcter teòric i/o aplicat, i ha de demostrar les habilitats, competències i coneixements adquirits per l’estudiant. En els TFG amb una orientació més aplicada, s'hauria de formular hipòtesis (sustentades en marc/s teòrics) i/o resoldre casos o projectes reals utilitzant posteriorment les tècniques i habilitats adquirides al llarg del grau per testar les hipòtesis o resoldre els casos. En TFG més teòrics, l'estudiant hauria de realitzar una revisió crítica dels articles acadèmics i/o professionals més rellevants en l'àrea que hagi triat, i hauria de proposar una anàlisi innovadora de la qüestió. 

Per a la realització del TFG el tutor o la tutora proporcionarà indicacions sobre l’estructura d’aquest d’acord a l’àrea d’estudi. 

Pel que fa al format del document final del TFG l’estudiant seguirà les recomanacions del curs “Eines i Recursos per a realitzar el TFG”. El tutor o la tutora pot modificar les mateixes en funció del contingut del treball. D’igual forma, donada la variabilitat dels TFG és difícil fixar una extensió. De tota manera, com orientació, es considera que una extensió de 25 pàgines pot ser adequada. La capacitat de síntesi de l’alumnat també serà un aspecte valorat positivament. 

Els estudiants del TFG seran examinats de manera estricta pel que fa a la seva integritat ètica, especialment en aspectes com la falsificació i el plagi.

 

Metodologia

L’assignació i orientació del TFG s’inicia amb una classe presencial. Aquesta primera sessió s’impartirà per la coordinadora o el coordinador de grau al mes d’octubre (veure calendari) i en ella s’explicarà l’assignació dels TFG així com les instruccions generals del mateix.  

Seguidament, és desitjable que es realitzi (si no s’ha realitzat prèviament) la formació que proporciona el curs “Eines i Recursos per a realitzar el TFG”. Aquesta formació s’ha de fer en qualsevol cas, però és recomanable fer-la al principi de curs, atès que proporciona instruments bàsics per a un correcte desenvolupament de la investigació i una edició formalment acurada del TFG.

L’alumnat desenvoluparà el seu treball de forma individual. En cas de preferència per desenvolupar un tema diferent a l’assignat, l’estudiant pot presentar una alternativa al tutor o la tutora i demanar el seu consentiment per modificar l’assignació inicial. Si el tutor o la tutora accedeix, l’estudiant pot centrar el seu TFG en el tema alternatiu acordat. De produir-se, aquest canvi haurà de consignar-se en l’acta de la primera reunió. En cap cas l’estudiant pot canviar el tutor o la tutora del TFG.

Les quatre tutories individualitzades tenen els següents objectius:

-      Primera reunió amb el professorat tutor assignat: definició i enfocament inicial del TFG en termes d’objectius, metodologia, fonts d’informació, valor afegit esperat, estructura,  etc.

-      Segona reunió: seguiment dels avenços en l’elaboració del TFG segons la planificació realitzada a la primera reunió

-      Tercera reunió: valoració del lliurament intermedi del TFG i seguiment dels avenços addicionals que s’hagin produït des del lliurament intermedi.

-      Quarta reunió: defensa oral de la versió final del TFG davant el tutor o la tutora.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Sessió d'orientació a càrrec de la coordinació de grau 2 0,08 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14
Sessó d'orientació per l'elaboració de pòster 2 0,08 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Tipus: Supervisades      
Reunions de seguiment 8 0,32 3, 5, 6, 7, 12, 14
Tipus: Autònomes      
Curs d'Eines i recursos per a realizar el TFG 12 0,48 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Elaboració del Treball 259 10,36 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Preparació de les presentaciones 15 0,6 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14

Avaluació

Per poder presentar el TFG, i per tant accedir a la seva avaluació, l'estudiant ha d'haver aconseguit el certificat del curs "Eines i Recursos per realitzar el TFG" en la data indicada en el calendari d'activitats relacionades amb el TFG

El treball fi de grau rebrà una qualifiació del tutor basada en la valoració de la memòria elaborada per l'estudiant (80%) i en la presentació del treball per part de l'alumne/a davant el tutor (20%). La valoració del treball escrit (80%) serà la suma de la valoració del lliurament intermedi (15%) i del lliurament final (65%).  El tutor avaluarà cada part de 0 a 10, seguint la rúbrica establerta, essent la nota final la resultant de la mitjana ponderada. Aquesta nota serà la que constarà a l'acta de l'assignatura TFG excepte que sigui superior a 7. En aquests casos la nota que constarà a l'acta serà un 7 ja que es la nota que possibilita a l'estudiant a participar en les Jornades de Pòsters a fi i efecte de millorar la nota, mitjançant la presentació del pòster corresponent al seu TFG davant d'un tribunal.

Si l'estudiant no segueix les pautes de tutorització aprovades per la Facultat i explicitades més amunt i el tutor no té evidències suficients per poder garantir l'autoria del Treball Final de Grau presentat per l'estudiant, el tutor pot decidir no valorar la memòria de l'estudiant.

El plagi o la falsificació del Treball de Fi de Grau determinarà automàticament una qualificació de zero, a més de l'aplicació de les mesures sancionadores previstes a aquest efecte per la UAB i la FEiE.

 

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Certificat del curs d'Eines i recursos per a realitzar TFG 0 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Defensa del pòster (nota del tribunal) 30% 1 0,04 3, 5, 6, 7, 12, 14
Lliurament final TFG (65% de la nota del tutor sobre 10) 45,5% 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Lliurament intermedi TFG (15% de la nota del tutor sobre 10) 10,5% 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Presentació oral davant el tutor 14% 1 0,04 12, 14

Bibliografia

Les referències bibliogràfiques es detallaran per cada TFG segons la temàtica.

Programari

A determinar en funció del TFG