Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OT | 4 | 0 |
Donat que es tracta d'una especialització en el Dret Mercantil, es recomana haver cursat prèviament les assignatures d' " Introducció al Dret " i de "Dret Mercantil".
Aquesta assignatura va dirigida a proporcionar a l'alumne una especialtzació en l'estudi del Dret Bancari i Assegurador; tant en la seva vessant d'ordenació administrativa de les entitats de crèdit i de les asseguradores com des del punt de vista de la contractació bancària y de les assegurances.
S'explicarà a l'alumne, des d' un punt de vista teòric i pràctic l'àmplia diversitat de modalitats contractuals, prioritzant l'aplicació de l'estudi de les disciplines esmentades en l'assessoria de clients.
DRET BANCARI.
TEMA 1.- Ordenació d'entitats de crèdit.
TEMA 2.- Contractes bancaris ( Part general).
TEMA 3.- Contractes bancaris (Classes).
DRET DE L'ASSEGURANÇA.
TEMA 4.- Ordenació de l'activitat asseguradora.
Tema 5.- El contracte d'assegurança.Teoria general.
Tema 6.- L'assegurança contra danys.
Tema 7.- L'assegurança de persones.
Tema 8.- Assegurances especials.
El sistema d'aprenentatge de l'alumne està format per la combinació de les següents metodologies docents:
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques (Lectura de textes, seminaris i casos pràctics) | 18,5 | 0,74 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Classes teòriques. | 31 | 1,24 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 11,5 | 0,46 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Documentació i bibliografia | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Estudi | 55,5 | 2,22 | 10 |
Redacció de treballs. | 15 | 0,6 | 10 |
AVALUACIÓ.
Les competències d'aquesta assignatura s'avaluaran, de forma continuada, per mitjà d' exàmens, treballs individuals o en grup, resolució de casos pràctics i comentaris de text.
El sistema d'avaluació s'organitza en base a les següents evidències d'aprenentatge:
Proves escrites: S'avaluarà el grau de coneixement de les competències de contingut teòric per mitjà d' una primera prova amb un valor d' un 25% de la nota final i d'una segona prova que representarà un 25%de la nota final si l'alumne ha superat la primera i un 50% en cas contrari.
Activitats a classe: La resolució de casos pràctics i presentacions públiques de les pràctiques i dels treballs representaran un 50% de la nota final.
Durant el semestre es realitzaran:
No Avaluable
Es considera que un estudiant que realitza la primera component d'avaluació continuada ja no pot optar a un "No Avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita (primera) | 25% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova escrita (segona) | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Resolució de casos pràctics | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball | 30% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA.
ALONSO ESPINOSA, F.J: Derecho Mercantil de los contratos. Curso de iniciación. Civitas, Madrid, 2011, última edició.
BROSETA PONT,M: Manual de Derecho Mercantil, 2 vols, Tecnos, Madrid, última edició.
VICENT CHULIÀ,F: Introducción al Derecho Mercantil, Tirant Lo Blanc, Valencia, última edició.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA.
BATALLER GRAU,J:Derecho de los seguros privados,, Marcial Pons, Madrid 2007
EMBID IRUJ, J.M: Comentarios a la Ley del contrato de seguro, Tirant Lo Blanc, Valencia 2002.
MUÑOZ MACHADO,S Y VEGA SERRANO,J.M : Derecho de la regulación económica, X. Sistema Bancario, junio 2013.
RECURSOS ON LINE / BASES DE DADES JURÍDIQUES.
ARANZADI WESTLAW.
TIRANT ON LINE.
ENLLAÇOS WEBS.
DIRECCIÓN GENERAL DE SEGUROS Y FONDOS DE PLANES DE PENSIONES: www.dgsfp.mineco.es
BANCO DE ESPAÑA: www.bde.es
No es requereix cap programari per a cursar aquesta assignatura