Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500890 Genètica | FB | 1 | 2 |
Facilitarà el seguiment de l’assignatura el fet de repassar temes sobre zoologia i botànica així com els conceptes generals de Genètica, Evolució i Biologia cel·lular que s’han vist durant aquest curs.
L’assignatura consta de tres blocs: Botànica, Fisiologia Vegetal i Zoologia. Es realitzarà una introducció a l’estudi de la diversitat morfològica i biològica dels diversos grups de plantes i animals sota una perspectiva evolutiva. En la part corresponent a la Fisiologia Vegetal s’introduirà l’estudiant al coneixement bàsic de la biologia i funcionament dels vegetals així com la seva regulació per diversos factors. De manera general es pretén que l’alumne sigui capaç de situar a cada grup vegetal i animal en els contextos sistemàtic, filogenètic i ecofisiològic.
Objectius:
Els objectius del mòdul de Botànica són:
Els objectius del mòdul de Fisiologia Vegetal són:
Els objectius del mòdul de Zoologia són:
Continguts*
Mòdul I : Botànica
Mòdul II.: Fisiologia Vegetal
Mòdul III: Zoologia
* Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
La metodologia* utilitzada per assolir el procés d’aprenentatge es basa en fer que l’alumne treballi la informació que se li posa al seu abast. La funció del professor és donar-li la informació o indicar-li on pot aconseguir-la, tot guiant-lo i tutoritzant-lo perquè el procés d’aprenentatge pugui realitzar-se eficaçment. Per assolir aquest objectiu, l’assignatura es basa en les següents activitats, mitjançant la combinació de: classes magistrals, seminaris, estudi personal i treball individual i en equip.
Classes magistrals:
Amb aquestes classes l’alumne adquireix els coneixements científic -tècnics bàsics de l’assignatura que ha de complementar amb l’estudi personal dels temes explicats. A les sessions teòriques es destaquen i aborden els punts complicats i importants de cada unitat didàctica. Posteriorment, l’estudiant a partir del mapa conceptual realitzat podrà complementar-lo amb informació bibliogràfica a partir del seu treball no presencial. Les sessions teòriques són de 50 minuts de durada.
Seminaris:
La missió dels seminaris és promoure la capacitat d’anàlisi i síntesi, el raonament crític i la capacitat de resolució de problemes. Als seminaris es podran desenvolupar diverses activitats, com, per exemple, anàlisi i discussió de casos i problemes, presentació pública de treballs, comentari de vídeos, resolució de qüestions relacionades amb els temes tractats, etc.
Tutories
Les tutories es realitzaran de forma personalitzada en el despatx del professor (horari a convenir). Les tutories han d’utilitzar-se per clarificar conceptes, assentar els coneixements adquirits i facilitar l’estudiper part dels alumnes. També poden aprofitar-se per resoldre dubtes que els alumnes tinguin sobre la preparació del treball d’autoprenentatge.
* La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 54 | 2,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12 |
Seminaris i resolució de casos | 15 | 0,6 | 1, 4, 6, 8, 9, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització d'exercicis pautats d'aprenentatge | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13 |
Turories en grup i individual | 4 | 0,16 | 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 60 | 2,4 | 3, 4, 6, 9, 12 |
Lectura de textos | 6 | 0,24 | 2, 4, 6, 8, 12, 13 |
Recerca bibliográfica | 6 | 0,24 | 3, 13 |
Redacció de treballs | 10 | 0,4 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13 |
Resolució de casos | 7 | 0,28 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Els tres mòduls temàtics, Botànica, Fisiologia Vegetal i Zoologia, tenen un pes equitatiu del 33% cadascú en la nota final de l'assignatura. Únicament es procedirà a la ponderació dels 3 mòduls quan cadascuna de les notes de cada mòdul superi els 5 punts sobre 10. La nota de cada mòdul és el resultat de teoria i seminaris/problemes.
L'avaluació d'aquesta assignatura es realitza al llarg de tot el curs, seguint els següents criteris:
Prova escrita: preguntes de desenvolupament curt/mitjà o tipus test on s'avaluarà de forma individual els coneixements assolits per l'alumne a l’assignatura, així com la seva capacitat d'anàlisi, de síntesi, i de raonament crític. Els alumnes que no superin algunes de les proves escrites podran recuperar-los a l'examen final de recuperació. S’haurà d’obtenir un mínim de 5,0 a la prova escrita per poder fer mitjana amb els seminaris per cada mòdul.
Seminaris/Problemes: S'avaluarà la qualitat de la preparació i presentació de treballs o exposicions públiques així com les respostes de les qüestions i problemes proposats. Els seminaris/problemes són activitats d’assistència obligatòria i no són recuperables.
Els alumnes que no hagin superat un dels tres mòduls (nota inferior a 5 sobre 10) no aprovaran l'assignatura. En cas d’haver suspès algun mòdul però haver aprovat el/els altres, es guardarà la nota durant dos cursos. Per conservar la nota d’un mòdul s’ha d’aprovar tant els seminaris com lateoria.
L’obtenció de Matrícula d’Honor s’aplicarà a partir de una nota igual o superior a 9.0. El nombre de MH dependrà del nombre de matriculats del curs vigent.
Millora de nota
Els alumnes que vulguin millorar la seva nota final de tots o qualsevol dels mòduls, ho poden fer presentant-se a l'examen final. En aquest cas, s'entén que l'alumne renuncia a las qualificacions prèvies dels mòduls que s'examina i la seva nota final es calcula a partir de la nova nota de l'examen final. No es possible millorar la nota mitjançant treballs o altres tipus d'activitats.
Definició de no avaluable
Es considerarà que un estudiant obtindrà la qualificació de NO AVALUABLE quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Casos especials
Si per causes justificades (malaltia, defunció d'un familiar de primer grau ó accident, etc.) i aportin la documentació oficial corresponent al Coordinador de Grau, tindran dret a realitzar la prova en qüestió en un altre data. El Coordinador de Grau vetllarà per la concreció d'aquesta amb el professor de l'assignatura afectada. Tanmateix, si per les mateixes causes justificades, l'alumne no pogués fer les proves d'avaluació en els horaris assignats, podrà fer-les en horaris especials a acordar amb el professorat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Botànica: Proves individuals o grupals al llarg del curs (seminaris) | 8% | 18 | 0,72 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Botànica: Proves parcials i finals (avaluació individual) | 25% | 2 | 0,08 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13 |
Fisiologia vegetal: Proves individuals o grupals al llarg del curs (seminaris) | 8% | 18 | 0,72 | 1, 3, 4, 6, 9, 11, 12, 13 |
Fisiologia vegetal: Proves parcials i finals (avaluació individual) | 25% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 6, 9, 12, 13 |
Zoologia: Proves individuals o grupals al llarg del curs (seminaris) | 9% | 19 | 0,76 | 1, 2, 7, 8, 9, 11, 12, 13 |
Zoologia: Proves parcials i finals (avaluació individual) | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13 |
Referències de Botànica
Referències de Fisiologia Vegetal
Enllaç digital per descarregar el llibre:
http://web.b.ebscohost.com/pfi/results?sid=38c2bb9d-86f2-4532-b9fe-33e16ba2119d%40pdc-v-sessmgr01&vid=0&sdb=edspub&tid=3000EP&bquery=Fundamentos%2Bde%2Bfisiolog%25c3%25ada%2Bvegetal%2B%282a.%2Bed.%29&bdata=JmRiPWVkc3B1YiZ0eXBlPTQ0JnNlYXJjaE1vZGU9QW5kJnNpdGU9cGZpLWxpdmU%3d
Referències de Zoologia
Infografia del Servei de Biblioteques per facilitar la localització de llibres electrònics: https://ddd.uab.cat/record/22492
Cap